نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پایان رویای مرد قطری برای تصاحب منچستریونایتد/ شیخ جاسم کنار کشید!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شیخ جاسم شنبه شب از میدان رقابت برای خرید منچستریونایتد خارج شد و گلیزرها را به درخواست قیمت نامتعارف برای فروش باشگاه متهم کرد.

شیخ جاسم پس از نزدیک به ۹ ماه مذاکره پیشنهاد ۵ میلیارد پوندی خود را پس گرفت و به گلیزرها اعلام کرد که دیگر علاقه‌ای به هیچ معامله‌ای ندارد. و این موضوع باعث می‌شود که سر جیم رتکلیف که پیشنهاد خرید تنها ۲۵ درصد از سهام باشگاه اولدترافورد را داده، تنها گزینه باقی مانده برای خرید منچستریونایتد باشد.

گلیزرها در ماه نوامبر باشگاه را برای فروش گذاشته بودند و شیخ جاسم در تمام این مدت نامزد پیشتاز بود. او با وجود ناامیدی از رفتار گلیزرها همچنان به خرید باشگاه علاقه داشت. گلیزرها در سال ۲۰۰۵ باشگاه منچستریونایتد را با مبلغ ۷۹۰ میلیون پوند خریده بودند و شیخ قطری می‌خواست باشگاه را به طور کامل از این خانواده بخرد. پنج پیشنهاد شیخ جاسم در این یک سال رد شد، و اکنون مشخص شده که پیشنهاد ششم او که گفته می‌شد پیشنهاد نهایی است نیز رد شده است. این آخرین تلاش شیخ قطری بود و او به گلیزرها و گروه راین گفته که درخواست بیش از ۶ میلیارد پوندی آنها «خیالی و نامتعارف» است.

شیخ جاسم همچنان بر این باور است که می‌توانست مالک رویایی اولدترافورد باشد و اعلام کرده بود که پیشنهاد نقدی او تمام بدهی‌های باشگاه را تسویه می‌کرد و می‌توانست تا ۱.۴ میلیارد پوند اضافی برای نقل و انتقالات خرج کند و هم اولدترافورد و هم زمین تمرین باشگاه را بازسازی کند. اما پس از برخورد ناشایست گلیزرها به وضوح اعلام کرد که از هرگونه معامله کنار می‌رود و این پرونده را برای همیشه می‌بندد. منابع نزدیک به تیم شیخ با استناد به محدودیت‌های محرمانه از هرگونه اظهارنظر رسمی خودداری کردند اما تأیید کردند که از این روند انصراف داده‌اند. حالا گلیزرها باید تصمیم بگیرند که آیا پیشنهاد سهام اقلیت سر جیم رتکلیف و گروه پتروشیمی اینئوس او را بپذیرند یا باشگاه را از بازار فروش خارج کنند.

خشم هواداران یونایتد پس از کنار رفتن شیخ قطری قطعا افزایش خواهد یافت. حتی اگر سرجیم رتکلیف موفق به خرید یک‌چهارم سهام منچستریونایتد شود باز هم گلیزرها در راس امور باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی