نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
رسوایی فوتبال ایتالیا گسترده‌تر شد؛ پای چندین بازیکن و باشگاه دیگر به میان آمد/ آن‌ها بیمار هستند و به قمار اعتیاد دارند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

افراد جدید و حتی باشگاه‌ها و مدیربرنامه‌ها نیز پای‌شان به رسوایی شرط‌بندی در فوتبال ایتالیا باز شده است.

چند روزی است که خبرهای متعددی در مورد شرط‌بندی بازیکنان مشهور در فوتبال ایتالیا به میان آمده است و حتی پلیس ایتالیا نیز در این مورد وارد عمل شده و از چند بازیکن تحقیق به عمل آورده است. کار به جایی رسید که دو بازیکن سرشناس تیم ملی ایتالیا از اردوی نراتزوری کنار گذاشته شدند تا تحقیقات در مورد آن‌ها کامل شود.

فابریتزیو کرونا متخصص اخبار زرد و پاپاراتزی در ایتالیا، که چند سالی هم بابت باج‌خواهی از ستاره‌های سرشناس در زندان بود و فرد خوشنامی‌به شمار نمی‌رود، اولین کسی بود که در سایت خود این جریان را شروع کرد. او حالا مدعی شده است که به جز سه بازیکنی که تا کنون در این مورد معرفی شده‌اند دستکم ۱۰ بازیکن دیگر هم در رسوایی شرط‌بندی در فوتبال ایتالیا دست دارند.

کرونا در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا در روز شنبه نکاتی را توضیح داد که از طریق آن مشخص شده که دست کم پنج یا شش مدیر برنامه و باشگاه نیز در این پرونده شرط‌بندی نقش دارند. در این مصاحبه کرونا اشاره ای نیز به منابع خود داشت و گفت از طریق یکی از بستگان یکی از بازیکنان سابق اینتر که در زمان ژوزه مورینیو در این تیم حضور داشته، به سرنخهایی دست یافته است.

نیوکولو فاجولی هافبک یوونتوس اولین نفری بود که از سوی کرونا به شرط‌بندی غیرقانونی متهم شد و بعد از اینکه مورد بازجویی قرار گرفت این موضوع را تایید کرد. ساندرو تونالی و نیکولو زانیولو نیز مورد تحقیق پلیس در روز پنج‌شنبه گذشته قرار گرفتند، دو بازیکنی که در لیگ برتر بازی می‌کنند و هر دو به دلیل مشارکت در همین پرونده از تیم ملی ایتالیا کنار گذاشته شدند.

نیکولا زالفسکی از تیم رم چهارمین بازیکنی بود که نامش روز جمعه در تحقیقات پلیس به میان آمد اما ادعای اخیر کرونا مبنی بر این است که بازیکنان بیشتر و همچنین باشگاه‌های دیگری نیز در این ماجرا سهیم هستند و به زودی نامشان فاش خواهد شد. کرونا در گفت‌وگو با روزنامه کوریره اینطور گفت: «اطلاع دارم که دست کم ۱۰ بازیکن دیگر،‌ همچنین ۵ یا ۶ مدیربرنامه و چندین شبکه مخفی قمار نیز در این ماجرا دست دارند.»

وقتی از او سوال شد که چند باشگاه در این رسوایی مشارکت دارند کرونا پاسخ داد: «۵ یا ۶. نمی‌توانم نام ببرم، چرا که در این صورت خودم هم متهم می‌شوم.»

در پاسخ به سوالی درباره حضور پلیس در کمپ تمرینی تیم ملی ایتالیا در اوایل هفته، کرونا پاسخ داد: «اگر سایت دیلینگر نام‌ها را ذکر نمی‌کرد، هرگز به آنجا نمی‌رفتند. آن‌ها از این موضوع  خبر داشتند اما می‌خواستند تا پایان بازی ایتالیا صبر کنند.»

او ادامه داد: «ما عملاً در حال انجام دو تحقیق موازی هستیم. این اولین بار است که به عنوان یک فرد نه چندان خوشنام با دادستانی کار می‌کنم! بلافاصله بعد از بازی همه چیز را در برنامه تلویزیونی خواهم گفت. اسامی دیگری را نام می‌بریم و منبع خبر خود را اعلام می‌کنیم. او عموی بازیکن سابق اینتر زمان مورینیو و دوست نزدیک ماریو بالوتلی است. ماریو دوست من است، او بارها برای دیدن من به اینجا آمده است، از شواهدی که به او دادم شوکه شد. همه چیز تایید شده است، سه‌شنبه مصاحبه را منتشر می‌کنیم و بقیه را کم کم نام می‌بریم.»

کرونا در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان دیگری از ترکیب تیم ملی درگیر هستند یا خیر، پاسخ داد: «بله. روسای باشگاه‌ها هم هستند.»

کرونا اینطور گفت: «می‌دانی مشکل چیست؟ این بازیکنان بیمار هستند. قمار یک اعتیاد جدی است، مانند کوکائین، آنها توسط سیستم استثمار می‌شوند. آنها ابتدا اسلات، بلک جک و سپس قمار بازی می‌کنند، قبل از اینکه قربانی دنیای قمار شوند.»

در همین ارتباط بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حميد کلاش IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    فوتبال پاک ميخواي فوتبال ما نه هيچ تيمي رو بزور قهرمان ميکنن نه شرط بندي هست نه ميزباني از تيم ديگه ميگيرن انقدر داورهاي درجه يکي داريم که قضاوت درست ميکنن احتياج به وار نداريم
  • ع ق QA ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    مشکل رو لباسشونه آخه آبی و روش زرد نوشته ؟! دنبال رد پای مظلوم خطرناک ساکت تاج بسر مدعی مجد و بهار موعود باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی