نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
ساختمانها در هانگژو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شاید باورش سخت باشد اما به دیده ما اعتماد کنید که در این جهان شهر نه‌چندان معروفی هست که در آن خانه یک یا دو طبقه وجود ندارد!

حاشیه‌نگاری خبرنگار اعزامی خبرورزشی از هانگژو؛ هانگژو میزبان بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی ۲۰۲۲ بود و نمایندگان کشورمان نیز در این دو تورنمنت شرکت داشتند. چین اولین بار در ۱۹۹۰ پکن میزبان بازی‌های آسیایی شد که این مسابقات را در پایتختش برگزار کرد . در سال ۲۰۱۰ گوانگژو -سومین شهر بزرگ چین- میزبان بازی‌ها بود و حالا هانگژو که جزء پنج شهر بزرگ کشور چین هم نیست!

ساختمان‌ها در چین

شهر هانگژو بیش از ۱۰میلیون نفر جمعیت دارد؛ یک شهر قدیمی که طبق افسانه‌های چین باستان امپراتورها مراسم عروسی خود را اینجا می‌گرفتند. شهر عشاق و بهترین مکان برای سفرهای کوتاه و زوج‌های جوان؛ شهری پر از رودخانه که در قدم به قدم آن پل و پارک می‌بینید اما در همین شهر هیچ ساختمانی کمتر از ۳ طبقه وجود ندارد! جالب است و عجیب اما واقعی، در بخش‌های بزرگی از شهر هانگژو هیچ ساختمانی زیر ۱۰ طبقه وجود ندارد و اساسا انگار شهرداری این‌جا به کمتر از ۱۰ طبقه اجازه ساخت نمی‌دهد! حتی ساختمان‌هایی با ۲۰ یا ۳۰ سال سن ۲۵ یا ۳۰ طبقه هستند.

هانگژو چین

رودخانه هانگژو چین

در بخش قدیمی شهر که یادگار دوران کمونیست‌هاست، ساختمان‌ها همه یک شکل، یک رنگ و همه ۵ طبقه هستند. ساختمان‌های اداری تنها ساختمان‌هایی هستند که با داشتن پرچم کشور چین اجازه رنگی متفاوت دارند. سایر ساختمان‌ها یک‌دست و یک‌رنگ اما این بافت شهری تنها معطوف به چند خیابان است و در همان چند خیابان نیز ردیف پشت سر این ساختمان‌ها را برج‌های بلند تشکیل می‌دهند.

آپارتمان در هانگژو چین

هانگژو شهر آسمان‌خراش‌هاست. برج‌ها و بزرگراه‌ها با تونل‌های زیرزمینی که حتی زیر دریاچه‌ها امتداد دارند و هیچ منعی برای عبور و مرور اتوبوس‌ها در طول روز وجود ندارد.

هانگژو ترافیک ندارد، انواع ماشین‌ها در آن هستند اما آن‌چه بیش از همه خودنمایی می‌کند برج‌های بلند است. در هانگژو تمام شرکت‌ها و برندهای بزرگ تجاری نمایندگی دارند که معمولا تنها در شب قابل تشخیص هستند؛ آن هم از روی نورپردازی! البته در سال‌های اخیر به آن‌ها اجازه نصب آرم برندها نیز در بالای ساختمان داده شده با این وجود آن‌ها هم خیلی به چشم نمی‌آیند. در این شهر تنها آسمان خراش‌ها حکمرانی می‌کنند، چه در روز و چه در شب...

اگر این مطلب را پسندیدید، پیشنهاد می‌کنیم ببینید:

ساختمان‌ها در چین

ساختمان‌ها در چین

بزرگراه هانگژو چین

ساختمان‌ها در چین

ساختمان‌ها در چین

ساختمان‌ها در چین

ساختمان‌ها در چین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • حمید IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    زمانی که ایران ایران بود چین یه کشور عقب مانده از هرنظر بود ولی حالا زیر سایه مدیریت صحیح وحس وطنپرستی مسئولانش حتی امریکا مقابلش کم میاره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی