نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟
میوه‌فروشی، کمیاب‌ترین مغازه در هانگژو/ از دندان اژدها تا خربزه خاردار؛ این‌جا خبری از «کیلو» نیست! +تصاویر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از مشاغل اصلی در فرهنگ ما میوه‌فروشی است اما ما از میوه‌ها کمتر غذای اصلی درست می‌کنیم!

حاشیه‌نگاری خبرنگار اعزامی خبرورزشی از هانگژو؛ یکی از عادات جالب مردم کشور چین خوردن غذاهای مختلف و پختن آن با میوه‌های گوناگون است. اینجا میوه‌های معمولی و مرسوم - که در کشور ما هم یافت می‌شوند - هست، البته با تفاوت‌های آشکار در ابعاد مثلا انگورهای اینجا هر خوشه ۲، ۳ کیلو وزن دارند و هر حبه آن اندازه یک نارنگی است!

به علاوه میوه‌هایی که ما ایرانی‌ها هیچ شناختی از آن‌ها نداریم؛ از شکل ظاهری تا طعم و مزه این میوه‌ها کاملا برایمان تازگی دارد. از برخی از این میوه‌ها صبحانه درست می‌کنند، درست مثل همان نقشی که تخم‌مرغ در املت دارد! البته سوای میوه‌هایی که به‌صورت خام و طبیعی پای ثابت هر میز صبحانه هستند.

این میوه‌ها اسامی جالبی هم دارند؛ از دندان اژدها تا پتایا یا دانهول که البته اسم بین‌المللی آن‌هاست و خود چینی‌ها تلفظ جالب دیگری می‌کنند.

این میوه‌ها با قیافه‌های جالب و ابعادی بزرگ در غذاهای مختلف صبحانه یا ناهار و شام حضوری پررنگ دارند و چینی‌ها از  میوه‌ها به وفور استفاده می‌کنند اما شاید جالب‌ترین مسئله خود میوه‌فروشی باشد!

میوه‌فروشی، کمیاب‌ترین مغازه در هانگژو/ از دندان اژدها تا خربزه خاردار؛ این‌جا خبری از «کیلو» نیست!

در شهر بزرگی مثل هانگژو تعداد میوه‌فروشی‌ها بسیار اندک است و باید کیلومترها رانندگی کنید تا یک میوه‌فروشی پیدا کنید!

اینجا نقش اصلی در رساندن مواد غذایی به مردم را هایپرمارکت‌ها دارند. درون سوپرمارکت هر آن‌چه لازم داشته باشید می‌بینید اما اگر مثل ما دنبال مغازه‌ای خاص برای میوه یا سبزیجات باشید، باید نصف روزتان را بگذارید و خیابان‌گردی کنید.

و جالب این‌که درون این مغازه‌ها میوه را دانه‌ای قیمت‌گذاری می‌کنند و اساسا چیزی به عنوان ترازو وجود ندارد! و البته که تک‌تک میوه‌ها در بسته‌بندی‌های زیبا و شکیل جا داده شده‌اند طوری که شما از روی این بسته‌بندی آن‌ها را انتخاب می‌کنید.

و البته روش‌های مرسوم ما ایرانی‌ها مثلا برای هندوانه اینجا اصلا کاربرد ندارد! چرا که نمی‌توانید میوه را از بسته‌بندی‌اش باز و با آن ضربه بزنید تا ببینید صدای طبل می‌دهد یا نه!

اگر دوست دارید درباره هانگژو بیش‌تر بدانید:

میوه‌فروشی، کمیاب‌ترین مغازه در هانگژو/ از دندان اژدها تا خربزه خاردار؛ این‌جا خبری از «کیلو» نیست!

میوه‌فروشی، کمیاب‌ترین مغازه در هانگژو/ از دندان اژدها تا خربزه خاردار؛ این‌جا خبری از «کیلو» نیست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • میلاد IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    اینجا ترافل دونه ای ۳ میلیون اگر اندازه اش یخورده بزرگ باشه یا بلوبری یا میوه های استوایی برای از ما بهتران ملت رنگش رو هم نمیبینن همین میوه های معمولی رو هم سال به سال خیلی ها نمیتونن واسه بچه هاشون بخرن گاهی وقتی میگم بچه های ما که ماه به ماه رنگ گوشت رو نمیبینن میوه هم همین طور پسته بادوم و... جزء رویاهای خیلی از بچه ها شده اکثرا کمبود ویتامین دارن نسل آینده ایران از نظر جسمی و بدنی چی بشه خدا رحم کنه
    • کامی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      ترافل چیه؟ خدایی تا حالا ندیدم اول فکر کردم داری فحش میدی
  • رضا US ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    آقا تا صدای طبلش رو نشنویم قبول نیس
  • حميد کلاش IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    خدا پدرت بيامرزه کاکو ميلاد حرف دل مردم زدي من نه به تعداد انگشت شمار بلکه زياد ميشناسم الان يک ساله يک موز يا يک انار نداشتن بخورن مگه ميشه چين که منبع ميوه هست ميوه فروشي کم باشه به عقل کسي نرسيده مغازه بزنه درامد داشته باشن تو کمبود مغازه ميوه فروشي کشور چيني که از گهه کره ميگيرن مگه ميشه به عقلشون نرسه اون روز يک مستند ديدم ميکفت بيشترين ميوهاي دنيا رو چين داره
    • اهورا IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      به نظرم این میوه فروشی ها, چیزی شبیه میدان بارهای خودمونن. بعدش سوپر و هایپرمارکت ها (که همه جا در دسترس هستند) هممین میوه های با کیفیت و شکیل رو بصورت ریتیل(خرده فروشی) به مه با سود معقول( و البته کم در حدود 10/15 درصد و با کفیت عالی به هههء شهروندان عرضه میکنند. نکته:به نظرم قضاوت پیشینی گزارشگر و گروه, حاکی از اینه که دنبال یه کل فروشی میگشتن که قیمتها بیاد پایین! (شاید اشتباه استباط کردم؟) این شیوه تو کانادا و غرب اروپا هم مرسوم و معمولی هست.... ببخشید
  • نرگس IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    تمام میوه هاشون ژنتیکی و بدرد نخوره
  • جاوید هاشمی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    میگه میوه فروشی کم.ولی هایپر مارکت ها میوه می‌فروشند بسته بندی شده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی