نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
۴ |
۰
کلوب| فرار قریب‌الوقوع مربیان خارجی!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

درحالی‌که ژوزه مورایس روز گذشته طی مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرد تا پیشنهادی از پرتغال به او برسد و ایران را ترک کند، پاکو خمس هم در نشست خبری خود از تمایل برای ترک لیگ ایران سخن گفت.

بعد از دو سالی که قانون منع به‌کارگیری بازیکن و مربی خارجی در لیگ برتر اجرا شد، سطح کیفی لیگ برتر با ورود مربیان و بازیکنان خارجی چون یامگا، آلوز، لوکادیا، روبرتو تورس و مربیان بزرگی چون بردیف، مورایس و خمس بسیار بالاتر رفته است.

اما به‌مرور زمان و به دلیل ضعف زیرساخت‌های ورزشی کشورمان این خارجی‌ها خواهان فرار از کشور ما شدند!

ژوزه مورایس یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مربیان دنیای فوتبال به شمار می‌رود که در پنجره تابستانی لیگ بیست و سوم جانشین محرم نوید کیا شد. مورایس پیش از اینکه با سپاهان قرارداد امضا کند، دو روز به صورت مخفیانه به اصفهان رفت و ضمن بازدید از شرایط این شهر، با مسئولان باشگاه برای عقد قراردادی ۳ساله به تفاهم رسید.

او که سابقه حضور در باشگاه‌های بزرگی نظیر اینتر، رئال‌مادرید، چلسی و قهرمانی با آنها را دارد، در اولین سال حضورش نیم‌فصل اول را به دلیل عدم شناخت از دست داد، اما در فصل جاری که دومین حضور این مربی پرتغالی در ایران و اصفهان است، شاهد عملکرد خیره‌کننده‌ای از شاگردانش بوده‌ایم و مسابقات داخلی با ۵ پیروزی پیاپی برای تیم او آغاز شد.

حالا مورایس که معمولاً یک مربی آرام به شمار می‌رود و در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های ایرانی و همین‌طور کنفرانس‌های خبری بسیار محتاطانه حرف می‌زند، در مصاحبه با یک سایت پرتغالی دیدگاه‌های قابل‌توجهی را مطرح کرده است.

این مربی پرتغالی در بخشی از مصاحبه‌اش به صورت ضمنی اعلام کرده از زندگی در ایران خیلی راضی نیست، چرا که باعث فاصله‌گرفتن از برخی عادت‌هایش شده و انتظار داشته شرایط بهتر از این‌ها باشد.

اما جالب‌تر اینکه مورایس در مصاحبه خود چندین مرتبه از بازگشت به فوتبال پرتغال صحبت کرده و ابراز امیدواری کرده با توجه به کارنامه‌ای که در کنار مورینیو ثبت کرده و همین‌طور عملکرد خودش طی سال‌های اخیر، این فرصت به او داده شود تا در پرتغال مربیگری کند و البته چندین مرتبه این موضوع را در طول مسابقه تکرار کرده است. مورایس معتقد است دیگر زمان بازگشتش به فوتبال پرتغال فرارسیده است.

اما بی‌شک شرایط ویژه کار در ایران و همین‌طور اتفاقات غیرمنتظره‌ای که او با آنها مواجه بوده نیز در موضع‌گیری او بی‌تأثیر نیست. البته که او چندین مرتبه هم اشاره کرده که در ایران و آسیا به دنبال قهرمانی است و این همان هدفی خواهد بود که در پرتغال هم به عنوان مربی هر تیمی فارغ از جایگاهی که دارد، دنبال خواهد کرد؛ مورایس یک سال دیگر با سپاهان قرارداد دارد و باید دید این مربی پرتغالی که با دستیاران نام‌آشنایی نظیر هوگو آلمیدا به ایران آمده، چه زمانی تصمیم به ترک ایران و پایان ماجراجویی جدیدش می‌گیرد.

بعد از این صحبت مورایس، پاکو خمس سرمربی اسپانیایی تیم تراکتور هم از تمایل برای ترک کشورمان صحبت کرده است؛ پاکو خمس، سرمربی اسپانیایی تراکتور با انتقاد از وضعیت چمن ورزشگاه‌های ایران و ورزشگاه خانگی تیم خود گفت: بعضی وقت‌ها فکرش را می‌کنم که آیا ارزش را دارد من با این وضعیت نامطلوب چمن در ایران بمانم یا نه؟

نیمکت تراکتور تبریز در فصول اخیر جزو لرزان‌ترین نیمکت‌های فوتبال ایران بوده و همواره سرمربیان سرشناسی مشغول رفت‌وآمد روی نیمکت سرخ‌پوشان تبریزی بودند. در آخرین تغییر و تحولات فصل گذشته بود که قربان بردیف به شکلی توافقی از تراکتور تبریز جدا شد و جای خود را به پاکو خمس داد تا این سرمربی نام‌آشنا و باتجربه سرمربیگری در لالیگای اسپانیا، روی نیمکت سرخ‌پوشان تبریزی بنشیند و هدایت تراکتوری‌ها را برعهده بگیرد.

جالب اینجاست که تراکتوری‌ها به سراغ تمدید بلندمدت قرارداد پاکو خمس رفتند تا مشخص شود که قصد دارند تا با این سرمربی باتجربه و اسپانیایی همکاری طولانی‌مدتی داشته باشند اما این صحبت‌های مربی اسپانیای نشان می‌دهد که او از شرایط لیگ ایران خیلی زود خسته شده و می‌خواهد ایران را ترک کند.

محمدرضا رحیم‌پور| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • ناشناس IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    مورایس حق داره وقتی در صدر جدوله ۴ امتیاز ازش کسر میشه با این بی عدالتی ها چکار کنه ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی