آقای رئیس در اصفهان حرف سعودی‌ها را به کرسی نشاند/ سهم داور در لغو بازی سپاهان الاتحاد چه بود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: در مواردی مانند بازی سپاهان و الاتحاد تنها فرد تصمیم گیرنده رئیس برگزاری مسابقه است، نه داور!

دیدار تیم‌های سپاهان و الاتحاد عربستان که قرار بود در چهارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برگزار شود سوت نخورده لغو شد. این دیدار که بنا به دلایل نامشخص برگزار نشد در شرایطی بود که قریب به ۵۰ هزار هوادار سپاهانی برای تماشای این مسابقه به استادیوم نقش جهان رفته بودند.

علی میرزابیگی، داور بین المللی بازنشسته و کارشناس قضاوت فوتبال در گفتگو با خبرورزشی، درباره اینکه داور چه سهمی در لغو این مسابقه داشته اظهار داشت: وظایف و اختیارات داور از زمانی که دو تیم وارد استادیوم می‌شوند آغاز می‌شود و تا زمانی که دو تیم از استادیوم خارج نشده‌اند ادامه دارد و آن زمان است که وظایف داوری به پایان می‌رسد. باید گفت این نیست که وظایف داوری تنها منوط به ۹۰ دقیقه زمان برگزاری مسابقه باشد.

وی افزود: در عین حال یک سری از تصمیمات داور تابع تصمیمات «مچ کامیشنر» یا همان ناظر مسابقه است. برای مثال ممکن است ناظر مسابقه در دقیقه ۲۰ داور را لب خط صدا بزند و به خاطر مسائل مختلفی مثل اتفاقات سیاسی، امنیتی یا سکوهای ملتهب ورزشگاه از او بخواهد بازی را متوقف کند یا حتی بازی را لغو کند. ناظر می‌تواند تصمیم بگیرد که از همان لحظه به بعد بازی متوقف شود. دلیل این اقدام این است که ناظر در واقع رئیس برگزاری آن مسابقه است و تصمیم گیرنده نهایی اوست. می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که قدرت ناظر تا این اندازه بالاست.

آقای رئیس در اصفهان حرف سعودی‌ها را به کرسی نشاند/ سهم داور در لغو بازی سپاهان الاتحاد چه بود؟/ تیم داوری حتماً باید به کمیته انضباطی AFC گزارش بنویسد

میرزابیگی در ارتباط با اینکه داور چه حرفی درباره این بازی می تواند بزند تاکید کرد: مسائل غیر فنی بیرون از درون زمین همگی به ناظر مسابقه مربوط می‌شوند. حالا که گفته می‌شود داوران هم خودشان را گرم کرده بودند و آماده شروع مسابقه بودند تنها کاری که داور می‌تواند بعد از این بازی انجام بدهد این است که به مراجع انضباطی گزارش بنویسد که ما آمدیم، گرم کردیم و مسائل به این شکل جلو رفت. ناظر مسابقه به مسائل فنی اشاره‌ای نمی‌کند بلکه در برگه‌ای که می‌نویسد گزارش می‌دهد که فلان تیم به دلیل مطرح شده وارد زمین نشد و از حضور در مسابقه امتناع کرد.

لازم به ذکر است؛ قرار است به زودی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره تکرار و یا هر تصمیم دیگری در رابطه با مصاف لغو شده تیم‌های سپاهان و اتحاد نظر خود را اعلام کند در حال حاضر مدیریت باشگاه سپاهان اعلام کرده نسبت به این رفتار باشگاه الاتحاد شکایت خود را به مراجع ذی‌صلاح ارائه خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    زنده باد باشگاه بزرگ سپاهان ایران - تیم الاتحاد ترسید - چرا ؟-چون ما مثل بعضی ها دنبال رونالدو و بنزیما و..نمیدویم چون ما اسطوره هایی مثل محرم نویدکیا و اون تندیسی خاص که الاتحاد فشاری شد داریم
    • عیسی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      اسطوره کاوه اهنگرازدیاراصفهان است نه نویدکیاکه یک ریال ازاون چندمیلیاردهاتومن پولی که میگرفت اگه یک روزازموعدچکش میگذشت اعتصاب میکردودرتیم باندبازی میکرد،درضمن بجزاسطوره نارنجک وبمب کنار جاده ای هم دارید!.....
    • شهروز IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
      فشار بعد از رای afc معلوم میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی