نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟
کلوب| کم کردن مبلغ قراردادها، لطف است یا وظیفه؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این روزها موضوع کم کردن رقم قرارداد بازیکنان و سرمربی استقلال، سوژه محافل عمومی و فوتبالی شده اما آیا این فوتبالی ها با کم کردن قراردادشان به باشگاه تخفیف داده اند یا تازه قراردشان به رقم واقعی خود رسیده است؟

حتما در چند هفته اخیر موضوع و داستان پایین آوردن مبلغ قرارداد برخی از بازیکنان تیم استقلال را متوجه شده اید؟ داستانی که شاید در تاریخ باشگاه استقلال تاکنون سابقه نداشته، همچنان که افزایش این قیمت و مبلغ قرارداد هم در دو سه فصل گذشته بی سابقه بوده است.

وقتی به قول یکی از پیشکسوتان قیمت یک بازیکن در عرض چند فصل از چند صد میلیون یا یک میلیارد به ۲۰-۱۰ میلیارد یا حتی بیشتر می رسد و با همان مبلغ هم قرارداد به ثبت می رسد باید هم منتظر منفجر شدن این بادکنک پر باد قراردادهای نجومی هم باشیم. بادکنکی که خواه ناخواه در یک فصلی از شدت پرباد بودن و ناتوان بودن در کنترل خودش خواهد ترکید آنگاه است که فاجعه های بسیاری را یکی پس از دیگری در پی خواهد داشت.

شاید کاهش قرارداد یا پایین آوردن مبلغ قرارداد توسط جواد نکونام و تعدادی از بازیکنان از چند ده میلیارد، به چند میلیارد یک لطف بزرگ برای باشگاه و تیم استقلال خواهد بود، اما نباید هم فراموش کنیم که قیمت واقعی یک بازیکن هم در فوتبال ایران بیشتر از این مبلغ نیست شاید حتی بسیار کمتر از این مبلغ باشد و ما در فوتبال مان تنها در افزایش مبلغ قراردادها حرفه ای هستیم و نه در باز پرداخت این مبالغ و نه هیچ موضوع دیگری هنوز حرفه ای نشده ایم.

اما همین که علی خطیر در این فصل برای کنترل مبلغ قرارداد و به قول معروف رعایت سقف بودجه دچار مشکلات فراوانی شد که مهمترین آنها از دست دادن مهره های بسیاری و عدم جذب ستاره های مورد نظر سرمربی بود، حال در داستان دیگری آن هم درخواست پایین آوردن مبلغ قرارداد تعدادی از بازیکنان با آن به سختی مواجه است.

اینکه راست یا دروغ تعدادی از بازیکنان پذیرفته اند که مبلغ قرارداد خود را تا چند صد میلیون یا حتی یک میلیارد پایین بیاورند و با مبالغی خیلی پایین تر از مبلغ فصل گذشته با باشگاه استقلال قرارداد تازه ای امضاء کنند هم نشان از تعصب آنها دارد و هم اینکه تیم استقلال برای این بازیکنان باید ارزش قائل شود. وقتی همه برای یک نام آن هم استقلال با یکدیگر متحد شده اند انتظار می رود که باشگاه استقلال هم در خور نام و کاری که این بازیکنان و سرمربی آنها انجام داده است از آنها قدردانی کند.

هنوز از یاد نبرده ایم که روزی روزگاری به جای اینکه پول در فوتبال حرف اول را می زد عشق و تعصب به پیراهن و رنگ آن برای بسیاری اولین و مهمترین اولویت بود، حال با گذشت بیش از دو دهه هر چند که اوضاع اقتصادی بسیار تغییر کرده است و اوضاع معیشتی سخت تری را پشت سر می گذاریم اما باز هم می تواند همچنان حرف اول عشق و تعصب به نام استقلال و پیراهن آن باشد و سپس پول و مبلغ قرارداد، کاری که ظاهرا سرمربی این تیم و تعدادی از بازیکنان آن در چند روز گذشته انجام داده اند تا سقف بودجه برای باشگاه استقلال برای جذب بازیکنان دیگر رعایت شود.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • حسین IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    ببینید بازیکنان استقلال وکادر فنی لطف کرده اند خدا خیرشان بدهد اما به پرسپولیس که گلممد ومحمدعلی پیروانی با قرار داد های ۶۰میلیارد وپولشان را هم گرفته اند نگاه کنید به امثال کنعانی زادگان که حاضر شد قطر را ول کند وبیاید لنگپولیس ای کاش به دور زدن قانون توسط لنگ هم بپردازید
    • میلاد IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
      خطیر گفته که ، نکونام تا الان 10 میلیارد از قراردادش کم کرده و نکونام هم میگه 10 درصد از قرارداد کم کرده یعنی قرارداد نکونام 100 میلیارده و باقی ماجرا و سقف قرارداد رو خودتون حدس بزنید
  • پرسپولیس IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    🔴 خطیر از کیومرث هاشمی وزیر ورزش درخواست کرده به ماجرای شکایت باشگاه پرسپولیس از استقلال ورود کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان این فصل با چند امتیاز جام را بالای سر خواهد برد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی