چه عجب یک مسئول عذرخواهی کرد/ حالا می‌شود با داورزنی به آینده والیبال امیدوار بود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حلقه مفقوده مدیریت در ورزش ما «نداشتن استراتژی» و «پاسخگو نبودن» در قبال عملکردهاست. محمدرضا داورزنی در یک حرکت هر دو را انجام داد.

شکی نیست که والیبال ایران بعد از آن نسل طلایی به بن‌بست رسیده و شکست‌های اخیر غرور همه ورزش دوستان را جریحه‌دار کرد.

والیبال ایران با «ولاسکو» و مربیان خارجی بعدی جان گرفت اما از یک جایی به بعد این تفکر طرفدار پیدا کرد که مربیان ایرانی هم چیزی کم ندارند و شاید تنه این درخت آنقدر قوی شده که می‌توان با مربی ایرانی هم به مسیر ادامه داد.

این دقیقاً همان استراتژیست. اینکه در هر رشته ورزشی - چه در سطح ملی و چه باشگاهی - مدیران ما باید بدانند چه می‌خواهند و از کدام مسیر و با کدام امکانات و با کدام افراد قرار است به هدف برسند.

«محمدرضا داورزنی» این را پذیرفته به وضوح می‌گوید که استراتژی ما در انتخاب مربی ایرانی اشتباه بوده و این قدم اول در موفقیت است که بدانیم اشتباه کردیم و از آن مسیر اشتباه برگردیم.

رییس فدراسیون والیبال در گفت‌وگویی با سایت فدراسیون، ضمن پذیرش مسیٔولیت شکست استراتژی استفاده از مربی داخلی، بازگشت والیبال ایران به سطح سابق با حضور مربی درجه یک جهانی، علاوه بر حضور در المپیک، رسیدن به سکوی این مسابقات را هم وعده داد.

اما قدم دوم؛ چیزی که هرگز در ورزش ما دیده نمی‌شد «عذرخواهی» مسئولان بعد از «پاسخگویی» به نتایج بود. محمدرضا داورزنی آسمان و ریسمان را به هم نبافت، توجیه نکرد و یک راست رفت سراغ اصل مطلب. او پذیرفت که ما شکست خوردیم و پاسخگوی افکار عمومی شد و عذرخواهی کرد.

داورزنی در این رابطه گفت: «من به عنوان رئیس فدراسیون والیبال مسئولیت شکست این استراتژی در سطح جهانی که خواست جامعه والیبال بود را می‌پذیرم و از مردم عزیز کشورم بابت این نتایج عذرخواهی می کنم.»

او در ادامه هم گفت: «مجموعه فدراسیون والیبال در راستای حرکت به سوی آرمان خود یعنی سکوی المپیک با بهره جستن از یک مربی خارجی تراز اول دنیا و جذب تمامی پتانسیل‌های موجود والیبال ایران، پرقدرت‌تر از همیشه در مسابقات لیگ ملت‌ها حاضر شود و با کسب نتایج درخشان ضمن شاد کردن دل مردم جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند و بهتر از دو دوره قبل در بازی های المپیک حاضر شود و رویای سکوی المپیک را نزدیک‌تر از همیشه در پیش چشمان خود ببیند.»

با این قسمت از حرف‌های او خیلی کاری نداریم. دیگر همه می‌دانند امید به آینده شرط بقا و ادامه دادن در زندگی است. غیر از این هم نباید باشد، ما به فردا امیدواریم، به جوانان و استعدادهایمان اما خوشحالیم که آنها مسئولی بالای سر خود دارند که درک درستی از ورزش و مسئولیت دارد.

مسلماً با این نگاه داورزنی آینده خوبی در انتظار والیبال خواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • علی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    خدا رو شکر حداقلش برای استاد عطایی خوب شد دارای سوابق ملی شد
  • Sa IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    باید استعفا بده حالا چون عذرخواهی کرده یعنی باید بهش امیدوار بود؟
  • عرفان IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    بنظرم عطایی و داورزنی باید جریمه سنگین بشن لطمه ای که به تیم والیبال، نسل جوان علاقه مند به والیبال، و اعتبار والیبال ایران در دنیا زدند جبران ناپذیره
  • لنگی متوهم IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    داورزنی زمانی خود زنی کرد که دنبال روی سلطانی خر شد و والیبال رو بحال خودش رها کرد و بعد ازاینکه کلی حاشیه برای استقلال درست کرد و با سیاست های کثیف سلطانی خر همراه شد و لنگ شد بافته جدا بافته این ورزش . حکایت والیبال و حال روزش از این بهتر نمیشود و چون دید سال اخر دولت مسبوق هست شاید دیگر جایی در ورزش ایران نداشته باشد قبل از اتمام ان دولت ... دوباره بر مستند والیبال تکیه کرد تا شاید چند صباحی بیشتر ریاست کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی