نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
ماشین وارداتی تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گذشت آن روزها که صعود به جام جهانی با گلی فراموش‌نشدنی به استرالیا، یک حماسه مطلق بود و میلیون‌ها ایرانی را برای جشن و شادی به خیابان‌های کشور کشاند.

رسانه‌های ورزشی و غیرورزشی از صبح شنبه به بحث ماشین ۱۰۰میلیاردی محمدحسین کنعانی زادگان پرداخته‌اند. این ماشین رنجروور خوش‌رنگ و لعاب اما پای ورزشکاران سایر رشته‌ها را هم به مناقشه اخیر باز کرد و شاهد چند جدال لفظی تمام‌عیار در فضای مجازی بودیم.

ورزشکاران غیرفوتبالی به ویژه اهالی کشتی، آن‌قدر وسعت دیدگاه دارند که به خاطر مدل ماشین و قیمت افسانه‌ای آن در ایران یقه یک بازیکن فوتبال را نگیرند؛ بلکه حرف آن‌ها چنان که از زبان پژمان درستکار بیان شد این بود که چرا در راستای توجه به فوتبال، به سایر رشته‌های ورزشی که افتخارات جهانی و المپیک کسب می‌کنند بها داده نمی‌شود!

واقعیت ماجرا این است که هر از گرد راه رسیده‌ای به ما هم مجوز واردات خودرو بدهد، فرش زیر پای خود را می‌فروشیم و برای این فرصت، ثانیه‌ای وقت تلف نمی‌کنیم. همان‌طور که روزنامه اعتماد در این باره نوشت «بین ۳ تا ۴هزارمیلیارد تومان خودرو توسط فوتبالیست‌ها وارد شده است. این رقم بیش از دو برابر کل بودجه ورزش کشور در سال ۱۴۰۲ است». در واقع سود سرشاری که هر آدمی در این راه به جیب می‌زند به قدری وسوسه‌انگیز است که کنعانی‌زادگان و دیگران، نمی‌توانند به بخت خود لگد بزنند. چنان‌که روزنامه فرهیختگان هم نوشت «تفاوت هزینه‌ای که بازیکن پرسپولیس برای این خودرو پرداخت کرده با قیمتی که به فروش می‌رود نشان می‌دهد او رانتی حداقل ۸۰میلیارد تومانی به‌دست آورده است»!

مناقشه بزرگی که در ابتدای این نوشته از آن نام بردیم به هیچ‌وجه مربوط به بازیکنان فوتبال نیست؛ چرا که باید به دنبال مسببان چنین اتفاق شگرفی باشیم و از آن‌ها سوال کنیم مگر صعود به جام جهانی در روزگار فعلی، چه حادثه محیرالعقولی است که این‌گونه برای ملی‌پوشان این رشته ورزشی با دیگران تبعیض قائل می‌شوید؟

در روزگاری که همه قدرت‌های فوتبال آسیا به سادگی می‌توانند مجوز صعود به جام جهانی را بگیرند که -بر فرض محال- نباید به آن‌ها مجوز برج‌سازی وسط اتوبان صدر و مدرس را بدهند! گذشت آن روزها که صعود به جام جهانی با حضور بازیکنانی مانند خداداد عزیزی و آن گل فراموش‌نشدنی‌اش به استرالیا، یک حماسه مطلق بود و میلیون‌ها ایرانی را برای جشن و شادی به خیابان‌های کشور کشاند. گذشت آن لحظه‌های تاریخی که احمدرضا عابدزاده، کریم باقری، علی دایی و... با دل و جان برای کسب سهمیه جام جهانی جان می‌دادند و با تمام وجود بازی می‌کردند. صعود به این جام، به سختی ایام قدیم نیست که مسئولان مربوطه، این تبعیض و بی‌عدالتی بزرگ را میان فوتبالی‌ها و ورزشکاران سایر رشته‌ها قائل شده‌اند.

کنعانی‌زادگان یا هر دوست خوب دیگری، هر چقدر می‌تواند ماشین بخرد و بفروشد، سودش را هم ببرد و عشق کند؛ خداوند آدم بخیل را نیز در این وانفسا له و لورده کند، اما قرار نیست بی‌عدالتی آن‌قدر گسترده شود که میوه‌های بهشتی را عده‌ای خاص در این فوتبال نوش جان کنند و سر تعداد زیادی که قهرمانان جهان و المپیک هم هستند، تا این اندازه بی‌کلاه بماند.

در این‌باره باید فکری کرد و از افرادی که این مجوزها را به فوتبالیست‌ها دادند پرسید: شما بر چه اساسی، با چه استدلالی و از جیب کدام بخت‌برگشته‌ای، سود ۸۰میلیاردی به آن‌هایی رساندید که به اندازه کافی، خیر دنیا و آخرت را در فوتبال ایران دیده‌اند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۳
  • ص ف CH ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    اینجا ایران است و راهبردهای سیاسی در تاروپود جامعه ریشه دوانده در وانفسای اقتصادی کنونی هیچ ابر قهرمان ایرانی حتی در سطح جهانی استحقاق چنین پاداشی را ندارد اما خرج که از کیسه مهمان(مردم)بود حاتم طایی شدن آسان بود همه ما می‌دانیم چرا قول چنین پاداشی پارسال در آستانه جام جهانی به ملی پوشان داده شده اما کاش دولت محترم این هدایای نفیس را از جیب خودش میداد قیمت واقعی این خودرو های لوکس کمتر از یک ششم قیمت داخل کشور است پنج ششم دیگه از جیب مردم نگون‌بخت بابت عوارض گمرکی پرداخت می‌شود اما بخش دردناک ماجرا جایی است که ملی پوش بی جنبه قیمت این هدیه رانتی را در تلویزیون جار میزند تا با پول مردم فخر فروشی کند
  • امیرکینگ شجاعی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    سلام دوستان اریایی ما ازنسل کوروش کبیریم .ازنسل شرف وعزت نامبروان دنیا نسل اریایی .متاسفانه بعضی ها که لیاقتشوندارن ولی به یه جایی میرسن چون ازبچگی نداربودن ویه دفعه یه پولی دستشون میاد یهو عقده هایه گذشتشونو جبران میکنن .الان کنعانی ماشین میلیاردی داره .بقال سرکوچمون هم ماشین میلیاردی داره ولی شعورداره ولی کنعانی نداره اینو .فقط تواین فکرم اینوکی انتخاب کرده اورده تیم ملی.وپرسپولیس .
  • زیگزاگ IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    خود فوتبالیستها میدونند این جایزه دستخوش چکاری بود.
  • فرھاد IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    باید بابت باخت افنضاح به انگلیس ‌و امریکا بهش‌ون جایزه میدادید شرمتان باد
  • هوادار فوتبال IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    کی گفته است سر کشتی گیرها کلاه رفته است بهترین زمینهای تهران را همین کشتی گیرها گرفنه و ساختهٔ اند نمونه بارز آن عباس جدیدی دبیرو یا ساعی دررشته تکواندو پس گله گذاري ممنوع
  • ناشناس IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    باور کنید این ماشین حیف برای کعنانی زاده گان بازی با ژاپن یادتان نیست چجوری توپ را ول کرد ژاپن چکار کرد بخدا برای کل فوتبال ما این زیاد است
  • مزیدی US ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    دوست عزیز ، بهتر بود می پرسیدید: چرا باید تفاوت قیمت خودرو در کشور کوچک بغل دستی با بازار کشور ما اینقدر زیاد باشد که همه ورزشکاران ما درخواست واردات خودرو بدهند؟؟ چرا نباید در کشور ما هم همه مردم بتوانند هر خودرویی را که دوست دارند بخرند ؟؟ چرا تفاوت یک خودرو در کشور همسایه با کشور ما ۸۰ میلیارد تومان است ، آنهم با توجه به اینکه برای واردات خودرو به کشور به راحتی می توان از خودروسازان خارجی خرید نمود و بسیار ارزان تر از کشور همسایه به مردم خود فروخت ، مسبب این ظلم بزرگ کیست ؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    آقا ما همه میدونیم این پول بابت چیه. فقط اینه اگه روزبه می گفت، می شد حق مسلم. حالا خیلی واضح شد که استقلال حکومتیه، نخ نماها
  • علی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    مردم عزیز ایران تو رو خدا تو این قضیه برا خودتون ارزش قائل بشید، اگه واردات خودرو قراره آزاد باشه که باید آزاد باشه این حق همه مردم عزیز و قهرمان ایران هست، چرا خودتون رو نمی‌بینید و برای ورزشکاران رشته های مختلف با هم دعوا میکنید؟؟ تا حالا با خودتون گفتید قهرمان واقعی کیه؟؟ مگه کارگر و کارمند و مهندس و معمار و مکانیک و پزشک و پرستار و معلم و کاسب و..... باقی مردم تو این جامعه زحمت نمیکشن؟؟؟؟ مگه اینایی که نام بردم زحمت کشان جامعه نیستند؟؟؟ رفاه حق همه مردم هست نه فقط یه بخشی از جامعه ورزش و عده ای مثلاً آقازاده ، مردم ایران مردم شریفی هستند امیدوارم از مسئله اصلی غافل نشوند و نگاهی هم به حق خودشون بندازن که خودشون هم قهرمان هستند، تصور کنید مثلاً کارگران شهرداری یک هفته اعتصاب کنند و کوچه و خیابان ها پر از زباله بشه و شهر بیمار بشه، یا معلم ها یا مکانیک ها یا مهندسین و کادر درمان اعتصاب کنند چه عواقبی داره، اونوقت ما فقط حرص فوتبالیست جماعت میخوریم 😞😞😞 امیدوارم چاپ بشه، با تشکر فراوان
  • صاحب نظر جمع US ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    دم علی اقا که ازحقوق کارمندان دیگردرمقابل رانت فساد درفوتبال وبعضی سیاست بازی ها دفاع کرد گرم ،احسنت مرد ،علی ازایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی