نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
محمد صلاح
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیورپول دربی زیبا و هیجان‌انگیز مرسی‌ساید را با دبل محمد صلاح پیروز شد و موقتا به صدر لیگ برتر رسید.

امروز از ساعت ۱۵ ورزشگاه آنفیلد میزبان دربی مرسی‌ساید بین لیورپول و اورتون بود. دیداری که تحت هر شرایطی حساس است و طبعا قرمزها روی کاغذ شانس بیشتری نسبت به تافی‌ها داشتند.

لیورپول پس از هشت بازی با ۱۷ امتیاز در رتبه چهارم بود و اورتون نیز با ۷ امتیاز در رده شانزدهم قرار داشت.

لیورپول بازی را بهتر شروع کرد ولی اولین موقعیت جدی بازی در دقیقه ۱۲ رخ داد. پس از دفع توپ فن دایک روی یک کرنر، سولوسلای در یک ضد حمله و از سمت چپ به سمت دروازه اورتون پیشروی کرد. پاس او به لوئیز دیاز رسید ولی قبل از این‌که او ضربه تمام‌کننده را بزند، اشلی یانگ با تکل خود ناجی دروازه اورتون شد. لیورپول در دقیقه ۲۷ روی شوت پای چپ صلاح خطرناک ظاهر شد ولی توپ با اختلافی اندک از روی دروازه به ببیرون رفت. کمی بعد مک آلیستر روی پاس سوبوسلای ضربه‌ای به توپ زد که می‌توانست گل اول لیورپول را به همراه داشته باشد ولی مهار عالی جوردن پیکفورد مانع شد. اورتون در دقیقه ۳۷ بازی ۱۰ نفره شد. اشلی یانگ به دلیل خطا روی لوئیز دیاز با دریافت دومین کارت زرد از زمین بازی اخراج شد. دو دقیقه بعد ضربه والی آرنولد خطرناک به بیرون رفت تا نتیجه بازی بدون گل بماند. در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل تمام شد.

لیورپول نیمه دوم را هجومی شروع کرد و در دقیقه ۵۲ روی دو ضربه صلاح و گراونبرخ می‌توانست به گل برسد اما گلر و مدافعان اورتون هرطورشده مانع شدند. در دقیقه ۶۵ روی ارسال الیسون، داروین نونیز در موقعیت گل‌زنی قرار گرفت ولی شوت او را پیکفورد مهار کرد تا لیورپول بازهم به گل نرسد. لیورپول تیم کاملا برتر زمین بود و اورتون فقط دفاع می‌کرد اما سرانجام مقاومت تافی‌ها شکست و داور برای لیورپول پنالتی گرفت؛ برخورد توپ به دست مایکل کین را ابتدا داور پنالتی تشخیص نداد ولی با دخالت VAR و بازبینی صحنه تصمیمش عوض شد. محمد صلاح پشت توپ قرار گرفت و توانست قفل دروازه اورتون را باز کند. لیورپول دست‌بردار نبود و به حملاتش برای افزایش فاصله ادامه داد. در دقیقه ۸۲ ضربه سر ژوتا را پیکفورد به کرنر فرستاد و اوج هنرنمایی او در دقیقه ۹۰ و برابر شوت هاروی الیوت بود. شوت سهمگین این بازیکن را پیکفورد به کمک دروازه راهی کرنر کرد. توپ پس از برخورد به دست پیکفورد و سپس تیر افقی راهی به دروازه پیدا نکرد. 

لیورپول در دقیقه ۷+۹۰ به گل دوم هم رسید و زننده این گل هم صلاح بود. روی یک ضدحمله دیاز تا بیرون محوطه جریمه پیشروی کرد و با یک پاس عالی صلاح را با گلر تک‌به‌تک کرد؛ ستاره مصری نیز با یک بغل‌پای دقیق توپ را وارد دروازه کرد تا برتری میزبان با دو گل برسد.

در نهایت ۹ دقیقه وقت اضافه هم تمام شد تا قرمزها با دو گل صلاح فاتح دربی مرسی‌ساید شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی