نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
حمله ستارگان استقلال و پرسپولیس به ملی‌پوشان عراق/ سردار رختکن کره‌ای‌ها را آتش زد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امروز سالگرد دو پیروزی فراموش‌نشدنی و ارزشمند تیم ملی است که بازیکنان استقلال و پرسپولیس هم در آن نقش مهمی داشتند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در مهر ماه دیدارهای مهمی را انجام داده که امروز سالگرد دو مسابقه از این مسابقات است. جدال‌هایی که خوشبختانه هر دو با برتری بچه‌های ایران به پایان رسید و در تاریخ فوتبال ما ماندگار شد.

تیم ملی روز بیستم مهر ماه سال ۱۳۸۰ در حالی که توسط میرروسلاو بلاژویچ هدایت می‌شد در ورزشگاه آزادی به مصاف عراق رفت. ما بازی رفت را در بغداد با نتیجه دو بر یک برده بودیم و جدال برگشت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده بود چون عراقی‌ها پیش از شروع بازی مصاحبه کرده و مدعی شده بودند که برای جبران شکست به تهران می‌آیند تا ایران را در حضور ۱۰۰هزار تماشاگر خودش شکست بدهند. تیم ملی در آن بازی نمایش بسیار خوبی ارائه کرد و با اتکا به گل‌زنی علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا و همچنین فوتبال فوق‌العاده‌ای که مجاهد خذیراوی و علیرضا نیکبخت واحدی ارائه کردند توانست نتیجه بازی رفت را تکرار کرده و دوباره عراق را شکست بدهد تا پاسخ خوبی به ادعاهای ملی‌پوشان عراقی داده باشد. البته افسوس که این پیروزی در نهایت به ما برای رسیدن به مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ کمک نکرد.

۱۵ سال پس از مسابقه مذکور، ملی‌پوشان کشورمان این بار در عرصه دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دوباره در روز بیستم مهرماه میزبان شدند و در سال ۹۵ به مصاف کره جنوبی رفتیم. حالا کارلوس کیروش روی نیمکت ایران نشسته بود و تیم ملی اوقات بسیار خوبی را سپری می‌کرد. ملی پوشان کشورمان در روز تاسوعای حسینی با حضور انبوه تماشاگران نمایش مقتدرانه‌ای ارائه کردند و با تک‌گل سردار آزمون توانستیم کره جنوبی را دوباره شکست بدهیم و سریال پیروزی‌های‌مان برابر این حریف شرقی را تداوم ببخشیم. دقیقا پس از همین بازی بود که داخل رختکن کره جنوبی شلوغ شد و انتقادات زیادی از کادر فنی این تیم صورت گرفت.

ایران در بیستم مهرماه سال ۱۳۹۵ برای چهارمین مسابقه متوالی کره جنوبی را شکست داد و این کشور هرگز در تاریخ فوتبال خود طی ۴۰ سال گذشته برابر یک تیم واحد ۴ ناکامی پشت سر هم را تجربه نکرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی