کیروش ایران را می‌شناسد، اما قطر در حد ما نیست/ سپاهان و پرسپولیس مدعی قهرمانی لیگ هستند
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رسول کربکندی سنگربان پیشین تیم ملی ایران نسبت به عملکرد تیم ملی مقابل اردن واکنش نشان داد و درباره مدعیان قهرمانی لیگ برتر صحبت کرد.

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی در تورنمنت چهارجانبه اردن مقابل میزبان بازی‌ها با انتقاد بسیاری از کارشناسان به عملکرد شاگردان امیر قلعه‌نویی همراه شد. رسول کربکندی پیشکسوت و چهره مطرح فوتبال ایران در همین رابطه گفت‌وگو کرده است.

مقابل اردن به سختی پیروزی شدیم. نقاط ضعف و قدرت تیم ملی را در کجاها دیدید؟
مشکل اساسی  تیم ملی ضعف خط دفاعی است. فقط به لژیونرهایی می‌نازیم که از کوچکترین موقعیت‌ها گل می‌سازند. سطح اردن مشخص است؛ بازیکن این تیم به جای ضربه پنالتی کاشته زد و توپ را به ساعت ورزشگاه کوبید. نباید به تیمی مثل اردن در این حد موقعیت گل می‌دادیم. به نظرم پیروزی به این شکل مقابل تیم درجه ۲ یا ۳ اردن به اندازه باخت بود.

چه پیشنهاد یا راهکاری برای برطرف کردن نقاط ضعف تیم ملی دارید؟
اول باید دروازه را حفظ کنیم که گل نخوریم و خط دفاعی را تقویت کنیم چون با توانایی این کار را داریم که با چند کار ترکیبی در خط حمله به گل برسیم. در غیر اینصورت اگر دلخوش به طارمی و سردار آزمون باشیم ممکن است در بازی‌های سخت‌تر ۲ گل بزنیم اما ۴ گل هم دریافت کنیم. در بازی با اردن مهاجم‌ها تمرکزی روی دفاع نداشتند و باز هم می‌گویم اگر فکری برای دفاع نکنیم قطعا در آینده به مشکل می‌خوریم.

تعطیل کردن لیگ برای اردوهای تدارکاتی تیم ملی مفید خواهد بود؟
تمام دنیا ۳ یا ۴ روز یک‌بار در لیگ بازی می‌کنند اما ما لیگ را تعطیل می‌کنیم. اگر به دنبال این هستیم که افغانستان و تیم‌هایی در این سطح را ببریم و جام بگیریم مسلما تعطیلات لیگ به ضرر فوتبال ما خواهد بود اما اگر خودمان را گول نزنیم و ضعف‌های تیم ملی را ببینیم مفید خواهد بود چرا که بازی با همین تیم اردن هم بسیاری از ضعف‌های تیم ملی را نشان داد. آنها از سمت چپ هرکاری خواستند کردند.

غیبت بازیکنانی مثل رضا اسدی و مهدی قایدی در تیم ملی با حاشیه‌های بسیاری همراه شده است. نظر شما در این باره چیست؟
من کاری به اسم یا بازیکن خاصی ندارم اما سرمربی تیم ملی باید از بهترین‌ لژیونرها و بهترین‌های لیگ استفاده کند. اگر سرمربی تیم ملی از بهترین‌ها استفاده نکند اول به خودش ظلم کرده و بعد به هواداران. ضمن اینکه تیم ملی باید برای هر تاکتیکی در زمین مسابقه بازیکن مخصوص آن تاکتیک را در اختیار داشته باشد. به عنوان مثال شاید بخواهیم بازی روی هوا ببریم یا شاید هم لازم شود بازی را روی زمین بیاوریم.

یکی دیگر از نقدهایی که به تیم ملی وارد می‌شود عدم دعوت از بازیکنان جوان و آینده‌دار است.
قلعه‌نویی یک بار در جام ملت‌های آسیا ضربه خورده است و به هیچ عنوان نمی‌خواهد دوباره در این بازی‌ها خودش را فدا کند و به همین خاطر از بازیکنان باتجربه استفاده می‌کند. شب گذشته بازی دو تیم اروپایی را می‌دیدم، همه در حال پیشرفت هستند و بازیکنان جوان به تیم‌هایشان اضافه کرده‌اند اما در ایران همه فقط می‌خواهند موفقیت خود را تضمین کنند و این یک زنگ خطر است.

کیروش ایران را می‌شناسد، اما قطر در حد ما نیست/ سپاهان و پرسپولیس مدعی قهرمانی لیگ هستند

تقابل کی‌روش با ایران را چطور می‌بینید؟
کی‌روش نوع فوتبال و بازیکنان ایران را می‌شناسد ولی باید این را در نظر داشت که قطر اندازه فوتبال ما نیست.

فدراسیون فوتبال بعد از بازی با اردن در خصوص انتقادها بیانیه‌ای صادر کرد. آیا نباید از عملکرد تیم ملی انتقاد کرد؟
ظاهرا ما در ورزش فقط باید تعریف کنیم و هر کس هم که انتقاد کند دشمن خواهدبود. دلیل اینکه پیشرفت نمی‌کنیم همین موضوع است. متاسفانه این انتقادها یک واقعیت است که از سوی کارشناسان گفته می‌شود. قسم می‌خورم اگر چیزی می‌گویم از روی دلسوزی است و دشمن فوتبال نیستم.

چه پیش‌بینی از نتایج تیم ملی در جام ملت‌های آسیا دارید؟
من هیچ موقع در فوتبال پیش‌بینی نمی‌کنم ولی فقط این را می‌گویم که سخت‌ترین جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم.

کمی از تیم ملی فاصله بگیریم. چه تیم‌هایی را در لیگ مدعی قهرمانی می‌بینید؟
سپاهان و پرسپولیس در لیگ شرایط بهتری دارند. تیم پرسپولیس برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش تلاش می‌کند و اگر این قهر و آشتی‌ها را کنار بگذارند می‌توانند مدعی اصلی قهرمانی باشند. پرسپولیس با این کارها فقط خودش را به دردسر می‌اندازد. تیم تراکتور نیز دیگری تیمی است که به نظرم بقیه تیم‌های مدعی را اذیت می‌کند. استقلال هم اگر مشکلات نقل و انتقالات و مسایل دورن باشگاهی‌اش را حل کند می‌تواند در بین مدعیان قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: ۴۵ دقیقه دفاع مقابل اردن یعنی زیبا بازی کردیم؟/ دوران برخی بازیکنان در تیم ملی تمام شده است

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حميد کلاش IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    قطر در حد ايران نيست که اردن اگه تموم کننده داشت راحت راحت 5تايي ميکرد ايران اينا نارگيل از کجا ميارن ول ميکنن
  • ستاره سرخ ایران IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    آقا رسول با شخصیت و دوست داشتنی با لهجه شیرین اصفهانی و سالهای درخشش در ذوب آهن
  • بهنام IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    چرا راحت نمیگید با ژنرال مشگل دارید؟ امیر خان خدا پشت و پناهت با این همه مردم اهل کوفه
  • فرامرز IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    نتیجه دقیق تت در یک بازی فوتبال را نمی شود پیش بینی کرد چون در بالاترین سطح فوتبال هم فاکتور های پیش بینی نشده ای وجود دارد که روی کلیت نتیجه می تواند تاثیر گذار باشد اما از روند یک تیم که می شود فهمید رو به رشد است یا رو به نزول عقلا و منطقا احتمال این که یک تیم با روند رو به جلو نتیجه بگیرد بسیار بسیار بیشتر از تیمی ست که روند قهقرایی دارد .شوربختانه تیم امیر قلعه‌نویی نشان از یک تیم رو به پیشرفت را نشان نمی دهد پس می شود حدس زد که این تیم نتیجه نخواهد گرفت.گاهی اوقات تیمی که رویش حسابی باز نمی شود در یک تورنمنت پیش می رود و قهرمان می شود مانند ایتالیا در جام جهانی فوتبال 1982 یا دانمارک در یورو 1992 یا یونان در یورو 2004 اما در هر سه مورد این تیم ها علیرغم کاستی های که داشتند نخست این که خوش شانس بودند دوم این که مربیان باهوش و فهیمی داشتند لابد امیر قلعه‌نویی را در حد انزو بئارتزوت 1982 یا ریچارد مولر نیلسن 1992 یا اتو ری هاگل 2004 که نمی شود طبقه بندی کرد اگر که فرض کنیم تیمش به اندازه‌ی آنها خوش شانس باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی