برد لحظه‌آخری تیم ملی مقابل اردن/ رویارویی قلعه‌نویی با کیروش محقق شد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی ۳ بر یک مقابل اردن حریف قطر در فینال شد.

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در تورنمنت چهارجانبه اردن به مصاف میزبان بازی‌ها یعنی اردن رفت و درنهایت با نتیجه ۳-۱ به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی خاتمه پیدا کرد.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی (۴۶- روزبه چشمی)، علیرضا جهانبخش (۶۹- مهرداد محمدی)، محمد محبی، سردار آزمون (۶۹- سامان قدوس) و مهدی طارمی.

برد نوبرانه تیم ملی با گلزنی زوج طارمی - آزمون/ ایران در فینال به کیروش رسید

ترکیب اردن: یزید ابولیلا، احسان حداد، ساعد الروسان، عبدالله نصیب، محمد ابوحشیش، نظار الرشدان، موسی التعمری، محمود المردی، علی علوان، یزان النبیط و عبیده السامریه

داور: محمد الهویش (عربستان)

تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نخست برتری محسوسی نسبت به اردن داشت و خیلی زود به گل اول رسید.

سردار آزمون روی پاس در عمق تماشایی مهدی طارمی با دروازه‌بان اردن تک به تک شد و با بیرون پا اولین گل ایران را به ثمر رساند.

تیم اردن در ادامه روی غفلت مدافعان ایران صاحب یک موقعیت صدرصد گل شد که مهاجم این تیم به شکل عجیبی در مقابل بیرانوند ناکام و توپ را به بیرون زد.

بازیکنان ایران دوباره توپ و میدان را در اختیار گرفتند و روی یک رفت و برگشت رامین رضاییان در ضد حمله با پاس در عمق جهانبخش در سمت راست صاحب توپ شد و با ارسالی دقیق طارمی را در موقعیت گل قرار داد که ستاره تیم ملی قدر این موقعیت را دانست و دومین گل ایران را وارد دروازه اردن کرد تا بازی در نیمه نخست با برتری ۲ گله شاگردان قلعه‌نویی به پایان برسد.

در نیمه دوم تیم ملی فوتبال اردن شکل بهتری نسبت به نیمه نخست پیدا کرد تا اینکه در سرانجام اردنی‌ها در دقیقه ۷۰ از ناهماهنگی بین مدافعان استفاده کردند و به گل اول رسیدند.

در حالی که در آخرین دقیقه بازی یک پنالتی به سود اردن اعلام شد، این پنالتی هدر رفت تا لحظاتی بعد مهرداد محمدی در دقیقه ۵+۹۰ گل سوم را برای ایران به ثمر برساند.

تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی حریف تیم ملی قطر در فینال شد. قطری‌ها با هدایت کارلوس کی‌روش قبل از این بازی مقابل عراق در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حامد IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    انصافا خیلی بد بازی کردیم ، اصلا در حد و اندازه ی تیم ایران نبودن ، این چ وضع بازی بود ن تاکتیکی ن دفاع درستی ، بازی جوری بود ک گزارشگر چندبار گفت خوشبختانه بازیکن اردن توپ را ب اوت زد ، جوری بود ک هر لحظه نزدیک بود گل بخوریم، سمت چپ کلا تعطیل بود، شما بازی ما را مقایسه کن با بازی ژاپن، خدا ب دادمون برسه، با این اوضاع حتی نیمه نهایی هم نمیریم باوجود قرعه ی آسون، در ضمن بعضی بازیکنا خیلی بد بازی کردن و تا آخر تو بازی بودن از جمله محبی، شجاع و ...
  • برزو لردگونی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    بازی ضعیف و ناهماهنگ بخصوص در دفاع و مرکز دفاع و سوتی مجدد کنعانی و دستیارانی مثل خداداد و افاضلی که بیشتر به نظر میرسد عشق سفر و توریست باشند و بقیه دستیاران مثل رحمان رضایی که خودش در زمان بازیکن بودن نقطه ضعف دفاع وسط بود و بقیه دستیاران الکی
  • مهران IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    عجب جوانگرائی!عجب تیم تاکتیکیئ!عجب تیم قدرتمندی! با این تیم از مرحله حذفی براحتی صعود میکنیم
  • بهرام IT ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    آقا جان این تیم تیمی نیست که بتواند جلوی ژاپن و کره و استرالیا بازی کند،از همین حالا بهتره که کاسه کوزه امان را جمع کنیم.می بایست از اردن چهار یا پنج گل میخوردیم و خیلی شانس آوردیم.اون دفاع هم همان مرادمند و اون بقیه را بگذارند خیلی بهتر از این امشبی ها هست.اینطوری بریم اونجا حد اقل شش هفت گل از ژاپن و کره می خوریم.
  • ایران IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    میدونید به چه زمانی برگشتیم؟ به دوران قبل از کیروش. به دوران نداشتن تاکتیک. اگر گل مجمدی یا حتی نکونام مربی تیم ملی می شدند اوضاع خیلی بهتر بود. اما به نظر میاد قلعه نوعی در این چند سال هیچ نوع مطالعه ای نداشته و همچنان همون تاکتیک های زمان مایلی مهن رو می خواد پیاده سازی کنه. بزن زیرش تا وقت بگذره. به دورانی که مثل اب خوردن گل می خوردیم برگشتیم. حیف اینهمه ستاره ای که کیروش و برانکو ساختند و الان برای بردن اردن باید خوش شانس باشیم تا ببریم. زمان کیروش اقای خیابانی می گفت : تیم های اسیایی رو که باید راحت ببریم.(منظورش ژاپن و کره و عربستان و استرالیا هم بود.) دقت کنید گفت باید راحت ببریم. راحت.
  • نامبر وان IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    خدائیش امیدوارم شما و دست اندرکاران عزیز و زحمت کش خبر ورزشی هیچ وقت قاطی هیچ مافیائی نشید و با انتقادهای بجا و تند و تیز بعنوان اولین و برترین خبرگزاری ورزشی زبان مردم در مقابل هجمه بزرگ مملکت باشید
  • فرامرز IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    این بازی دومین علامت هشدار بعد از بازی تیم ملی با ازبکستان بود که خیلی زیبا و گویا ضعف های تیم قلعه‌نویی را نشان داد یعنی عیار تیم در فاز دفاعی را فراموش نکنید که اردن جز تیم های درجه سه آسیا ست اما اگر پنالتی را گل می کرد جریان بازی کلا فرق می کرد کاری نداریم که ازبکستان هم موقعیت های زیادی را روی دروازه تیم قلعه‌نویی آفرید اما تمام کننده نداشت پیش از هر شکست بزرگی در فوتبال آلارم و زنگ هشدار ست که به صدا در می‌آید کاری نداریم که در بازی با قطر چه نتیجه‌ای رقم می خورد اما عیار واقعی این تیم را در جام ملتهای آسیا خواهید دید کما این که آلارم شکست تیم عنایتی در بازی با فلسطین در غرب آسیا به صدا درآمد و در ازبکستان به عینه مشاهده کردیم و با باخت به هنگ کنگ با پوست و گوشت لمس کردیم.این تحلیل اصلأ کری قرمز و آبی نیست بیان یک واقعیت است واقعیتی که شایستگی مهمترین فاکتور برای مربی گری ست و بس نه ملیت و نه رنگ
  • بهرام IT ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    فقط دفاع مشکل دار هست که کنعانی زادگان بر عکس همیشه در این بازی افتضاح کرد،باید همان مرادمند را به جای کنعانی زادگان بگذارند یا حتی پور علی گنجی هم باشه بهتر از کنعانی زادگان هست.مهرداد محمدی گل خوبی زد و از اون گلها بود که مهاجمان ما به سختی می توانند بزنند و همان چند دقیقه قبلش درست مثل همان موقعیت نصیب آزمون شد که نتوانست توپ را گل بکند،مهرداد محمدی مثل اینکه مهاجم بدی نیست و در فوتبال امروز ما که فقر مهاجم داریم محمدی غنیمت هست...
  • ... US ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    خوشحال باش آقای قلعه نوعی، اگه اردن یه تمام کننده معمولی‌ داشت شیش هفت تا میخوردیم. هرگز دفاع به این ضعیفی ندیدم، از تیم امید هم بدتر. اگه سردار و مهدی نبودن تیمت حذف بود.
  • طهمورث IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    اگر همین بازی را مقابل ژاپن انجام دهیم،۶ بر هیچ بازنده میشویم
  • حميد کلاش IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    حالا قدر کيروش بدونيد کره با اون اوبهتش حتي دوتا بازي اخرروبرو هم زمان کيروش يک شوت تو چهارچوب ايران نداشت امشب اردن ايران له کرد بود جهانبخش افتضاح محبي افتضاح اخه عزت الهي که نگم اينا در حد تيم ملي نيستن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی