استقلال پرونده این بازیکن را با ۴۰۰هزار دلار می‌بندد/ خطیر به دنبال تخفیف ۲۳میلیارد تومانی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استقلال همچنان با مشکلات مالی و معضل طلبکاران خارجی دست و پنجه نرم می‌کند.

هواداران استقلال هنوز خاطره تلخ استراماچونی را فراموش نکرده‌اند. سرمربی که به واسطه حکم صادر شده توسط کمیته انضباطی فیفا و دادگاه عالی ورزش، رقم بسیار قابل ملاحظه‌ای را از استقلال دریافت کرد و حتی پول دوران خانه نشینی خود را هم با غرامت آن از باشگاه ایرانی گرفت. پول گرفتن آندره آ استراماچونی یک بحث بود و ضعف مدیریت استقلال در عدم پرداخت به موقع آن، مسئله ای دیگر. اتفاق تلخی که موجب شد استقلال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شود و ناراحتی طرفداران استقلال به اوج برسد. حالا نکته اینجاست که اگر با طلبکارانی همچون رافائل سیلوا و ریکاردو ساپینتو تسویه حساب به موقع صورت نگیرد، متاسفانه اتفاق تلخ مذکور بار دیگر تکرار خواهد شد. پیرامون داستان رافائل سیلوا و رقم سنگینی که از استقلال طلبکار است حالا اطلاعات جدیدی به دست ما رسیده که اگر استقلال بتواند بر اساس آن جلو برود قطعاً رقم قابل ملاحظه‌ای را برای خودش ذخیره می‌کند و پول کمتری به این بازیکن خواهد پرداخت.

مطالبه ۸۴۰هزار دلاری

رافائل سیلوا کلاً در استقلال بازیکن بی حاشیه‌ای بود و از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ که توسط فرهاد مجیدی به این تیم آورده شد، چهره‌ای کاملاً در اختیار تیم خودش را نشان داد اما مشکلات مالی باشگاه در فصل گذشته کاسه صبر او را هم لبریز کرد به طوری که بهار امسال به استقلال اخطار رسمی داد که مطالباتش را می‌خواهد. مشکلات مالی استقلال و اتفاقات فراوان فنی و مدیریتی که در جمع آبی‌پوشان به وقوع پیوست موجب شد علی رغم اخطار این مدافع برزیلی، زمینه برای پرداخت طلبش فراهم نشود و او پس از اینکه تاریخ سررسید هشدارهایش رسید، با استناد به مفادی که مدعی است در قراردادش وجود دارد، تهران را ترک کرد و قراردادش را به صورت یک جانبه فسخ کرد. او در حالی چنین کاری را انجام داد که برای لیگ بیست و سوم هم با استقلال قرارداد داشت و در واقع هم اکنون بازیکن این تیم محسوب می‌شود و اگر بتواند ادعای خودش را ثابت کند، باشگاه باید علاوه بر باقیمانده طلب فصل قبل، مطالبات این فصل را هم بپردازد و این یعنی پرداخت چیزی حدود ۸۴۰ هزار دلار! در واقع رافائل سیلوا با همان شیوه‌ای که شفر و استراماچونی جلو رفتند، حرکت می‌کند و هنوز هم با هیچ تیمی قرارداد نبسته تا بتواند مطالباتش را به طور کامل از استقلال بگیرد!

طرح ۴۰۰هزار دلاری

در این میان استقلالی‌ها هم بیکار ننشسته‌اند. آنها لایحه دفاعیه برای پیگیری حقوق خودشان تنظیم کرده‌اند تا از طریق کمیته انضباطی فیفا و دادگاه عالی ورزش مسئله را دنبال کنند اما واقعیت امر این است که کار خیلی پیچیده شده و نباید آنقدر خوشبین باشیم که تصور کنیم در تجدید نظر همه چیز به نفع استقلال عوض خواهد شد چون به هر حال واقعیت امر این است که این باشگاه به بازیکن برزیلی خود بدهکار است روی همین اصل به موازات تدوین لایحه دفاعیه، بحث مذاکرات دوجانبه برای توافق و بستن پرونده پیش از دخالت قطعی ارگان‌های انضباطی هم مطرح است. از قرار معلوم استقلالی‌ها طرحی را مد نظر قرار داده‌اند که به موجب آن اگر به این نتیجه برسند که حکم در دادگاه تجدید نظر هم به نفع رافائل خواهد بود، به این بازیکن پیشنهاد بدهند به جای اینکه سال‌ها پیگیر پرونده مذکور شود، رقم دریافتی خود را کاهش داده و با گرفتن ۴۰۰ هزار دلار(البته تاکید می‌کنیم در صورتی که استقلالی‌ها بفهمند رای دادگاه تجدید نظر هم به ضرر آنها تمام می‌شود) رضایت بدهد. اینطوری سیلوا پول کمتری می‌گیرد اما زودتر به آن می‌رسد. البته قبلاً هم با این بازیکن گفتگوهایی صورت گرفت تا رضایت بدهد یا اینکه برای به اتمام رساندن دوره قراردادش به تهران بازگردد و دوباره با استقلال کار کند اما او هیچ کدام از این دو راهکار را نپذیرفت و مدعی است با توجه به مدارکی که در اختیار دارد استقلال باید همه مطالباتش را بدهد بنابراین حالا باید منتظر باشیم و ببینیم این بار مذاکرات به کجا خواهد رسید؟ اگر استقلال بتواند سیلوا را راضی کند که به جای ۸۴۰ هزار دلار(البته در صورت پیروزی در دادگاه تجدید نظر) صرفاً با دریافت ۴۰۰ هزار دلار رضایت بدهد، عملاً از او تخفیفی به اندازه ۲۳ میلیارد تومان گرفته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • دانیال IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    قطعا می بنده وقتی بازیکن ملی پوش اونها با 100 میلیون تومان قراردادش ثبت میشه
  • رضایاک اصلی۱۰ US ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    کیسه حتی نمیتونه هزار تومن تخفیف بگیره
  • ع ق QA ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    خوب اصل قرار دادمعادل ۴۰۰ هزار بوده زیر میزیش که دو برابر اینه که کسی حرفش را نمیزنه ولی باید پرداخت بشه
  • عدالت خواه IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    بدهی اینو که گفته بودن هوادار متمول تیم پیروزی تهران پرداخت میکنه، چی شد پس...!!!!
  • ع IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    د ر تعجب‌که‌چرا‌استقلال‌۲۰۰‌میلیارد‌از‌قراردادها‌کم‌کرده‌و‌هنوز‌سقفش‌پر‌نشده‌بازیکن‌میگیره‌بازرسی‌فدراسیون‌و.‌‌‌‌‌...کجایی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی