نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
مهاجم استقلال بدون ثبت قرارداد هم غرامت می‌گیرد!/ عکس استقلال در فیفا سند می‌شود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استقلال در حالی مثل رفسنجان را شکست داد که همه سرمایه‌های خود را در اختیار نداشت.

شاگردان جواد نکونام شنبه شب توانستند در رفسنجان یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه کسب کنند و حالا شرایطشان در جدول رده‌بندی لیگ برتر بهتر بهتر از گذشته است. این پیروزی در حالی حاصل شد که استقلالی‌ها تمام سرمایه‌های خود را در اختیار نداشتند و سرشناس‌ترین غایب آنها گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی تازه به خدمت گرفته شده بود. بازیکنی که استقلال تاکید دارد بازیکن این باشگاه محسوب می‌شود ولی از نظر سازمان لیگ او نمی‌تواند با پیراهن آبی در میادین ظاهر شود چون برایش کارت بازی صادر نشده است! با توجه به بحث سقف بودجه، قرارداد بلانکو تا زمانی که استقلال نتواند رقم مورد نظر برای پرداختن به این بازیکن را تراز کند، در سازمان لیگ ثبت نخواهد شد و دقیقاً به همین خاطر بود که او مسابقه با مس رفسنجان را از دست داد چون حتی اگر آمادگی بدنی کامل هم داشت باز هم جواد نکونام به لحاظ قانونی نمی‌توانست نامش را در فهرست ۱۸ نفره بگذارد چون برای این مهاجم اصلاً کارت بازی صادر نشده است اما به نظر می‌رسد داستان مذکور در واقع مشکل خود استقلال است و بلانکو باید پولش را طبق قرارداد بگیرد!

دریافت طلب و غرامت

اگرچه فیفا به فدراسیون‌ها اجازه داده تا برخی قوانین بومی برای شرایط مدیریتی فوتبال در کشورهای مطبوع وضع کنند اما اتخاذ چنین تدابیری به معنای پذیرفته شدن قواعد مذکور توسط کمیته انضباطی فیفا نیست و بارها تاکید شده که اگر کار به بخش انضباطی و حقوقی فدراسیون جهانی فوتبال کشیده شود، قوانین خود فیفا برای صدور رای مد نظر قرار داده می‌شود روی همین اصل طرح سقف بودجه اگرچه با مخالفت فیفا مواجه نشد و فدراسیون فوتبال کشورمان توانست آن را پیاده کند اما این مسئله به آن معنا نیست که کمیته انضباطیه فدراسیون جهانی فوتبال یا دادگاه عالی ورزش هم آن را می‌پذیرند. در حال حاضر بلانکو کارت بازی ندارد اما باشگاه استقلال باید مطالبات او را تمام و کمال طبق قرارداد بپردازد و اگر کار به شکایت کشیده شود علاوه بر موارد مندرج در قرارداد به عنوان دستمزد رسمی، استقلال حتی میتواند محکوم به پرداخت غرامت هم بشود. دقیقاً مانند همان اتفاقی که برای پرونده وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی به وقوع پیوست.

مهاجم استقلال بدون ثبت قرارداد هم غرامت می‌گیرد!/ عکس استقلال در فیفا سند می‌شود

عکسی که مدرک شد

باشگاه استقلال چندی قبل با انتشار عکس گوستاوو بلانکو در کنار مدیران خود همراه با پیراهن این تیم مدعی شد بازیکن آرژانتینی هیچ مشکلی برای شرکت در تمرینات ندارد و یکی از نفرات جواد نکونام محسوب می‌شود. این اتفاق در نگاه اول هیچ مسئله عجیب و غیرمنطقی تلقی نمی‌شود ولی ماجرا می‌تواند در صورت تقابل استقلال و بلانکو به یک مدرک تبدیل شود چون برخی حقوقدانان آشنا به امور ورزشی مدعی‌اند حتی اگر استقلال تا پایان فصل هم نتواند برای بلانکو کارت بازی بگیرد، همین عکس از جمله مدارکی خواهد بود که این بازیکن می‌تواند آن را به فیفا ارائه کرده و مدعی دریافت مطالباتش شود. البته همه این اتفاقات در صورتی رخ می‌دهد که کار به شکایت کشیده شود.

حل می‌شود

با وجود همه این موارد اما مدیران استقلال حرف دیگری می‌زنند و نگرانی هواداران را بی‌ مورد می‌دانند. یکی از اعضای کادر مدیریتی باشگاه استقلال در این رابطه به خبر ورزشی می‌گوید: ما بلانکو را خریده‌ایم تا از او استفاده کنیم. قرار نیست پول بدهیم تا در ایران تماشاگر باشد این قضیه سقف بودجه و ثبت قراردادش هم با استفاده از راهکارهای قانونی حل می‌شود شما مطمئن باشید کار او با استقلال به کمیته انضباطی فیفا کشیده نخواهد شد و قضیه جمع می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • رضایاک اصلی۹ IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    کیسه هم باید غرامت بده هم گوستاوا برای کیسه بازی نمیکنه😂😂😂
    • امیر علی US ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      آخی طفلک مهری فقط ۱۵۰ تومن قراردادش! خودت به خواب زدی آقای خطیر ما سقف رعایت کردیم حتما سید حسین ۴۰۰ میلیون قرارداد بسته نکونام چون از کودکی استقلالی بوده رایگان مربیگری میکنه دست بردارید از این شوآف
    • کلنگلیس IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      هم بلانکو ثبت میکنه هم تودربی پارتون میکنه
  • علی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    الان تو دنبال چی هستی منتظری قرارداد این مهاجم ثبت نشه تا برای خودت عروسی بگیری .نترس داداش این قراردادش ثبت میشه، بازی هم میکنه، گل هم به تیمت میزنه، بهترین بازیکن هم میشه، پولش هم میدن، جایی هم شکایت نمیکنه عکس با پیراهن براش دردسر نمیشه ، تو خیالت راحت باشه اینقدر بخودت فشار نیار برای سلامتی ات خوب نیست این بنده خدا بودنش خیلی هم ترس نداره که الان تو رو نگران کرده
    • حمید IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
      کیسه😂😂😂😂
  • اس اس IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    اتفاقا استقلال اگر بخاطر این مشکل از فدراسیون فوتبال ایران شکایت کنه فوتبال ایران رو تعلیق میکنن اصلا چنین قوانینی حتی بعنوان قوانین منطقه ای هم امروزه پذیرفتنی نیست
  • ع ق QA ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    بازی لازم نیست داور با خودشون میبرند تا بخواهی هم تو نیمای دیگه بازیکن دارند
  • ق ر IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    واقعا امثال بی عدالتی به اوج خود رسیده فقط رسانه ملی برای بیرانوند توانستند کليپ بسازند
  • معین💙💙💙💙 IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    سقف کدوم تیم رعایت کرده همین سپاهان به حساب خودشون جریمه کردند.تراکتور،لنگیها،گل گهر کی کنترل کرده خلاف این تیمها
    • ارتش سرخ پایتخت DE ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      از نق نق کردن سالهاست که نتیجه ای عایدتون نشده. پس راه غلطه. بجای قرقر باید از میران بی لیاقت سرخاب پرسید که چرا خطر بجون خریدن تنها ۴ امتیاز رو بجون نمی خرن و تیمشون رو مثل سپاهان مسلح نمی کنن؟ پرسپولیس ضعیفترین خط حمله لیگ برتر و لیگ یک رو داره، طوری که حتی تیم‌های لیگ یکی هم حاضر به تاق زدن فورواردهاشون با تنها فوروارد پرسپولیس نیستن. امثال قطعا سپاهان قهرمانه چون حتی نیمکتش هم بالانسه، حتی اگه امثال رض عنایتی و استیلی و منصوریان سرمربی بودن
  • ali IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    جای تاسف است که تیم پرسپولیس باز هم با ناداوری گل گل گهر را ندید و امتیاز را به تیم حکومتی دادند
  • تاج کبیر IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    بازیکنان سپاهان مثل آب خوردن قراردادشون ثبت شد.سپاهانی که 1000 میلیارد خرج کرده.حالا بی دلیل به استقلال گیر میدن.مهدی تاج فاسد طرف لنگ و شله زرد هست.
  • کوهمره جروق IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    کیسه کارش بلد هست.مثل جریان مهری یه کلک مرغابی می زنند و این بازیکن هم قراردادش ثبت میشه.
  • رضا IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    بازی لنگ و گل گهر دوباره باید برگزار بشه،واقعا کمک داور علنا دید و نگرفت
  • 6 IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    كيسه است ديگر...
  • کیان‌ IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    البته موضوع انشاء چیز دیگری بود!؟ خوب پنالتی روی عمری را هم داوران نگرفتند بازیکنان قدیمی کیسه هم مرتب دارند گل بخودی می زنند !!!! البته در خصوص شناسنامه ها هم این کیسه ساواک است که ۸ دهه‌ درباری الحکومتی هستند نه پرسپولیس مردمی که اولین باشگاه حرفه ای فوتبال ایران هستند پس بیشتر از این تحقیق و مطالعه کنید !!!؟ کیسه جان !!؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی