نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
محمود کلهر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمود کلهر، پیشکسوت پرسپولیس اعتقاد دارد که فوتبالیست‌های حرفه‌ای نیاز به استخدام مشاوران خبره و باتجربه دارند.

در روزهای گذشته ماجرای محمدحسین کنعانی‌زادگان و امیرمحمد یزدانی نقل محافل ورزشی شده است. ستاره ملی‌پوش پرسپولیس در برنامه شب‌های فوتبالی در خصوص خودروی خارجی وارداتی (با مجوز دولتی) حرف زد تا واکنش و انتقاد نایب قهرمانی وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد جهان را به دنبال داشته باشد.

محمود کلهر پیشکسوت پرسپولیس در این رابطه به خبرورزشی می‌گوید: محمدحسین کنعانی‌زادگان را اهالی فوتبال می‌شناسند. او جوان خوش‌قلبی است که بسیار هم صاف و صادق است اما به نظر من می‌توانست در برنامه تلویزیونی سنجیده‌تر صحبت کند. او یکی از بهترین مدافعان ایران و بازیکن خوب تیم ملی است که به تازگی مقابل قطر هم کولاک کرد.

او ادامه می‌دهد: من باز تکرار می‌کنم که کنعانی‌زادگان جوان ساده‌ای است اما باید بداند در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کند. شما وقتی بازیکن پرسپولیس و تیم ملی باشید به‌شدت زیر ذره‌بین هستید. حضور در برنامه‌های تلویزیونی مستلزم یک برنامه‌ریزی خوب با آمادگی و تمرین برای گفت‌وگوی مناسب است وگرنه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و هر کسی را دچار دردسر کند.

هافبک اسبق پرسپولیس تصریح می‌کند: به شخصه اعتقاد دارم فوتبالیست‌های حرفه‌ای نیاز دارند که مشاوران قوی و خبره‌ای داشته باشند. در دنیای فوتبال هم مرسوم است یک بازیکن حرفه‌ای که قرارداد خوبی هم می‌بندد، چند مشاور دارد. از مشاور تغذیه بگیرید تا بدنساز شخصی، مشاور رسانه‌ای و حقوقی در اختیار دارند. در فوتبال ما اما متاسفانه یک فوتبالیست فقط یک ایجنت و مدیربرنامه دارد که شاید خیلی هم نتواند در زمینه‌های دیگر به او کمک کند. درواقع وظیفه ایجنت بستن بهترین قرارداد است اما چنان بازیکن را در برمی گیرد که در زمینه‌های مختلف فقط خودش روی او احاطه داشته باشد. این در حالی است که در دنیای فوتبال ماجرا متفاوت است. شما می‌بینید لژیونرهای ایرانی که برای بازی به اروپا می‌روند چقدر متفاوت و پخته‌تر می‌شوند.

محمود کلهر ادامه می‌دهد: به طور مثال می‌توان به علیرضا جهانبخش یا مهدی طارمی اشاره کرد که نه‌تنها به زبان انگلیسی تسلط کامل پیدا کرده‌اند بلکه از لحاظ نحوه مصاحبه کردن یا رفتارهای اجتماعی فوق‌العاده شده‌اند. در باشگاه‌های اروپایی همه جوانب و کارهای یک بازیکن زیر نظر است. منظور من کلی است و امیدوارم بازیکنان حرفه‌ای رفتار حرفه‌ای داشته باشند. از حسین کنعانی‌زادگان هم خواهش می‌کنم آرامش داشته باشد و این بحث با کشتی‌گیر ملی‌پوش را ادامه ندهد.

بازیکن اسبق پرسپولیس خاطرنشان می‌کند: همه ما دوست داریم ورزشکاران حرفه‌ای تامین باشند. ورزشکارانی که در رشته کشتی یا سایر رشته‌ها به تیم ملی می‌رسند نباید دغدغه مالی داشته باشند. عمر ورزش حرفه‌ای کوتاه است و وقتی یک ورزشکار چند سال برای تیم ملی و پرچم ایران مسابقه می‌دهد و از بیزینس یا تجارت و کار دیگری باز می‌ماند نباید برای آینده خودش دغدغه زیادی داشته باشد. این حق همه ورزشکاران از جمله امیرمحمد یزدانی است اما فراموش نباید کرد حکایت فوتبال و دستمزدهای آن از همه رشته‌ها جداست. شما در همین رشته کشتی در کشور آمریکا دیدید گیبل استیوسون، قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد المپیک توکیو به خاطر پول و درآمد بیشتر به کشتی نمایشی روی آورد. در آمریکا هم یک بسکتبالیست یا فوتبالیست بیشتر از یک کشتی‌گیر دستمزد می‌گیرد. فوتبال در همه دنیا یک صنعت است و تبلیغات تلویزیونی آن درآمدهای هنگفتی به دنبال دارد.

محمود کلهر تصریح می‌کند: عربستان با استخدام رونالدو، نیمار، بنزما و بقیه چقدر توانست توجه دنیا را به خود جلب کند؟ الان همه جهان از لیگ عربستان حرف می‌زنند و این به دلیل فراگیری و جذابیت رشته فوتبال است. باز تکرار می‌کنم حق کشتی‌گیران و ورزشکاران ملی‌پوش کشورمان بسیار بالاتر از این حرف‌هاست. آن‌ها باید حق خود را بگیرند چون ورزش قهرمانی خیلی زود به پایان می‌رسد ولی این دلیلی برای حمله به فوتبال نیست. واقعا زشت است که دو ورزشکار ملی در اینستاگرام یا رسانه‌ها به یکدیگر حمله کنند. این ملی‌پوشان الگوی نونهالان و نوجوانان هستند و بهتر است خیلی بیشتر رعایت کرده و مراقب رفتار و گفتار خود باشند. امیدوارم ورزش و فوتبال ایران مثل دهه ۶۰ یا ۷۰ و گذشته‌ها بر مدار اخلاق‌مداری و احترام متقابل گام بردارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • رضا IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    یه زمان حمید سوریان از احمدی نژاد حواله خودرو لاکچری گرفت اون موقع چرا ساکت بودین
  • حسن حسینی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    حرف حساب . به خوبی همه چیز را بیان کردند. کامل کامل
  • مهدی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    عزیزم در امریکا از بخش خصوصی بسکتبال و فوتبال پول زیاد میگیرن. نه دولت به این زیاد بده به اون یکی کم .بعد بسکتبال امریکا سراسر افتخاره نه مثل فوتبال با سابقه حذف هرسال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی