نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
ساندرو تونالی
منبع: Football Italia
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ساندرو تونالی در پی بازجویی‌ها و تشخیص اعتیاد به قمار تحت درمان قرار گرفت و درمانگر او در مورد بیماری اعتیاد این بازیکن توضیحاتی ارائه داد.

درمانگری که ساندرو تونالی، هافبک ایتالیا و نیوکاسل یونایتد را به دلیل اعتیاد به قمار درمان می‌کند، توضیح می‌دهد که چرا شرط‌بندی روی میلان «بخشی از رفتار آیینی» این بازیکن شد و چگونه او می‌تواند پس از محرومیت «حتی بهتر از قبل» به میادین بازگردد.

هافبک سابق میلان هفته گذشته تحت بازجویی قرار گرفت و مجبور شد اردوی ایتالیا را پیش از دیدارهای انتخابی یورو ۲۰۲۴ مقابل مالت و انگلیس ترک کند. او متوجه شد که مشکلاتی دارد و روند درمان با پروفسور گابریل سانی را آغاز کرد، و در همین حال بازجویی‌ها ادامه دارد و باید منتظر اعلام حکم و مدت زمان محرومیتش از بازی بماند.

پروفسور سانی به نشریه گاتزتا گفت: اعتیاد به قمار یک وابستگی بیمارگونه است و تعاریف شناخته‌شده بین‌المللی برای شناخت و شناسایی آن وجود دارد. مشهودترین آن زمانی است که احساس نیاز به قمار جایگزین لذت می‌شود. این آسیب می‌تواند هر کسی را مورد حمله قرار دهد. بازیکنان جوان استرس و مسئولیت فشارهای بیرونی و توجه رسانه‌ها را دارند، در چنین موقعیت‌هایی اضطراب ایجاد می‌شود و یک مکانیسم ناکارآمد برای درمان اضطراب می‌تواند به آدرنالین قمار منجر شود و قمار به رفتار اجباری تبدیل می‌شود، چیزی که آن‌ها نمی‌توانند کنترل کنند و برنده شدن پول اهمیتش را از دست می‌دهد.

تونالی در مقایسه با نیکولو فاجولی و نیکولو زانیولو در وضعیت حقوقی سخت‌تری قرار دارد زیرا او روی تیم‌های خودش میلان و برشا نیز شرط‌بندی کرده است. اما از آن‌جایی که او فقط روی پیروزی تیم‌هایش شرط می‌بست، نمی‌توان او را متهم به تلاش برای تاثیر گذاشتن روی نتیجه بازی مطابق با شرط‌هایش کرد.

درمانگر ساندرو تونالی توضیح داد: یک معتاد به قمار در مورد رفتار خود آیین و تشریفاتی دارد و مراتبی از «خوشبختی» را دنبال می‌کند. به همین دلیل است که ساندرو روی میلان برای پیروزی شرط‌بندی می‌کرد. این بخشی از طلسم شانس او بود و ما آن را در این درمان «فکر جادویی» می‌نامیم.

در حالی که انتظار می‌رود تونالی حداقل یک سال محروم باشد و احتمالا تابستان آینده یورو ۲۰۲۴ را نیز از دست بدهد، پروفسور سانی مطمئن است که این بازیکن می‌تواند از این وضعیت بهبود یابد و یک زندگی حرفه‌ای و عادی داشته باشد: اگر بازیکن با وجود این مشکل به این سطح برسد، پس از درمان و رهایی می‌تواند توانایی خود را بیشتر نشان دهد و شاید بهتر از قبل عمل کند.

به عنوان بخشی از مصالحه، فاجولی و احتمالا تونالی موافقت خواهند کرد که حداقل ۱۰ بار در انظار عمومی حاضر شوند تا دیگران را تشویق کنند که در دام اعتیاد به قمار نیافتند. سانی در همین‌باره گفت: بازیکنان تصویر عمومی قدرتمندی دارند و به اشتراک‌گذاری این داستان می‌تواند به بسیاری از جوانان کمک کند تا خود را بشناسند، بیماری را بشناسند و با آن مقابله کنند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی