نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
سهامدار جدید منچستریونایتد چه کارهایی باید انجام دهد؟/ وارد بازار ژانویه شو و خودت را نشان بده!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نشریه سان معتقد است که سر جیم رتکلیف برای به دست آوردن دل هواداران ناراضی منچستریونایتد باید چند کار مهم انجام بدهد.

یکی از مهمترین کارهای سر جیم رتکلیف در منچستریونایتد این است که دل هواداران خسته و ناامید این باشگاه را به دست بیاورد و رضایتشان را جلب کند. نشریه سان قبلا گزارش داده که منچستریونایتد شدیدا در تلاش است تا امنیت بازی خانگی بعدی را به حداکثر برساند چرا که خانواده گلیزر همچنان در باشگاه ماندنی هستند و این موضوع خشم هواداران را به شدت افزایش داده است.

شیخ جاسم پس از ۹ ماه تلاش و مذاکره از صف خرید منچستریونایتد کنار رفت و گلیزرها را به درخواست غیر معقول متهم کرد. اکنون سر جیم رتکلیف که گمان می‌رود پیشنهاد خرید تنها ۲۵ درصد از سهام شیاطین سرخ را داده، تنها گزینه باقی مانده روی میز است. جلسه هیئت مدیره اولدترافورد در روز پنجشنبه مشخص خواهد کرد که آیا پیشنهاد رتکلیف پذیرفته می‌شود یا خیر.

اما چه چیزی می‌تواند در یونایتد تحت مالکیت رتکلیف تغییر کند؟

نشریه سان به پنج مورد می‌پردازد که می‌تواند به ثروتمندترین مرد بریتانیا در جهت راضی کردن هواداران کمک کند.

ثابت کنید که این یک شروع تازه است

هوادارانی که از خبر ماندن گلیزرها به شدت ناراحت هستند به دنبال نشانه‌های واقعی تغییر خواهند بود. تغییر ظاهر باشگاه و دیدن یک رنگ تازه در برخی از بخش‌های اولدترافورد خوب است. مهمتر از آن، رتکلیف باید با اخراج برخی از کارکنان قدیمی نشان دهد که مسئول جنبه‌های ورزشی باشگاه است. بسیاری از کارکنان باشگاه نگران آینده خود هستند، اما این کارمندهای معمولی نیستند که باید مورد هدف قرار بگیرند. اینکه آیا گلیزرها به سادگی درخواست تغییر هیئت مدیره را می‌پذیرند یا نه چندان واضح نیست، و این موضوع می‌تواند مانع بزرگی در مذاکرات قریب‌الوقوع برای فروش بخشی از سهام به رتکلیف باشد.

سهامدار جدید منچستریونایتد چه کارهایی باید انجام دهد؟/ وارد بازار ژانویه شو و خودت را نشان بده!

در بازار ژانویه خودی نشان بدهید

هیچکس نمی‌تواند بگوید که هیئت مدیره فعلی یونایتد درخواست بودجه اریک تن‌هاخ در تابستان را رد کرده است. یونایتد حدود ۱۸۰ میلیون پوند برای جذب راسموس هویلون، میسون مانت، آندره اونانا، سفیان امرابط و دیگران هزینه کرد. اما نتایج نشان می‌دهد که تیم به شدت نسبت به فصل قبل افت کرده و آنها برای داشتن شانس صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان، باید بازی مقابل کپنهاگن را ببرند.

چیزی که واقعاً تفاوت ایجاد می‌کند این است که یک سوپراستار واقعی در بازار ژانویه خریده شود، به هر قیمتی که باشد. شاید از نظر اقتصادی منطقی نباشد اما از نظر فوتبالی منطقی خواهد بود. هواداران باید ببینند که اوضاع در مسیر درست پیش می‌رود.

شیخ جاسم قصد داشت کیلیان امباپه را به یونایتد بیاورد و اختصاص بودجه برای چنین حرکتی باعث لبخند هواداران ناراضی خواهد شد.

لطفا بدهی نداشته باشید، ما بریتانیایی هستیم

یکی از بزرگترین ناامیدی‌ها برای هواداران این است که گلیزرها، که باشگاه را به قیمت ۷۹۰ میلیون پوند در سال ۲۰۰۵ خریدند، همچنان به افزودن بدهی‌ها و کسب میلیون‌ها سود ادامه می‌دهند. آخرین آمار نشان می‌دهد که بدهی یونایتد اکنون بیش از یک میلیارد پوند است.

شیخ جاسم قول داده بود که این وضعیت را به طور کامل پایان دهد، اما اینئوس در حال حاضر تنها بخش کمی از سهام را در اختیار دارد و گلیزرها اکثریت سهام را حفظ می‌کنند. اگر آمریکایی‌ها در سمت «تجاری» باشگاه باقی بمانند باعث افزایش بدهی‌ها می‌شوند و هواداران احساس تغییر نخواهند کرد.

سهامدار جدید منچستریونایتد چه کارهایی باید انجام دهد؟/ وارد بازار ژانویه شو و خودت را نشان بده!

طرحی مشخص برای اولدترافورد

شیخ جاسم متعهد شد که ۱.۴ میلیارد پوند برای سرمایه‌گذاری در تیم، بازسازی اولدترافورد و زمین تمرینی کارینگتون و پروژه‌های اجتماعی اختصاص دهد. اما او دیگر در میدان رقابت حضور ندارد. حقیقت این است که بزرگترین ورزشگاه کشور خسته و قدیمی است و مناسب چنین تیم بزرگی نیست. رتکلیف و تیمش اعلام کرده‌اند که قصد دارند ظرفیت را به ۹۰۰۰۰ نفر افزایش دهند، اما این یک رویا بیش نیست مگر اینکه از نقشه‌های واقعی معماری با یک زمان‌بندی دقیق رونمایی شود. البته هرچه سریع‌تر.

مراحل سرمایه‌گذاری بعدی را شروع کنید

اینئوس و سر جیم به صراحت اعلام کردند که معامله اولیه با گلیزرها را به عنوان پل ارتباطی برای در اختیار گرفتن اکثریت سهام می‌بینند. اما این به معنای پرداخت حداقل ۱.۴ میلیارد پوند دیگر برای رسیدن به آستانه پنجاه به علاوه یک درصد خواهد بود، و احتمالاً قیمت درخواستی بالاتر خواهد رفت زیرا وقتی گلیزرها در اقلیت باشند چیزی برای چانه‌زنی نخواهند داشت. طرفداران می‌خواهند ببینند که سرجیم رتکلیف واقعاً در مورد پایان دادن به سلطنت گلیزرها جدی است.

بیشتر بخوانید:

سهامدار جدید منچستریونایتد چه کارهایی باید انجام دهد؟/ وارد بازار ژانویه شو و خودت را نشان بده!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی