نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ژاوی در ال‌کلاسیکو رئال را شگفت زده می‌کند/ رونمایی از یک ستاره ۱۶ ساله دیگر!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی بارسلونا بار دیگر از یک استعداد ۱۶ ساله رونمایی خواهد کرد.

ژاوی ارناندس، سرمربی بارسلونا، یک بازیکن ۱۶ ساله دیگر را در آستانه ال کلاسیکو به تمرینات تیم اصلی دعوت کرد.

بارسلونا در چند وقت اخیر مجبور شده استعدادهای جوان خود را به سرعت در ترکیب اصلی تیم اول قرار دهد چرا که هم منابع مالی محدودی داشته و هم با مصدومیتهای متوالی مواجه شده است. از سه سال پیش که رونالد کومان وارد باشگاه بارسلونا شد، بارسلونا بار دیگر شروع به دادن فرصت به جوانان خود کرده و البته حالا این موضوع سرعت بیشتری با ژاوی به خود گرفته است.

ژاوی از زمان حضور به عنوان سرمربی بارسا، این را بخشی از شیوه کار خود قرار داده است که استعدادهای جوان از سن ۱۵ سال به بالا که عملکرد خوبی با تیم خود دارند، با حضور در تمرینات تیم اول پاداش دریافت می‌کنند تا راهی برای تشویق رشد و پیشرفت آنها شود و روحیه آنها نیز تقویت شود. طبیعتا بازیکنانی که ژاوی به آنها چنین فرصتی می‌دهد باید از استعداد بالایی نیز برخوردار باشند.

آخرین موردی که توجه‌ها را به خود جلب کرده است، کوئیم خونینت، هافبک تیم زیر ۱۹ سال بارسلونا است. قدکوتاه، پویا و با کنترل عالی توپ و کسی که به نوشته روزنامه اسپورت توپ را به سرعت حرکت می‌دهد و در یافتن فضاهای خالی مهارت دارد.

در حالی که مسئولان بلوگرانا پس از مصدومیتهای سنگین جوانانی پدری و آنسو فاتی، بدون شک به طور فزاینده‌ای مراقب استعدادهای جوان خود هستند، به نظر می‌رسد به کار گیری ستاره‌های جوان در تیم اصلی یکی از جنبه‌های فلسفه کاری آنها باشد که تحت هدایت ژاوی بهبود یافته و بهتر انجام می‌شود. حالا بارسا بازیکنانی دارد که در فصول آینده درخشش چشمگیری خواهند داشت و این تیم را از هزینه‌های سنگین برای خرید بازیکنان جدید بی‌نیاز می‌کنند.

پیش‌بازی ال‌کلاسیکو را بخوانید: بارسلونا – رئال‌مادرید؛ ال‌کلاسیکوی المپیک/ اولین مچ‌اندازی ژاوی - کارلتو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی