کلوب| فاجعه مدیریتی در پرسپولیس؛ خسته نباشی آقای درویش!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مشکلات مدیریتی در فوتبال ایران و مخصوصا تیم های اول پایتخت بیداد می‌کند اما این روزها حال و روز سرخپوشان بسیار بحرانی است.

طی فصل‌جاری از همان زمانی که استارت نقل‌وانتقالات تابستانی زده شد، مدیران فوتبالی چنان ناشیانه رفتار کردند که هر روز بر مشکلات باشگاه‌ها افزوده شد و حالا می‌بینیم در کنار همه ایرادات فوتبال ما، مشکلات مدیریتی از همه بدتر است. این موضوع وقتی عینیت پیدا کرد که رضا درویش به‌عنوان مدیرعامل باشگاه پرطرفدار پرسپولیس با رفتارهای نامتعارف خود تیشه را بر ریشه اصلی باشگاه خود زد و چنان رفتار کرد که مشخص نیست از ناتوانی است یا از نابلدی؟

اگر حواشی عجیب استقبال از رونالدو را کنار بگذارید متوجه میشوید که پرسپولیس امسال سخت درگیر مشکل مالی است و با بررسی صحبت های آقای مدیرعامل متوجه یک موضوع مهم می‌شویم و آن هم ناتوانی درویش در کسب درآمد است؛ رضا درویش بعد از جلسه هیئت مدیره باشگاه که صبح دیروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: درخواست بازیکنان و سرمربی تیم به حق است اما بارها تاکید کردیم که تا زمانی که منابع مالی تامین نشود نمی‌توانیم پرداختی داشته باشیم.

وی افزود: معضل اقتصادی تیم بسیار دردسرساز است و باید به شکلی موانع آن برطرف شود. تیمی با این پتانسیل باید مجاری دیگری در پی این باشند که ما منابع مالی مان را تامین کنیم. در دنیا هیچ تیمی نیست که با اسپانسر یک پیراهن، هزینه‌ها را تامین کند. ما از هیچ امکان دیگری استفاده نمی‌کنیم.

درویش تصریح کرد: حق پخش تلویزیونی نداریم، بلیت فروشی هم که نداشته‌ایم، معدن و صنعت هم که نداریم. پس چطور باید منابع مالی را تامین کنیم؟! باید فکر کنیم و راهکار جدیدی را پیدا کنیم.

درویش در صحبت های خود عملا اشاره کرد به جز قرارداد اسپانسرینگ با ایرانسل، هیچ درآمد دیگری نداشته است.

او پیش‌تر در برنامه فوتبال برتر نیز گفته بود: از اول فصل درآمدزایی نداشته‌ایم!

اگر اسناد مالی باشگاه پرسپولیس را در نظر بگیرید متوجه فاجعه مدیریتی درویش خواهید شد؛ طبق فرم بودجه اعلامی پرسپولیس به سازمان لیگ، این تیم ٣٢۵ میلیارد تومان هزینه کرده و با استناد به صحبت های مدیریت این تیم تنها ١١٠ میلیارد از شرکت ایرانسل بابت اسپانسرینگ پیراهن درآمد داشته است. به عبارت دیگر دخل و خرج پرسپولیس باهم نمی‌خواند و پرسپولیس امسال مبلغ ٢٢٠ میلیارد کسری بودجه دارد؛ کسری بودجه ای که احتمالا دوباره با بیرون کشیدن پول های بورس قرار است جبران شود.

در سال‌های گذشته باشگاه های پرسپولیس و استقلال بیشتر از اینکه با درآمدزایی امرار معاش کنند، با دریافت وام توانستند دستمزد بازیکنانشان را بدهند.

این نوع مدیریت درویش موجب اعتراض گل‌محمدی و بازیکنان پرسپولیس هم شده و  از صحبت های یحیی مشخص است که گلایه او به طور مستقیم مربوط به مدیریت باشگاه، وعده های عملی نشده و مشکلاتی است که همچنان بدون راه حل باقی مانده است.

مدیرعامل پرسپولیس درحالی خیلی راحت از عدم توانایی درآمد زایی خود می‌گوید که قطعا چشم انتظار کمک های دولتی است، دقیقا مثل زمانی که بیرانوند دنبال فسخ قرارداد بود و از وزارت ورزش کمکی فوری دریافت کرد؛ یا دریافت ١٠ میلیارد تومانی که در زمان فدراسیون عزیزی خادم دریافت کرد.

گویا مدیران فوتبال کشورمان عادت کرده اند تا ماشین امضای هزینه باشند!

محمدرضا رحیم‌پور| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ملابرادر IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    درویش که برای شما خوب است چرا الکی غر میزنید!
  • شهروز IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    مردم به چه زبونی بگن فوتبال دولتی و سیاسی نمی‌خوان
  • جهان UA ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    من نه کاری به درویش ندارم و نه به عنوان یک تاجی علاقه ای به ایشان دارم اما حرف حساب جواب ندارد، وقتی همه راههای درآمد زایی برای باشگاهها بسته شده است،وقتی مهمترین درآمد یک باشگاه فوتبال یعنی پخش تلویزیونی پرداخته نمی شود،وقتی باشگاهها حتی نمی‌توانند جلوی ورود دوربین صداوسیما را به ورزشگاه بگیرند تا با پخش اینترنتی مسابقات خود کسب درآمد کنند درویش، خطیب و یا هر مدیر دیگر چگونه باید کسب درآمد کند؟وقتی باشگاهها توان دریافت سهم خود از afc را ندارند از کدام راه بایستی جذب نقدینگی داشته باشند؟این مسئله مانند بوکسوری است که یک دست او را از پشت ببندند و اورا به رینگ بفرستند با گارد باز مطمئنا بوکسور در همان راند اول مغلوب خواهد شد
  • فرامرز IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    آقای نویسنده شما که خوب شرایط درآمد زایی را توضیح دادید بهتر بود می نوشتید فاجعه باشگاه داری دولتی در ایران چون دقیقاً خطیب مدیر عامل استقلال هم با این مشکل روبرو ست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی