عابدینی: بهتر بود درویش به جای دخترش، افشین را معرفی می‌کرد/ امیدوارم یحیی، پرستیژ پرسپولیس را حفظ کند/ کیومرث کارش را بلد است!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

امیر عابدینی مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: آقای درویش در یک جوی قرار گرفت که واقعا خارج از عرف بود.

عملکرد کاروان اعزامی ایران به بازیهای آسیایی، بازی حساس پرسپولیس مقابل الدحیل قطر، انتقادات همچنان ادامه دار به رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در خصوص تشریفات رونالدو و حضور آقای مدیرعامل به عنوان مترجم و ...بهانه هایی بود برای گفتگوی گل با مهندس امیر عابدینی. مرد گرم و سرد چشیده ورزش ایران. یک مدیر کاریزماتیک و کاربلد. که نظراتش قطعا خواندنی است. با این مقدمه، صحبت های مهندس عابدینی را باهم می خوانیم:

آقای مهندس، به عنوان اولین سوال خواستیم نظرتان را درباره عملکرد کاروان ایران در بازی های آسیایی بدانیم و اینکه آیا ورزشکاران ایرانی توانسته اند نسبت به چهار سال قبل پیشرفتی داشته باشند!؟

راستش من همین حالا که با شماصحبت می کنم دارم مسابقه حسن تفتیان را می بینم. چقدر این پسر تو دوی ۱۰۰متر خوب هست. واقعا فراتر از آسیاست. خب این یعنی استعداد. یعنی نابغه. که ماداریم. شما رشته های پینگ پنگ، ژیمناستیک، دو و میدانی راببینید. عملکرد ورزشکاران ما عالی بوده. بدون هیچ چشمداشت و انتظاری. ماباید قدر این ظرفیت هایمان رابدانیم. اعتقاد دارم پیشرفت خوبی در سطح کمی و کیفی ورزش داشتیم. کاملا هم این پیشرفت محسوس است. اما کافی نیست. ماباید خودمان رابرای المپیک آماده کنیم. آن مسابقات عیار اصلی پیشرفت مارا خواهد سنجید.

بدون تعارف، موفقیت ورزشکاران رشته هایی مثل پینگ پنگ، دو و میدانی، ژیمناستیک و... و. ماحصل برنامه ریزی وزارت ورزش است یا عملکرد فردی خود ورزشکاران؟

قطعا هردو عامل نقش ویژه ای دارند. وزارت ورزش و فدراسیون ها هم زحمت کشیدند و دستشان درد نکند. اما انصافا کار آن ورزشکاری که در خفا تمرینات خودش را شبانه روز دنبال می کند و بدون منت زحمت می کشد، ستودتی و ارزشمند است. خسته نباشید به این عزیزان می گویم و امیدوارم مزد زحمات خود راببینند.

ظاهرا پاقدم کیومرث هاشمی هم برای ورزش خوب بوده!

کیومرث کارش را بلد است. به خوبی هم بلد است. استنباط من این است که باتوجه به تجارب و قابلیت هایی که اودارد به خوبی می تواند ورزش کشورمان را هدایت کند. فقط امیدوارم ایشان غرق در بستر ورزش نشوند. البته باتوجه به استانداردهای قوی و پروتکل های به روز و علمی مهندس هاشمی، بعید می دانم او غرق در بستر ورزش شود.

فکر می کنید کاروان ایران چند مدال طلا بدست آورد؟

اجازه بدهید پیش بینی نکنم. اما خیلی خوشبین هستم که نتایج بهتری از دوره قبل بدست آوریم.

بگذریم؛ از بازی پرسپولیس و الدحیل بگویید...فکر می کنید تیم محبوبتان دست پر از قطر برگردد!؟

بازی سختی است. متاسفانه پرسپولیس در گروه آسانی قرار نگرفت. پرسپولیس به جنگ سرمایه داران منطقه می رود. الدحیل، النصر...تیمهایی که پیشرفت خودرا مدیون پیشرفت کشورشان هستند. فقط امیدوارم یحیی گل محمدی بتواند پرستیژ پرسپولیس را درقطر به خوبی حفظ کند. وگرنه از نظر فوتبالی الدحیل تیم خوب با بازیکنان باکیفیت است. نمی توانیم خودمان رابا آنها مقایسه کنیم.

نتیجه بازی؟

بازی سختی است. امیدوارم امتیاز بگیریم.

راستی انتقادات از مدیرعامل پرسپولیس همچنان ادامه دارد.

واقعا نمی دانم که چرا این انتقادات تمامی ندارد. بهرحال آقای درویش در یک جوی قرار گرفت که واقعا خارج از عرف بود. خب بهتر بود مدیرعامل محترم پرسپولیس، به جای دختر محترمشان، از افشین پیروانی که سرپرست تیم هم هست و مسلط به زبان انگلیسی است به عنوان مترجم آن جمله ای که می خواستند از آقای رونالدو بپرسند استفاده می کرد. مطمئن باشید افشین، خیلی دقیق و بدون اینکه بخواهد اشتباه ترجمه کند، این کار را انجام می داد. خب این حواشی بوجود آمده یک مقدار بیش از حد بود و دوستان اجازه بدهند آقای درویش کارش را انجام بدهد. ضمن اینکه ایشان که می دانم از مدیران زحمتکش هستند باید بدانند پرستیژ پرسپولیس مهمتر از فرد است. هیچ فردی در مقابل پرسپولیس، اصل نیست. ماهمه فرع هستیم. با این حال بهتر است صبر و آستانه تحمل مان رابالا ببریم. دیگر هم به آن ماجرا نپردازیم. آقای درویش هم با آرامش کارش را انجام دهد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریا DE ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    اره دیگه ، بدون اینکه رونالدو متوجه بشه فرش رو از این دست میداد از اون دست پس میگرفت ، افشین فرشچیان تخصص و سابقه ی خاصی در رابطه با فرش داره...
  • عدل وانصاف IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    ب دختر حاجی درویش حسادت نکنید
  • ناشناس IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    درویش یه لحظه دخترشو مترجم کرد پرستیژ پرسپولیس به هم ریخت اونوقت که پروین دامادشو مترجم دائمی کرده بود چرا بهت برنخورد این دختر خیلی با کلاس و پوشش ایرانی اصیل باعث افتخار پرسپولیس نه جلف بود نه سواستفاده گر
  • علی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    متأسفانه این مدت همه گیر دادن به حضور دختر درویش ،اصل ماجرا که حیثیت ملی را لکه دار کرد فراموش کردیم چسبیدیم که مسائل فرعی ،نمی دانم از نظر بین المللی چه قاعده ای جابجا شده که درویش دخترش را بعنوان مترجم همراه داشته ،اگه سواد مترجمی نداشته انتقاد بجاست ،اگه حاج ملی را رعایت نکرده ایراد درسته ولی ایشون مشکلی نداشته چرا همیشه نیمه خالی لیوان را میبینیم نه قسمت پر لیوان را ،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی