دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
۱۲ |
۵
کلوب| صدر، استقلال و داوری؛ وقتی به هم نمی‌رسند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

صدرنشینی موقت برای آبی پوشان پایتخت قبل از دیدار پرسپولیس در هفته پنجم دور از ذهن نبود، اما از دست دادن این صدرنشینی در کمتر از ۲۴ ساعت و باز با اشتباهات داوری امری است که استقلالی‌ها نمی‌توانند به راحتی از آن بگذرند.

تیم استقلال صدر جدول را با اختلاف ۳ امتیازی البته با یک بازی کمتر نسبت به دیگر تیم‌ها در اختیار خود قرار داده بود و اگر بازی پرسپولیس برابر گل گهر را هم با تساوی محاسبه کنیم آبی پوشان می‌توانستند پس از پایان این هفته با اختلاف ۲ امتیازی نسبت به پرسپولیس و البته هم امتیاز با تراکتور و تفاضل گل بیشتر با این تیم در صدرجدول بایستد اما... .

اما انگاری اشتباهات فاحش داوری که در نتیجه یک بازی هم تاثیر مستقیم دارد قرار نیست به پایان برسند، شاید حتی قرار هم نیست به حداقل برسند و باید در موقعیت‌های زمانی حساس این تاثیرگذاری بصورت آشکار مشخص باشد تا همگان مجبور به اعتراض علنی بر این شیوه داوری از کمیته داوران باشند.

وقتی آبی پوشان پس از مدتها صدرنشینی را بدست آورده بودند و می‌خواستند که با قدرت آن را برای هفته‌ها در مالکیت خود قرار دهند و به این زودی‌ها آن را از دست ندهند اما انگاری نه صدرنشینی و نه داوری‌ها هیچ کدام موازی با آبی پوشان پایتخت حرکت نخواهند کرد.

هر چند هنوز ابتدای این فصل طول و دراز و فرسایشی قرار داریم و با این اختلاف امتیازهای بسیار کم و رقابت تنگاتنگ تیم‌های حاضر در بالای جدول از پرسپولیس و استقلال گرفته تا تراکتور و سپاهان به طور قطع صدر جدول در هفته‌های آتی شاهد تغییرات متعدد خواهد شد تا یک تیم بتواند گوی سبقت را از بقیه تیم‌ها بگیرد و به یک ثبات نسبی برسد و صدر را برای هفته‌ها از آن خود کند.

باید همچنان نشست و منتظر ماند و آخر عاقبت این فصل از لیگ را هم به نظاره نشست تا ببینیم باز هم از این اشتباهات و از این شاهکارها و از این اعتراض‌ها چه تعداد دیگر تکرار خواهند شد آنوقت می‌توان خیلی صریح تیم‌هایی که از این اشتباهات سود برده و تیم‌هایی که ضرر کرده اند را تشخیص داد.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • جهان TR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    وقتی حداقل در پنج هفته پرسپولیس در بازی با ذوب با گل آفساید یک امتیاز به دست می آورد و در بازی با گل گهر خیلی راحت یک امتیاز این تیم تبدیل به سه امتیاز می شود مشخص است تا پایان فصل مسابقات به چه شکل خواهد بود،سالی که نکوست از بهارش پیداست اما باید یک تیم مستقل بر روی ربط داوری‌ها برای تیم پرسپولیس و ارتباط آن با هوادار متمول تحقیق کند وقتی یک نفر به راحتی پنجاه میلیارد برای باقی ماندن یک بازیکن در تیم محبوبش هزینه میکند از پرداخت هزینه‌های دیگر برای تیم خود امتناع نخواهد کرد
    • رضایاک اصلی۹ IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      اولا که کیسه هم یه گل آفساید مقابل استقلال خوزستان فکر کنم محمدی زد دوما یه پنالتی برای پرسپولیس تو بازی با گل گهر نگرفتن روی عمری. فشار نخور کیسه کش که کیسه از همه تیما بیشتر منفعت داوری داشته
  • نه به فساد در فوتبال IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    اشتباهات داوران وقتی همیشه به سود یک تیم خاص اتفاق می افتد،دیگر نه اشتباه هست و نه اتفاق،کاملا عمدی و برنانه ریزی شده است.
  • رضایاک اصلی۹ US ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    داورکه جزیی از تیم کیسه بوده همیشه و اینا با سهمیه پنالتی نشون داده
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    همیشه و در همه ی فصول تیم کیسه آبی تهران بیشترین سود را از داوری و مسایل دیگر برده و میبرد
  • Hmmoheb IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    خدا را شکر روشون هم کم نمیشه . همیشه مدعی هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی