اتفاق عجیب در تیم‌های ملی/بازی‌های اصلی را می بازیم، تورنمنت‌های بی‌اهمیت را فتح می‌کنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی ایران فاتح تورنمنت های کافا و اردن شد اما تیم امید ایران رقابت‌های المپیک و بازیهای آسیایی را از دست داد.

در یک ماه گذشته تیم ملی ایران در تورنمنت کافا و اردن قهرمان شده اما فوتبال کشورمان حضور در المپیک و بازی‌های آسیایی هانگژو را از دست داده است! با یک مقایسه ساده می‌بینیم که بازی‌های مهم را باخته‌ایم و تورنمنت‌های بی‌اهمیت را فتح کرده‌ایم. بله، نباید ناامید بود. این تیم ملی با ستاره‌هایی مثل آزمون و طارمی و بیرانوند و... حتماً در جام ملت‌های آسیا شانس دارد و حداقل می‌تواند تا فینال بالا برود. هیچ دلیلی ندارد که مثلاً اگر ما در نیمه‌نهایی به کره جنوبی یا عربستان بخوریم، به آنها ببازیم چون تیم خوبی داریم اما حرف‌مان این است که نباید گول تورنمنت‌های بی‌اعتبار و بازی‌های نه‌چندان سخت را بخوریم.

هیچ‌کس فکر نمی‌کرد تیم ملی تیم دفاعی کی‌روش را با ۴ گل ببرد و این اتفاق خوبی بود. به خصوص برای قلعه‌نویی که ۸ سال می‌گفت من اگر چشمم رنگی بود... اما خود امیر هم می‌داند کار در جام ملت‌ها خیلی سخت‌تر است. حالا اینکه او در آن تورنمنت تا چه مرحله‌ای بالا برود، بستگی به جاه‌طلبی خودش دارد چون یک مربی قطعاً جاه‌طلبی خود را به بازیکنان هم انتقال می‌دهد.

اگر امیر در جام ملت‌های قطر دنبال قهرمانی باشد، تیم ایران حداقل تا فینال می‌رود اما اگر طرز فکرش این باشد که ایران فقط به جمع ۴ تیم نیمه‌نهایی برسد، تا همانجا هم نمی‌رسیم. فوتبال ایران چند دهه است که قهرمان جام ملت‌های آسیا نشده و به نظر می‌رسد این دوره مثل دوره‌ای که با برانکو و علی دایی و کریمی و مهدوی‌کیا و... در چین حضور داشتیم، از شانس خوبی برخورداریم. آن سال (۱۳۸۳) تیم ایران با بدشانسی و البته ناداوری از رسیدن به فینال محروم ماند اما این‌بار خوش‌بینی‌های زیادی وجود دارد که حداقل به فینال برسیم و حتی شاید قهرمان شویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا US ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    شک نکنید امسال در آسیا ایران قهرمانه و در اروپا انگلیس. آلمانی که ژاپن برد همه میدونیم بخاطر کم کاری بازیکنهای آلمان بود چون قصدشون باخت و اخراج مربی شون بود. و دیدیم فردای روزی که مربی رو اخراج کردن آلمان فرانسه رو شکست داد. پس الکی از ژاپن برای خودتون بت و قهرمان نسازید. و البته تیم ما در خط حمله واقعا نامبروان آسیاس این بچه ها رو دست کم نگیرید. سالها تاکتیک دفاعی کیروش بهشون اجازه نمی‌داد بخان هجومی بازی کنن اما امسال فرق داره و خوبی امسال تیم اینه به یه گل راضی نیس و بهتر از اون دنبال بردن بازی به وقت اضافه و پنالتی نیس. امسال تیم ما فرق داره.
  • شمسعلی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    افتخارات مربی سابق بارسا و گروهبان قندلی همیناست
  • هرمزان‌ IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    اون نتایج تیم ملی امیده کهمهمترین دلیلش شما منتقدین قلعه نویی بخوبی پنهان میکنین . عنایتی تو خرداد ماه سرمربی امید شد اونم با فشار کمیته ملی المپیک وگرنه احتمالا دو هفته قبل از اعزام به ازبکستان انتخاب میشد دلیل بعدی افتضاح نتیجه‌گیری در زمان آقای مهدوی‌کیا باعث شد ایران در بین ۱۱تیم تیم ۱۲ ام باشد و در سید دو قرار بگیرد تا ازبکستان سرگروه و میزبان شود . دلیل بعدی انتخاب بازیکنان و ارسال لیست بازیکنان امید به کمیته المپیک قبل از انتخاب عنایتی و بد ن نظر عنایتی . دلیل بعدی تنها اردوی تیم امید در ترکیه توسط دوستان سرمربی تیم ملی ترتیب داده شد چون فدراسیون پول نداشت . دلیل بعدی آقایان ربیعی و مجتبی حسینی و محرم نویدکیا بخاطر دستمزد پایین در قرارداد تیم ملی امید حاضر به همکاری نشدن و دلیل‌ بعدی خروج ۴ بازیکن اصلی تیم قبل بازی هنگ‌کنگ در گنژوا و ..... دلائل دیگر ...‌ حالا با تمام این دلائل ارتباط بین‌ نتایج امید و تیم ملی بزرگسالان توضیح بدهید
  • بهرام IT ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    بعید هم نیست،فقط از مخمصه یک‌چهارم اگر رد بشیم تا فینال هم میرویم،تا ببینیم در یک چهارم با کدام تیم طرف می شویم.فقط با هر تیمی طرف بشویم خدا بکند در یک چهارم به ژاپن نخوریم،حتی به کره و استرالیا هم بخوریم چندان مشکلی نیست اما به ژاپن اگر بخوریم مکافات می شود.
  • آرتان چوب سپه وند IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    آن سال را به ناداوری نباختیم به پنالتی چیپ یایا دلال باختیم
  • یک جانباز DE ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    اگر قراره رنگی حرف بزنیم باشه چون امیر رقلعه سرمربیه ایران قهرمانه اینجوری نیست ژاپن و کره و استرالیا و عربستان هیچی ما از پس ازبک هنگ کنگ و افغانستان بربیاییم خدارو شکر میکنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی