کسی استقلال را بدهکار کرده که خودش استراماچونی را آورد/ هر وامی برای باشگاه گرفتیم با دستور دولت بود/ گناه کردیم نگذاشتیم استقلال به دسته پایین‌تر سقوط کند؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مسئول اسبق باشگاه استقلال گفت: خیلی جالب است افرادی در رابطه با بدهی‌های فعلی باشگاه استقلال به بانک حرف می‌زنند که این بدهی‌ها بابت پرداخت نشدن مطالبات کسی به وجود آمده که خودشان او را به استقلال آوردند.

علی امیری قائم مقام سابق باشگاه استقلال در دوران مدیریت حجت کریمی در گفتگو با خبر ورزشی، درباره صحبت‌های اخیر مطرح شده از سوی مدیرعامل باشگاه استقلال اظهار داشت: آقایان که می‌گویند ما درآمدزایی نکردیم و تنها وام برای باشگاه استقلال گرفتیم. لطفاً بگویند چقدر فرصت در اختیار باشگاه استقلال بود که بتواند به فکر درآمدزایی هم باشد!

وی افزود: در زمانی که همراه اول به عنوان اسپانسر اصلی باشگاه که قراردادش را هم آقای آجورلو بسته بود حتی حاضر نمی‌شد یک ریال از ۱۵۰ میلیارد تومان قراردادش را به ما بپردازد ما چطور می‌توانستیم درآمدزایی کنیم؟ این‌ها در شرایطی برای باشگاه رقم خورد که بدهی سنگین میلیون دلاری به استراماچونی هم سر راه باشگاه استقلال بود و هیچ پولی هم به بازیکنان و کادرفنی پرتغالی تیم نپرداخته بودند. علاوه بر آن پادوانی و موسوی هم بودند که با شکایت های شان به فیفا اگر پول آنها را پرداخت نمی‌کردیم مشکلات بزرگی برای باشگاه رقم می‌خورد.

اگر وام گرفتیم به دستور دولت بود

معاونت ورزشی پیشین باشگاه استقلال اضافه کرد: درست زمانی که آقای فتح الله زاده استعفا کرد و فاصله کمی تا مهلت نهایی پرداخت پول استراماچونی وجود داشت دولت تصمیم گرفت ما این وام را از بانک شهر بگیریم تا استقلال بیش از این به دردسر نیفتد. باشگاه استقلال که خصوصی نیست متعلق به وزارت ورزش است و در چنین وضعیتی که خطرات زیادی باشگاه را تهدید می کرد آنها برایش تصمیم گرفتند.

کسی استقلال را بدهکار کرده که خودش استراماچونی را آورد/ هر وامی برای باشگاه گرفتیم با دستور دولت بود/ گناه کردیم نگذاشتیم استقلال به دسته پایین‌تر سقوط کند؟

بدهی استراماچونی را نمی دادیم ۵۰۰هزاریورو بیشتر می‌شد

وی اضافه کرد: بد کردیم نگذاشتیم بدهی میلیون دلاری استقلال به استراماچونی با جریمۀ روزانه اضافه تر شود. استراماچونی همان کسی بود که به خاطر یک روز تاخیر در دریافت پولش ۲۴۰۰ یورو دیرکرد روزانه پولش را از ما گرفت و اگر تا امروز این بدهی پرداخت نشده بود الان بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو دیگر هم باید اضافه بر سازمان پول می دادند. آن وقت چطور می‌خواستیم نسبت به یک چنین فردی تعلل کنیم و پولش را نپردازیم؟ آن هم پولی که مربوط به باشگاه دولتی بود نه باشگاه خصوصی!

گناه کردیم جلوی سقوط استقلال را گرفتیم!

عضو گروه مدیریتی پیشین باشگاه استقلال تاکید کرد: علاوه بر همه این مسائل وضعیت پرونده استقلال در رابطه با استراماچونی تا جایی جلو رفته بود که اگر این مبالغ پرداخت نمی‌شد خطر کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته پایین‌تر هم وجود داشت. گناه ما چه بود که شبانه روز در تلاش بودیم تا این مبالغ پرداخت شود و خللی در روال کارهای روزمره باشگاه بوجود نیاید!

وسط تحریم طوری پول را انتقال دادیم که همه تعجب کردند

امیری گفت: آقای کریمی با بهره‌گیری از ارتباطات خوبی که داشتند توانستند از طریق مجلس و دولت شرایط تهیه این پول را فراهم کنند تا باشگاه مردمی استقلال با میلیون‌ها طرفدار بتواند سنگین‌ترین بدهی تاریخ خودش را بدون هیچ دغدغه‌ای بپردازد. اصلاً کسی متوجه نشد این پول چطور به حساب این آقا نشست. اینقدر کارها دقیق و حساب شده صورت گرفت که حتی تحریم‌ها هم نتوانست مانع از واریز پول به حساب استراماچونی شود و فقط تعجبش برای آنهایی باقی ماند که دوست داشتند این مبالغ پرداخت نشود تا جریمه بیشتری بگیرند.

کسی استقلال را بدهکار کرده که خودش استراماچونی را آورد/ هر وامی برای باشگاه گرفتیم با دستور دولت بود/ گناه کردیم نگذاشتیم استقلال به دسته پایین‌تر سقوط کند؟

حذف از آسیا و بدهی استراماچونی شاهکار همین آقا بود

قائم مقام سابق باشگاه استقلال اضافه کرد: جالب است مدیرعامل جدید باشگاه استقلال که خودش زمینه ساز حضور استراماچونی در ایران و باشگاه استقلال بود تا مشکلات این چنینی برای استقلال به وجود بیاید حالا بابت پرداخت سنگین‌ترین بدهی باشگاه استقلال به جای تشکر از کادر قبلی مدیریت همه تقصیرات بابت مشکلات باشگاهش را گردن آقای کریمی و مدیران قبلی می‌اندازد! شاهکاری که باعث شد در نهایت بهترین استقلال سالهای اخیر از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود. ما اگر این کارها را انجام دادیم قطعاً به خاطر باشگاه استقلال و نام بزرگ این تیم بود و هیچ گونه توقع تشکر نداریم. هرچند همه دیدند چطور با کادر قبلی مدیریتی رفتار شد تا آقای کریمی عطای خدمت به باشگاه استقلال را به لقایش ببخشد. اما اینکه حالا عده‌ای همه تقصیرات را گردن مدیریت قبلی بیندازند موضوعی نیست که بتوان بی‌تفاوت از کنارش عبور کرد.

موسوی پنجره باشگاه را بسته بود بعد پول سیلوا را می دادیم؟

امیری در رابطه با اینکه خطیر گفته چرا اول پول سیلوا را ندادند اما پول موسوی را دادند توضیح داد: دلیل پرداخت بدهی به موسوی بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه در روزهای ابتدایی تابستان امسال بود. اگر این اتفاق نمی‌افتاد الان مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان و بقیه نمی‌توانستند قراردادشان را ثبت کنند. موسوی از طریق فیفا پنجره باشگاه را بسته بود. ضمن اینکه اگر سیلوا امروز حرف از طلبش می‌زند آن زمان هیچ هشدار جدی به باشگاه نداده بود یا اگر داده بود در حد اولین نوتیس بود و هنوز برای استقلال بازی می‌کرد. در اصول مدیریتی که قطعاً آقای خطیر از آن اطلاع دارد همیشه در موضوعات پرداخت بدهی اهم و فی الاهم می‌کنند. بسته شدن پنجره از سوی فیفا مهمتر بود یا پرداخت پول بازیکنی که هنوز هشدار جدی به باشگاه نداده؟!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • 4444 IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    الان استراماچونی آورد اشتباه کرد؟ مربی اینتر بود و اون نتایج و بازی های درخشان رو تو استقلال داشت اشتباه بود آوردنش؟ چون پولشو میخواست؟ یا چون دستور رسید که فراریش بدید؟ همین روهم گذاشتید تا استقلال از آسیا حذف بشه فرداش دادید. فوتبالم مثل همه چیمون فقط واسه دلالا و شیتیل بگیراست مردمم فقط بازیچه سناریوهای از پیش تعیین شده هستن. سرمون با این آشغالی که اسمشو گذاشتن فوتبال گرم کردن پشت پرده فساد و دزدی و پولشویی
    • اس اس IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      اتفاقا الان همین سوال برایم پیش آمده که چطور الان که اوضاع تحریمها جدی تر از قبل هست چطوری به استراماچونی پول پرداخت شده که خونی از دماغ کسی نیامده اما اون موقع چندین هفته و چندین ماه دوندگی شد آخرش هم گفتن نمیشه ؟!
    • تاج کبیر لنگ حقیر IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      حالا بد کرد مربی آورد که انگار برای استقلال ساخته شده بود و تیمش زیر 4 گل نمیزد و زیباترین فوتبال را بازی میکرد و با 7 برد پشت سرهم به صدر جدول آمد؟ نه داداش این بی عرضگی مدیران استقلال از زمان رفتن استراماچونی تا زمان حذف تیم قهرمان بدون باخت از آسیا بود
    • آرمان IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      بازهم توهم توطئه.آخه کی فراریش داد؟این آقا از همون اول اومده بود یه پولی بگیره و در بره.اصلا موندنی نبود.اصلا کارش تلکه کردن تیمهاست.
  • مرتضی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    واقعا روت میشه مصاحبه کنی؟؟؟؟ واقعا شما و فتح الله زاده چجوری با افتضاحی که به بار آوردید می آید مصاحبه میکنید لطفااا رسانه ها با امثالهم مصاحبه نکند
  • امیر IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    در دو مقطع استقلال رو سلاخی کردن،اول سر قضیه استراماچونی و دوم سربازی دو دفاع وسط،استراماچونی رو فقط ۱۲ هفته تحمل کردن که ۵ هفته آن شکست مطلق بود که باخت در دربی یکی از آنها بود،هفت هفته بعدی کاری کرد که کک تو زاویه عرقگیر آقایون افتاد،مثلث ظریف،جهرمی و سلطانیفر اول فراریش داده و بلافاصله قانون مسخره عدم بکارگیری بازیکن و مربی خارجی را دادند!!!!این قانون هم فقط برای عدم بازگشت استرا بود،چون فصل بعد لغوش کردند،همه هم خبر دارند که شخص سلطانیفر نگذاشت تا تسویه حساب بشه تا قضیه بریدن قفل مغازه در نیمه شب و صدای ویولون صبحگاهی تداعی بشه،یه کار درست خطیر آوردن استرا بود و او هم فقط حق قانونی خودشو میخواست،نوش جونش که حتی یک سنت هم اضافه نخواست و از حق خودش هم نگذشت،تا شما باشید که همه کاری رو با من بمیرم و تو بمیری جلو نبرید،مثل قضیه مربی پرتقالی پرسپولیس که به رویانیان گفتن داره میره و اگه بره باید پولشو بدیم،گفته بود:به درک،دبه درمیاریمو و پولشو نمیدیم،نتیجه چی شد؟تا دلار آخرشو مجبور شدن بهش بدن،آره اخوی!دوران بزن زیرش تموم شد و در نتیجه نحوه مدیریت امثال شما!!!!
  • سرباز US ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    آقا یک نفر در این جمعیت 80 و خرده ای میلیون داخل و شش هفت میلیون خارج به من کم سواد توضیح بدهد این قضیه قرارداد 150 میلیاردی همراه اول چی هست؟ اگر وجود دارد چ ا استقلال شکایت نمی کند به احترام چند ده میلیون ها هوادارش اگر وجود ندارد دلیل این همه تکرار این موضوع و اسکی رو اعصاب همه چی است
  • علی..... IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    بله ایشون استراماچونی رو آورد کار خوبی هم کرد، مگه ایشون زمانی که استراماچونی به باشگاه دوبار نتیس داد و قراردادشو فسخ کرد سمتی داشت؟ چرا داری جو میدی بخدا مردم ما خیلی چیزارو میفهمن آقای رفیق جان نثار! شما و دوست عزیزتان غیر از وام گرفتن کار دیگه ای هم کردین؟ آقای امیری ، رفیق جان نثار شما به مدت یک سال رئیس هیات مدیره بود چرا زمانی که قراردادهای فضایی بسته میشد جلوشونو نگرفت که کار به اینجا برسه و آقای خطیر خرابکاری رفیق شمارو جمع کنه! شما با چه رویی مصاحبه میکنی؟!
  • محمد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    حرف حساب
  • پویا IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    آخه پور موسوی وچندتای دیگم چه خدمتی کردن به این تیم نامدار،گل زدن،مهره کلیدی یاستاره بودن! کاش توی قراردادهای بازیکنان بندی بذارن که درحدتلاش وعملکردخوبشون دست مزد دریافت کنند
  • تق تق لال IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    باشگاه تق تق لال همیشه در حال چاپیدن وزارت ورزشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی