نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
۳۷
خداحافظی فرهاد مجیدی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امروز سالگرد خداحافظی فوتبالیستی است که یکی از پرافتخارترین و محبوب‌ترین بازیکنان استقلال محسوب می‌شود.

فرهاد مجیدی در تاریخ استقلال اسمی غیرقابل‌کتمان محسوب می‌شود. چهره‌ای که همراه با این تیم قهرمانی در لیگ آزادگان، فتح لیگ برتر، بردن جام حذفی و البته نایب‌قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرده و در لباس سرمربی هم تنها فردی تلقی می‌شود که توانست استقلال را بدون شکست به مقام قهرمانی لیگ برتر برساند. مجیدی معمولا در استقلال غیرمنتظره بود و کارهایی می‌کرد که کمتر کسی انتظارش را داشت. اتفاقا او در روز هفتم آبان ماه سال ۱۳۹۲ هم دقیقا یکی از همین کارها را صورت داد و برای همیشه با دنیای فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد تا وارد چرخه مربی‌گری شود. روزی که همه استقلالی‌ها با شوک و البته گریه با او وداع کردند.

اولین حضور در استقلال
فرهاد مجیدی اولین بار در تابستان سال ۱۳۷۶ پیراهن استقلال را بر تن کرد. البته نخستین مسابقه او اصلا برایش خاطره خوبی به جا نگذاشت چون آبی‌پوشان با سه گل مسابقه را به پرسپولیس واگذار کردند.

روزهای خوش
این بازیکن خوش‌تکنیک با استقلال تحت هدایت ناصر حجازی عنوان قهرمانی در لیگ آزادگان را جشن گرفت و تا فینال جام باشگاه‌های آسیا هم جلو رفت. او پس از حضوری کوتاه‌مدت در راپیدوین اتریش، در مهر ماه سال ۷۹ به فوتبال امارات رفت و تا پاییز سال ۸۶ که به استقلال برگشت، در فوتبال این کشور توپ می‌زد. مجیدی سابقه کوتاهی هم از بابت حضور در لیگ ستارگان قطر دارد.

دربی‌های ماندگار
یکی از اتفاقاتی که باعث افزایش محبوبیت فرهاد مجیدی میان هواداران استقلال شد، گل‌زنی‌های او مقابل پرسپولیس بود. فرهاد ۴ مرتبه در دربی پایتخت توانست دروازه قرمزپوشان را باز کند و اتفاقا وقتی با الغرافه قطر به مصاف پرسپولیس رفت همین مسئله و عددی که نشان داد سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت.

دربی فرهاد مجیدی

روز خداحافظی
پس از این‌که استقلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۳ از گردونه مسابقات حذف شد، فرهاد مجیدی تصمیم به خداحافظی گرفت اما این مسئله را تا شب بازی با مس کرمان به کسی نگفت. در آن شب امیر قلعه‌نویی سرمربی وقت آبی‌پوشان ماجرا را از خود مجیدی شنید و تلاش‌ها برای راضی کردن او جهت انصراف از تصمیمش هم به نتیجه نرسید. فرهاد روز هفتم آبان ماه سال ۱۳۹۲ در جریان بازی استقلال مقابل مس کرمان برای همیشه کفش‌هایش را آویزان کرد و به سراغ مربی‌گری رفت. این اتفاق آن‌قدر برای طرفداران استقلال شوک‌آور بود که اصلا کاری به بازی نداشتند و متوقف شدن استقلال برابر حریف کرمانی با نتیجه یک بر یک اهمیت چندانی برایشان نداشت.

خداحافظی فرهاد مجیدی

حلالم کنید
مجیدی در پایان بازی به جمع خبرنگاران آمد و پیرامون دلیل خداحافظی‌اش گفت: دلم می‌خواست در اوج خداحافظی کنم؛ این‌طوری خیلی بهتر است. حالا به سراغ مربی‌گری می‌روم و می‌خواهم در آن عرصه موفق شوم. امیدوارم روزی به عنوان سرمربی به استقلال برگردم. بابت این سال‌ها اگر کسی هم از من دل‌خوری داشته خواهش می‌کنم حلالم کنید.

بازگشت رویایی
اگرچه فرهاد مجیدی مقطعی دستیار وینفرد شفر بود و در شرایط حساس هم حاضر شد سرمربی‌گری این تیم را بپذیرد اما بدون شک لیگ بیست‌ویکم برای او حکم بازگشت رویایی و روزهایی فراموش‌نشدنی را دارد؛ فصلی که او توانست استقلال را بدون حتی یک شکست قهرمان لیگ برتر کند؛ اتفاقی که نه‌تنها برای استقلال بلکه در تاریخ لیگ برتر هم بی‌سابقه  است. حالا فرهاد در امارات مشغول مربی‌گری است اما بدون شک هواداران استقلال هرگز روز خداحافظی‌اش را فراموش نکرده و همچنان نزد آن‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

جشن قهرمانی استقلال با فرهاد مجیدی

قهرمانی فرهاد مجیدی با استقلال

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۲
  • ممل پرسپولیسی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    ورزشگاه چقد شـــــــلــــــــــــوغــــــــــــــــــه روز خداحافظی اسطوره
    • ف دال IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      درود؛ خاطرم هست یک رسانه‌ی منتسب و مایل به استقلال به‌زعم خودش کلی خلاقیت به خرج داده بود و گفته بود؛ کپتان در مقابل 6000 چشم گریان کفش‌ها رو آویخت! یعنی می‌خوام بگم بس که تماشاگر زیادی برای بدرقه اسطوره اومده بودن که مجبور شده بود از اینکه "هر 1 نفر آدم 2 تا چشم داره" استفاده کنه و هوادارهای اسطوره رو 2 برابر جا بزنه! درحالیکه همون 3 هزار نفر هم نبود تو استادیوم. نهایتا هزار و چهارصد، پونصد نفر. اگه خاطرتون باشه، دوربین‌های تیلویزیون خیلی زور می‌زدن یه صحنه از گریه و اندوه بی‌پایان هوادارهای استقلال ثبت و ضبط کنن اما همون چند نفری هم که کنار نرده‌های حائل بین ‌VIP و طرفین جایگاه بوضوح داشتن زور می‌زدن که آبغوره‌گیری‌شون توسط دوربین‌ها شکار شه و تو تیلویزیون نشون‌شون بدن، ناکام بودن. حالا یا واقعا باوجود اون‌همه زور زدن نتونستن چند تا قطره اشک بریزن یا از شانس‌شون دوربین‌ها نتونستن تو اون لحظه‌ی بارونی شکارشون کنن.. نمی‌دونم!
    • حسن IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      دوپینگ مجیدی و خداحافظی اش در جریان بازی با مس و ورزشگاه تقریبا خالی انو دیگه همه میدونن حتی ...
  • علی IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    خب کیه که ندونه بخاطر دوپینگ مجبور شد خدافظی کنه
    • ف دال IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      البته ساقی، تاجر و مصرف‌کننده‌ی جکـــ3D رو خداحافظوندن! لطفی که در تاریخ ورزش ایران (یا دستکم در تاریخ فوتبال ایران) در حق هیچکس دیگه‌ای نکردن.
    • شصت سال حسرت IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      یکبار دیگه مطالعه کن متن راجب عالیجنابان فرمانروایان شاه فرهاد تاجی لنگ سوراخ کن،نه راجب سی جلالو دوپینگی و پیام متادونی لنگی ،،، بعدها بابا مسعود لنگی اعتراف کرد که مواد نیرو زا را از برادران چینی برای سی جلالو دوپینگی تهیه میکرده و یکی از علل مو قشنگ شدن و پر و پشت و مو شلال شدن سر سی جلالو دوپینگی استفاده از مواد نیرو زا بوده
  • حمید IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    زمانی که بازیکن بود حقشو خیلی خوردند
    • ف دال IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      بله! بخصوص شیوخ عرب. لاکردار چه مزه‌ای هم کرده بود، زیر دندون‌شون! هنوز که هنوزه، باوجودی‌که نزدیک به 50 سالشه و چه فنی و موتوری و چه بخصوص بدنه داغون شده، رودست می‌بَرَنش!
  • رضایاک اصلی۱۰ IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    روزی که پودری از فوتبال خداحافظی کرد بخاطر اینکه دیگه نمیدیدیمش خوشحال بودیم الانم خداراشکر از فوتبال داخلی به دوره و جایی هم دیگه تو کیسه نداره
  • مهدی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    پودر
  • علی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    گند دوپینگ خون این بابا همه متوجه شدند
  • رضا IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    فقط دوپینگ باعث شد
  • morteza IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    جک تری دی
  • آرزو IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    آخه کجا افتخارآفریده؟ انقدر الکی بزرگش نکنید جون هرکی دوست دارید
    • ف دال IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      درود؛ فوتبال و تعصبات و تعلقات فوتبالی نبایستی سبب این بشه که حقایق رو نادیده بگیریم. چرا می‌فرمائید کجا افتخار آفریده؟ برای اثبات نادرستی ادعای شما، بنده از برهان خلف استفاده و نقضش می‌کنم. مگه فرهاد مجیدی با پیراهن الوصل به عنوان فاخر "بازیکن هفته لیگ امارات" نرسیده؟ بقول یه بزرگــ!ــی؛ من دیگه حرفی ندارم!
  • شیذر IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    دوپینگ , دوپینگ , اسطوره پوشالی ، راستی دیگه دلت واسه فرزندت تنگ نمیشه ؟! الفرهاد المجیدی الامارات متحده العربی!!!!!!!!!!
    • ف دال IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
      البته اون‌وقتی که دلتنگ تیام جان (که فارغ از همه چیز براش همیشه آرزوی سلامتی دارم) شده بود، علی‌القاعده بایستی می‌رفت امارات که خانواده‌ش اون‌موقع ساکن بودن اما ایشون روز بعد جای امارات، سر از قطر درآورد!!!
  • تاجی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    فرهاد لنگی سوز
  • عدالت خواه IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    ولی چه داغی رو دل تیم پیروزی تهران گذاشت.🌟💙💙🏆💙💙🌟
  • سهراب IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    طفلک دوپینگ کرده بود می خواستن آبروش نره و همچنان اسطوره تیم کیسه کشا باشه
  • ناهید IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    هفت مقدس خیلی ها رو سوزونده :))
  • ناشناس IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    بازیکنان شما وه هرکارخلافی انجام دادن چون فدراسیون وکمیته انصباطی مال خودتونه هیچکس مدرکی رونمیکنه اگه بشه بخشیده وتادیده گرفته میشه درقاب تلویزبون خیلیهاشو دیدیم وازرسانه ها وروزنامه های گذشته خوندیم فرهاد مجیدی وبازبکنان استقلال خلافکار واهل دوپینگ نیستن شماها چون حسودهستید وزورتون میادهرکاربدی خودتون میکنید دلتون میخواد به دیگران نسبت بدید آقای خیابانی هم در برنامه تلویزیونی ادعا کرد که بازیکنان استقلال پنجاه سال پیش تویک مسابقه دوپینگ کردن اونموقع اصلا دوپینگ مدنشده وکسی بلد نبود اینکارا روبکنه این اتهامی که میزنید جواب خداروبدید اگه میتونید درصمن این تهمت شماهیچوقت ثابت نشد مجیدی دوپینگ کرده مطمئن باشید بازیکن استقلال کوچکترین کارخلافی بکنه ازورزشگاه بیرون نرفته کمیته انصباطی واخلاق درجا اونو مواخذه میکنه این شماها هستید ازمیروانی گرفته کنعانی زادگان سجاع خلیل زاده درروز روشن خلاف کردن نه تنها مواخده نشدن بردنشون تیم ملی اگه خارج بود برای همیشه ازفوتبال اخراجشون میکردن نه مثل یزدانی ومردامند فوری راپرتشون روشمادادید نطام وطیفه درجابردن سربازی چراسرلک وامیری وبیرانوند هیچوقت نمیرن
  • مهدی ازکرمان IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    لوس ننربود.مردمی نبود.بزوربزرگش نکنن.!
  • آتیلا IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    مگر قرنها بگذرد همچون مجیدی زاییده شود شما لنگیا مگه یادتون رفت چه با علی دایی کردین مگه یادتون رفت علی کریمی و مهدوی کیا رو هوو کردین تو ورزشگاه آزادی x484
    • کیسه‌کشی بس حقیرم IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
      سلام آتیلا ؛ شماها یادتونه با اسطوره حقیقی تون -ناصر حجازی- چه ها که نکردید ؟ از فحاشی روی سکوهای اریامهر و مرغوبکار برات بگم یا گرفتن زیر تابوتش توسط پیشکسوت های رقیب مشتی و معرفت دار سرخ ؟ شماها -بخصوص بازیکنان وقت استقلال (زمان فوت مرحوم) و پیشکسوت هائی که همبازی ش بودند- اگه مرام و معرفت و شرافت داشتید ، جای یللی تللی می اومدید امجدیه زیر تابوت مرحوم رو می گرفتید ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی