نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
من طرفدار فوتبال دوقطبی هستم/ تیم‌های دیگر هیچ موقع استقلال و پرسپولیس نمی‌شوند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است قانون سقف بودجه، فوتبال ایران را دچار آنارشیسم و بی‌نظمی کرده است.

یکی از سوژه‌های اصلی فوتبال کشورمان در روزهای اخیر اختلاف یحیی گل محمدی و رضا درویش و قهر و اعتصاب سرمربی و بازیکنان پرسپولیس بوده است.

محمدرضا مهدوی مدافع سال‌های نه چندان دور پرسپولیس در این رابطه به خبرورزشی می‌گوید: شنیدن برخی اخبار واقعا تأسف برانگیز است. اینکه تیم بزرگ و پرافتخاری مثل پرسپولیس دچار مشکلات مالی شود و نتواند امورات روزمره خودش را انجام دهد جای بسی تأمل دارد. شما می‌بینید بغل گوش ما و در عربستان تیم‌هایی مثل الهلال و النصر که مثل استقلال و پرسپولیس هستند، نیمار و رونالدو را می‌خرند اما دو تیم بزرگ ما از پس هزینه‌های جاری خود بر نمی‌آیند!

او که سابقه بازی در استقلال را نیز دارد، ادامه می‌دهد: استقلال هم با جواد نکونام شرایط خوبی ندارد و می‌دانم با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند. این درحالی است که استقلال و پرسپولیس باید تیم‌های پولدار و متمول این فوتبال باشند چون برترین و شناخته شده ترین برند فوتبال ایران هستند. من در هر دو تیم توپ زده ام و می‌دانم هواداران میلیونی در ایران و حتی سراسر جهان دارند. دولت باید به این دو تیم کمک کند اما به نظر می‌رسد هر دو تیم به حال خود رها شده اند.

مدافع سابق استقلال و پرسپولیس، تصریح می‌کند: من خودم موافق فوتبال دو قطبی هستم. در همه دنیا فوتبال دو قطبی است و رئال و بارسا، آث میلان و یوونتوس، بایرن مونیخ و دورتموند و ... گواه این ادعاست. هر چند تیم‌های دیگر برای همه ما قابل احترام هستند ولی هیچ موقع به استقلال و پرسپولیس نخواهند رسید. من می‌بینم برخی تیم‌های صنعتی از نعمت بودجه دولتی برخوردارند منتهای مراتب توجهی به استقلال و پرسپولیس نمی‌شود. اگر فقط حق پخش تلویزیونی این دو تیم را بپردازند، استقلال و پرسپولیس بی نیاز شده و تمام مشکلات آنها حل خواهد شد.

مهدوی ضمن اشاره به قانون سقف بودجه، خاطرنشان می‌کند: قانون سقف بودجه و قوانین من در آوردی، فوتبال ایران را دچار آنارشیسم کرده است. این قانون بیشتر از آنکه بازدارنده و جلوی ولخرجی را بگیرد، بیشتر تیم‌ها را به سمت دور زدن قانون سوق داده است. همین قانون باعث شده ما بشنویم برخی بازیکنان برای دو سال بازی در لیگ برتر، قرارداد بالای 100 میلیارد تومانی بسته اند! به نظرم بهتر است دوستان تجدید نظری در این خصوص داشته باشند. این قانون غیرفوتبالی ضربه محکمی‌به فوتبال ایران زده است و امیدوارم برچیده شود.

مدافع سابق تیم ملی در خصوص شرایط کنونی تیم ایران نیز می‌گوید: من روی بازی‌های دوستانه اصلا قضاوتی نمی‌کنم. بازی دوستانه برای هماهنگی بیشتر بچه‌هاست و خیلی نباید روی نتایج آن زوم کرد. نه پیروزی و نه شکست در بازی‌های تدارکاتی خیلی حائز اهمیت نیست. هدف بزرگ جام ملت‌های آسیاست و انشالله بچه‌ها بتوانند به نتایج خوبی دست پیدا کنند. ما نسل خوبی در اختیار داریم و امیدوارم این نسل بتواند طلسم جام ملت‌ها را بشکند. البته منکر پیشرفت فوق العاده فوتبال ژاپن و کره جنوبی نمی‌شوم اما تیم ملی ایران هم ستاره‌هایی نظیرسردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش و ... را دارد و اگر اتحاد و همدلی به علاوه انرژی مثبت و روحیه بیشتری به تیم تزریق شود، چه بسا تیم ملی ایران در جام ملت‌ها نتایج ایده آلی بگیرد و حتی به فینال برسد. این آرزوی همه ما ایرانی‌هاست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • اکبر IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    خوب وقتی گل تیم شهرستانی را قبول نمی کنند ویا بهدوتیم شهرستانی از افساید گل می زنند معلومه که تیمهای شهرستانی...
  • هرکسی ود تا بازی کرده اسمش شده کارشناس IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    اولا کارشناس به کسی می‌گویند که دارای مدرک کارشناسی باشد و سالها تجربه در زمینه بازی و مربیگری داشته باشد نه هر کسی از خانه اش بشود کارشناس، در ضمن کجای دنیا فوتبال د قطبی دارند شاید دو تیم دارند که بیشتر باهم رقابت دارند ولی دو قطبی نیست اگر با طرز فکر شما باشد که باید چلسی و منچسترسیتی در انگلیس فقط به فکر این باشند که سقوط نکنند ،در فوتبال کسی که زحمت می‌کشد هزینه می‌کند بازیکن می‌سازد و هوادار دارد باید در زمین مسابقه قهرمان شود نه اینکه چون طرفدار دو تیم پایتخت باشی و با طرز فکر شما درآمد فقط برای این دو باشگاه باشد و داوری و شرایط به نفع آنها آنوقت دیگر نیاز نیست دیگر باشگاه ها هزینه کنند و زمان بگذارند و بازیکن پروش دهند بروند با این هزینه فعالیت اقتصادی انجام دهند کلی ثروت مند می‌شوند نتیجه ایم طرز فکر ها است که فوتبال ما که حرف اول را در آسیا میزد الان باید از هنگ هنگ که تیم درجه ۳ است شکست بخورد و مقابل اردن با شانس بازی را ببریم. لطفا نظرتون را برای خودتان نگه دارید
  • ملابرادر IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    بهتر است تیم های دیگر لیگ هم قوی باشند و دو قطبی اصلا خوب نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی