نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
قلعه نویی و تاج
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فابیو کاپلو قرار است در سمیناری دو روزه در کشور آذربایجان، آخرین متد روز فوتبال دنیا را برای مدعوین به این کلاس تدریس کند.

نخستین سمینار بین‌المللی دانش‌افزایی فوتبال با حضور فابیو کاپلو مربی سرشناس دنیای فوتبال، روزهای دوم و سوم آذر به میزبانی باشگاه رکوردکلاب جمهوری آذربایجان و موسسه سبزافرنگ فیلم در شهر باکو برگزار می‌شود. کاپلو در این سمینار ۲ روزه، آخرین متد فوتبال نوین را در حضور امیر قلعه‌نویی و مهدی تاج که از فدراسیون آذربایجان دعوتنامه گرفته‌اند، تدریس می‌کند.

سیمنارها و کلاس‌های دانش‌افزایی در همه‌جای دنیا مرسوم اند؛ به ویژه در کشورهایی که فوتبال در آن‌ها به طور کامل توسعه پیدا نکرده ازجمله آذربایجان و بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس که نیاز دارند سطح علمی خود را بالا ببرند.

در فوتبال ایران البته لزوم تقویتِ علم، دانش و بالا رفتن سطح فنی مربیان چندان احساس نمی‌شود. چرا که اگر غیر از این بود، بزرگانی مانند کاپلو یا ونگر، در کنار همه سفرهایشان به اقصی نقاط دنیا یک سر هم به ایران تشریف می‌آوردند و برای مربیان ما تدریس می‌کردند. دلیلش هم کاملا روشن و در کشور ما مسبوق به سابقه است؛ در دهه ۸۰ فدراسیون فوتبال با مدیریت صفایی‌فراهانی یکی از مدرسان فیفا را به ایران آورد اما تعداد افرادی که مایل به حضور در آن کلاس بودند از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر بود!

خودمان هم می‌دانیم در جایی زندگی می‌کنیم که آدم‌ها، اغلب به هر کاری در هر زمینه‌ای تسلط دارند. ما در سرزمینی نفس می‌کشیم که انسان‌ها در آن پُرادعا هستند و همه‌چیز را می‌دانند! در فوتبال ایران، عشق به یادگیری و ارتقای سطح دانش و فرهنگ، به‌ندرت وجود دارد؛ شاید به همین خاطر است که بسیاری از چهره‌های مشهور این فوتبال که حالا پا به سن هم گذاشته‌اند، فاقد مدرک مربیگری درجه یک حرفه ای هستند.

حضور تاج و قلعه‌نویی در سمینار ویژه کاپلو در جمهوری آذربایجان را به فال نیک می‌گیریم؛ اگرچه این واقعیت مسلم را می‌دانیم که از سن یادگیری و آموزشِ امثال قلعه‌نویی و تاج برای حضور در این کلاس‌ها گذشته و ظرف دو روز هم هیچ انسان هوشمندی در دنیا بادانش نمی‌شود. چنین کلاس‌هایی برای کسب تجربه و عوض کردن حال و هوا برای مسافرتی کوتاه بد نیست اما بهتر است در آینده به فکر بالا بردن سطح فنی و علمی مربیان جوان ایرانی باشیم و برای این کار از همین حالا برنامه‌ریزی کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    هواداران استقلال توجه کنند طبق اخبار کاملا موثق و تایید شده، باشگاه پرسپولیس حکومتی فقط در تابستان امسال، 4 هزار میلیارد تومان معادل 80 میلیون دلار وام از بانک ها گرفته و الان هم برای پرداخت آپشن های بازیکنان که با دو قهرمانی مهندسی شده در لیگ برتر و جام حذفی فصل پیش بدست آوردن و یک قهرمانی سوپرجام بدون بازی و اسنپی، می‌خوان دوباره وام بگیرن که البته اعلام شد سازمان خصوصی سازی می خواد منابع و پول مردم رو براشون ازاد کنه و معلوم نیست این منابع کجاست چون فقط 10 درصد سهام باشگاه پرسپولیس به مردم فروخته شده و معلوم شد چرا منابع برای این باشگاه تموم نمی شه. توجه کنید با این 4 هزار میلیارد تومان می شد به 40 هزار خانواده، وام 100 میلیون تومانی داد که مشکلاتشون رو باهاش حل کنن. 80 میلیون دلار برای پرسپولیس حکومتی خرج کردند که واقعا رقم هنگفتیه. طبق اسناد موجود، بانک‌ها در تابستان امسال 57 هزار میلیارد تومان وام دادند که پرسپولیس حکومتی در رده سوم جدولی قرار داره که بیشترین وام رو گرفتن (منبع روزنامه ابتکار)
  • MIS قرمزته IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    اونوقت به چه زبانی کلاس برگزار میشه ؟ این دو تا تحفه نه تنها زبان بلد نیستن بلکه سر هم یه دیپلم ناقص هم ندارن
  • ! IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    فوتبال یک بازی که به نوعی باید مهندسی بشه به مفهموم واقعی محاسبات و هندسه در تاکتیک های بازی در الگوی تمام صاحب اندیشان و مربیان صاحب سبک وجود داشته ولی در ایران بحث علم و دانش مطرح نیست بلکه روش مربیگری مشکل داره تا زمانی که این روش مربیگری غلط حاکمه علم و دانش هم راه به جایی نمیبره مربی که بازیکنان رو به زمین میفرسته و باید خودشون کارو پیش ببرن این روش مدیریتش باشه حالا حالاها نمیتونه از علم فوتبال چیزی بفهمه
  • عدالت خواه IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    مهدی تاج و خداداد افشاریان باید از فدراسیون برکنار و دادگاهی شوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی