نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
۰ |
۰
کلوب| بازنده ها همیشه جایزه می‌گیرند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمدحسین کنعانی‌زادگان با صحبت‌هایی نسنجیده و بی منطق، برای چندمین مرتبه، آتش حاشیه را به خوبی برپا کرد!

البته او در این کار به نوعی استاد است و هر از چندگاهی، به سراغ ایجاد حواشی می‌رود! هرچند که این دفعه، موضوع تنها به خود او، ختم نشد و پای افراد دیگری، تا به الآن در این قضیه باز شده است.

امیر محمد یزدانی و جواد کاظمیان، در چند ساعت طوفانی، استوری‌هایی در صفحه خود منتشر کردند و با اقداماتی به این شکل، خواستند صحبت‌های خود را به کرسی بنشانند! یک بیت شعر هم ضمیمه یادداشت شان شد تا به طرف مقابل، بقبولانند که حق با آنهاست!

چنین مسائلی، به هیچ وجه «شخصی» محسوب نمی‌شوند و به نحوی، نشان می‌دهند که بین فوتبال و سایر ورزش‌ها از جمله کشتی، فرق‌ها و فاصله‌های زیادی وجود دارد!

بارها و بارها و به دفعات مکرر، در مطبوعات و رسانه‌ها از تفاوت‌ها و تبعیض‌ها در سایر ورزش‌ها با فوتبال، حرف به ‌میان آمده و این معضل، مشکل امروز و دیروز نیست!

میزان محبوبیت، درآمد و سرشناسی چهره‌های ورزشی با ستارگان مستطیل سبز در تمام دنیا، متفاوت است و این یک مسئله طبیعی به شمار می‌رود؛ ولی سؤال اینجاست که آیا در کشوری مثل ایتالیا، ورزشکاران سایر رشته‌ها، در فقر مالی و مشکلات اقتصادی، دست و پا می‌زنند و نگران سقف بالای سرشان هستند؟ آیا در کشورهای پیشرفته و مدرنیته، به فوتبالیست‌ها، حواله فیات و فراری می‌دهند و به قایق رانان، کارت هدیه‌های بدون موجودی، تقدیم می‌کنند؟ آیا این درست و صحیح است به نیمکت نشینان یک تیم که در همان دیدار اول، شش گل می‌خورند و در نهایت، از گروه حذف می‌شوند، اجازه وارد کردن گران ترین خودروهای خارجی را بدهند و ورزشکاران دیگر رشته‌ها، در حسرت امکانات و تجهیزات اولیه برای حضور در رقابت‌های مختلف جهانی باشند؟ پس وعده‌های استفاده از خودروهای ملی چه شد؟! الحق و الانصاف که «فراموشی» بد دردی است!

اصلاً چرا برخی از اشخاص در فدراسیون، دلارها و حواله‌های دیگری برای مدیران و آقایانی در نظر گرفتند که هیچ ربطی به تیم ملی در جام جهانی نداشتند؟ همه این سؤالات، تا به امروز بی پاسخ مانده و بعید است که در آینده، ابهامات این قضایا برطرف شود!

داستان رنجروور و کنعانی‌زادگان، شباهت عجیبی به کنکور و داوطلبان دارای سهمیه دارد؛ همانطور که بیش از نیمی از ورودی‌های دانشگاه‌های معتبر دولتی، داوطلبان سهمیه ای هستند، در ورزش هم فوتبالیست‌ها، ژتون‌ها و امتیازات بسیار ویژه‌ای در قیاس با سایر ورزشکاران دارند!

همیشه باختن و همیشه جایزه گرفتن، عادت فوتبالیست‌های ملی پوش شده و دیگر تنها صعود به دور گروهی جام جهانی و بازماندن از صعود به مرحله حذفی، اتفاق تازه و جدیدی نیست!وقت آن رسیده است که از خواب غفلت، بیدار شد و تبعیض‌ها را از میان برداشت؛ چرا که کار از کار گذشته و نباید همه چیز را به آینده موکول کرد!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی