نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
تنها فوتبالیستی که رونالدو اعتراف کرده بود که از او بهتر است/ کریستیانو باید یکی از توپ طلاهایش را به من بدهد!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تنها بازیکنی که رونالدو اعتراف کرده بود که از او بهتر است، به دلیل زندانی شدن نتوانسته فوتبال خود را ادامه دهد.

قرار بود فابیو پیم بهترین فوتبالیست جهان شود. او تنها بازیکنی است که کریستیانو رونالدو علناً اعتراف کرده از خودش بهتر است. او در ۱۳ سالگی مبلغ باورنکردنی ۳۲۷۰۰۰ پوند به دست آورد، و هواداران و بازیکنان از سراسر پرتغال خود را برای تماشای او می‌رساندند.

اما در حالی که دوست دوران کودکی او به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل شد، حرفه پیم به دلیل شهرت، پول و خوشگذرانی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. پیم یک سال را در زندان کاکسیاس گذراند و تمرین رونالدو با پرتغال را از پنجره سلولش تماشا می‌کرد.

این وینگر در هشت سالگی توسط آکادمی اسپورتینگ جذب شد و خانه را ترک کرد و در لیسبون زندگی کرد و هیاهو به سرعت شتاب گرفت. به نظر می‌رسید استعداد درخشان پیم او را به اوج قله‌ها سوق بدهد و از رونالدو در آکادمی اسپورتینگ که سه سال بزرگتر است، فراتر برود. به طوری که وقتی رونالدو در سال ۲۰۰۳ با منچستریونایتد قرارداد امضا کرد گفت: «اگر فکر می‌کنید من خوب هستم، صبر کنید تا فابیو پیم را ببینید.»

تصاویر| تنها فوتبالیستی که رونالدو اعتراف کرده بود که از او بهتر است/ کریستیانو باید یکی از توپ طلاهایش را به من بدهد!

اما پیم چقدر خوب بود؟ و آیا او واقعا بهتر از رونالدو بود؟

پیم در صحبت با نشریه سان گفت: «من واقعاً خاص بودم. باید متواضع باشم اما این حقیقت است. متأسفانه در آن زمان اینستاگرام یا فیسبوک وجود نداشت، هیچ چیز مانند امروز ثبت و ضبط نمی‌شد، اما من قویاً و صادقانه معتقدم که تا به امروز هیچکس دیگری مانند من با همان کیفیتی که داشتم وجود نداشت. کریستیانو با تمام تلاش و سختکوشی خود به سطحی رسید که لیاقتش را داشت. اما زمانی که بازی می‌کردم اگر همین تلاش و تعهد را داشتم بهتر از او می‌شدم. از نظر تکنیکی بهتر بودم. من رونالدینیوی کوچک بودم. اما همانطور که می‌بینیم این تکنیک نیست که ما را به اوج می‌رساند. اما بله در آن زمان من بهتر از کریستیانو بودم. به نظرم او باید یکی از توپ‌های طلایش را به من بدهد!»

پیم در پاسخ به این سوال که آیا از نظر فنی بهترین بازیکن جهان می‌شد و توپ طلا را می‌برد، پاسخ داد: «بله، بدون شک.»

رونالدو جام‌های بی‌شماری از جمله قهرمانی پرتغال در یورو ۲۰۱۶ را به دست آورد، اما پیم یک بار هم به رویای خود برای حضور در تیم اصلی اسپورتینگ نرسید. ملی‌پوش تیم جوانان پرتغال در سال ۲۰۰۸ به صورت قرضی به چلسی پیوست. در حالی که هموطنانش از جمله دکو و ریکاردو کاروالیو ستاره‌های تیم اصلی بودند، این بازیکن ۲۰ ساله در آن زمان تنها زندگی می‌کرد و علیرغم دریافت نزدیک به ۵۰۰۰۰ پوند در ماه به اضافه ۱۳۰۰۰۰ پوند پاداش سالانه از اسپورتینگ از دوران حضورش در لندن لذت نمی‌برد.

سقوط فابیو از فوتبال

پیم اعتراف کرد که در پول و شهرت غرق شده بود و ثروت باورنکردنی خود را بر روی ماشین‌ها، مشروبات الکلی و مهمانی‌ها خرج می‌کرد، زیرا هرگز به او یاد ندادند که چگونه از پول خود عاقلانه استفاده کند. او در ۲۲ سالگی از نظر «ذهنی» بازنشسته شد در حالی که در رئال ماساما بود، اما به زندگی حرفه‌ای خود در چین، آنگولا، لیتوانی، قطر، مالت و برزیل ادامه داد تا صرفا هزینه‌های زندگی مجلل خود را تامین کند.

پیم که مادرش کارگر خانه بود، توضیح داد: «متأسفانه من با استعداد به دنیا آمدم. چون پول زیادی به دست می‌آوردم به این توهم دست یافتم که به تلاش نیازی ندارم. غیرممکن است که شخصی مانند من میلیونر باشد. از برخی از انتخاب‌هایم پشیمان هستم. حالا سنم بالاتر رفته و می‌توانم تصویر را از زاویه متفاوتی ببینم. استعداد داشتم اما ذهنیت نه. سرم گرم خوشگذرانی و مهمانی بود، هرجایی غیر از فوتبال. چند بازی انجام دادم اما بدنم در فرم ایده‌آل نبود و نمی‌توانست به آنچه مردم از من می‌خواستند پاسخ دهد، اگر می‌توانستم در بارسلونا یا رئال مادرید بودم.»

اما پیم در سال ۲۰۱۹ به بدترین روزهای زندگی خود رسید و او را با ۵ گرم کوکائین دستگیر کردند. او به مدت یک سال در فاصله نزدیکی از شهر فوتبال اتحادیه فوتبال پرتغال به ظن قاچاق مواد مخدر در یک سلول زندانی بود، و بعد تبرئه شد. این زندان قلعه‌ای است که بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد و سلول‌های آن بسیار تاریک، مرطوب و بدون جریان هوا هستند. اما بودن در زندان باعث دگرگونی پیم شد که دو فرزند هم دارد. او متوجه آسیب‌هایی شد که به خاطر اشتباهاتش به خانواده‌اش وارد کرد و دریافت که زندگی‌اش چقدر می‌توانست متفاوت باشد.

تصاویر| تنها فوتبالیستی که رونالدو اعتراف کرده بود که از او بهتر است/ کریستیانو باید یکی از توپ طلاهایش را به من بدهد!

تصاویر| تنها فوتبالیستی که رونالدو اعتراف کرده بود که از او بهتر است/ کریستیانو باید یکی از توپ طلاهایش را به من بدهد!

«زندانی که در آن بودم در کنار زمینی است که تیم ملی پرتغال در آن بازی می‌کند و می‌توانستم تمرینات هرروزه آنها را برای مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۰ تماشا کنم. من به دلیلی آنجا بودم و هرگز فکر نکردم که کریستیانو آنجاست، من هم باید آنجا باشم.»

پیم که شدیدا احساساتی شده بود اشک‌هایش را پاک کرد و افزود: «زندان برای من و خانواده‌ام واقعا سخت بود. اما برایم خوب بود. یاد گرفتم که آنچه آسان به دست می‌آید برایت خوب نیست. و من دیگر نمی‌توانستم آن سبک زندگی را داشته باشم، بنابراین می‌دانستم که باید کار کنم و عزت نفس داشته باشم. زندگی من اکنون آرام‌تر است. مطمئنم اشتباهات دیگری هم خواهم کرد چون انسان هستم. زندان جای پسری مثل من نبود. من نمی‌خواهم کسی برای من احساس تاسف کند. این انتخاب من بود، این اشتباه من بود. اما من به آرامش و حمایتی نیاز داشتم که فقط خانواده می‌توانست به من بدهد. خانواده مهمترین چیز است.

باید با فرزندانم با صداقت رفتار می‌کردم. فقط از آنها خواستم که پیش من باشند، به من سر بزنند. مادرم همیشه پشتیبان بزرگ من بود و هنوز هم هست. آنچه که من را خیلی آزار می‌دهد این است که چقدر با اشتباهاتم به آنها صدمه زدم و اصلا حقشان این نبود. من به آنها بد کردم.»

به نظر می‌رسید که فابیو پیم در دوران نوجوانی زندگی کاملی داشته باشد و جهان زیر پاهایش باشد، با فوتبال یا میدان رقص یا پدال یک لامبورگینی یا فراری. اما حالا که همه چیز از دست رفته، اعتراف می‌کند که شادتر است.

پیم ادامه می‌دهد: «وقتی شهرت، پول، خوشگذرانی و مهمانی‌ها را داشتم، فکر می‌کردم که خوشبختی همین است. اما نمی‌دانستم خوشحالی یعنی چه. من پول داشتم اما نمی‌دانستم غذای خوب خوردن و مسافرت چیست. امروز می‌دانم شاد بودن چیست و با کمتر از آنها خوشحال‌تر هستم.»

بیشتر بخوانید:

تصاویر| تنها فوتبالیستی که رونالدو اعتراف کرده بود که از او بهتر است/ کریستیانو باید یکی از توپ طلاهایش را به من بدهد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کینگ مسی US ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    مسی رو با مارادونا مقایسه می‌کنن، رونالدو رو با پیم!🤣🤣🤣
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    جالب اینجاست که فقط یه پرتقالی دیگه از رونالدو بهتره و یه آرژانتینی دیگه از مسی و یه آرژانتینی دیگه از مارادونا! حتی تو اینجور انتخابها هم تعصب احمقانه ملی دارن😒
  • ... IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    رونالدو گفته بیرانوند بیشتر از من بازیش خوبه اون بهتر از منه😂😂
  • افشین IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    بهترین فوتبالیست تاریخ فقط مارادونا کبیر است تمام بقیه ادای او را در می آورند.
  • CR7q IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    هیچ بازی کن نمی‌تواند جایی رونالدو رو بگیره🤚👍🏻😊 حتی اون آرژانتینی 🤧🤧
  • طاها US ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    ببخشینا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی