نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
امین قاسمی نژاد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حرف‌های امین قاسمی‌نژاد در یک برنامه تلویزونی زوایای پنهان و پیدای بسیاری داشت که می‌شود ساعت‌ها در مورد آن بحث و بررسی کرد.

فوتبالی‌ها امین قاسمی‌نژاد را می‌شناسند. بازیکنی که بعد از ۳۰ سالگی چهره شد و از همین جا می‌تواند سوژه یک کار کارشناسی و تحقیق دانشگاهی باشد. چرا باید یک استعداد بهترین سال‌های جوانی را از دست بدهد؟

قاسمی‌نژاد در پدیده ستاره لیگ شد، تیمی که امروز دیگر وجود ندارد؛ با وجود تمام استعدادهای فوتبال خراسان در تاریخ این کشور و داشتن ورزشگاهی که آرزوی بسیاری از شهرهاست. قاسمی‌نژاد به استقلال آمد. در همان دوران اتفاقات بسیاری افتاد؛ او در لیست فرهاد مجیدی نبود اما خودش دلش می‌خواست استقلالی شود. پس به تهران آمد و به منزل دوست قدیمی‌اش فرشاد فرجی رفت که بازیکن پرسپولیس بود.

به گفته خود قاسمی‌نژاد در برنامه شب‌های فوتبالی شبکه ورزش، فرجی و سیدجلال حسینی و چند نفر دیگر برای او با یحیی گل‌محمدی صحبت کردند. قاسمی‌نژاد زیر نظر این مربی ستاره شد و داخل پرانتز یادتان باشد که نحوه رفتن گل‌محمدی از پدیده به پرسپولیس هنوز هم می‌تواند سوژه یک بررسی و آسیب‌شناسی مدیریتی در کشورمان باشد! قاسمی‌نژاد تایید کرد که مدیربرنامه‌اش وارد باشگاه پرسپولیس شده و کم نیستند کسانی که می‌گویند خودش هم داخل اتومبیل در کوچه بالایی نشسته بود! خبر بلافاصله به برادران مجیدی رسید و او از همان‌جا به باشگاه استقلال رفت و قرارداد بست.

این‌جای روایت امین نیاز به سند و مدرک دارد؛ این‌که قاسمی‌نژاد بابت پول رضایت‌نامه‌اش چک داد و پس از آن این چک‌ها پاس نشد که اگر چنین بوده و فرهاد مجیدی زیر قول و قرارش زده باشد، دوباره یک آسیب‌شناسی مدیریتی می‌خواهد. اما اینکه فرزاد مجیدی آن جمله معروف را پس از جذب قاسمی‌نژاد گفت که «دربی نقل و انتقالات را بردیم» و با این کار فشاری مضاعف روی این بازیکن تازه‌وارد گذاشت، را همه به یاد دارند و آن هم بماند برای بحثی دیگر.

این‌جا با آن جمله طلایی قاسمی‌نژاد کار داریم که گفت «فرهاد مجیدی دو سال از زندگی مرا از بین برد. او اعتقادی به من نداشت اما مرا خرید فقط برای این‌که به پرسپولیس نروم»! البته که فرهاد مجیدی حق دارد نظر خود را در این باره بگوید اما تا همین‌جا سوالاتی بزرگ در ذهن همه نقش بسته است. همه می‌دانیم که استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و از کیسه بیت‌المال تغذیه می‌شوند.؛ چرا باید پول بیت المال در این دو باشگاه صرف خرید بازیکنی شود که قرار نیست در تیم بازی کند؟ به شهادت خود قاسمی‌نژاد او هر بار بازی کرده خوب بوده و در تمرینات نیز مهره مفیدی بوده اما مربی به او بازی نمی‌داد!

نکته دوم این است که با حضور قاسمی‌نژاد در لیست استقلال جا برای یک بازیکن از بین رفت. همه می‌دانند که پوشیدن پیراهن این دو باشگاه آرزوی تمام فوتبالیست‌هاست. پس چرا باید مربی یک جا را به همین سادگی از بین ببرد؟ تصور کنید به جای قاسمی‌نژاد ۳۵ ساله یک جوان ۱۸ ساله وارد لیست استقلال می‌شد که می‌توانست تا ۱۵ سال به درد فوتبال ایران بخورد... فرهاد مجیدی با استقلال قهرمان شد و بسیار محبوب است اما این به آن معنی نیست که همه کارهای او درست است و کسی حق پرسش در مورد تصمیماتش را ندارد. حالا همه استقلالی ها منتظر پاسخ او به امین هستند.

و نکته آخر این‌که وقتی یک بازیکن ۳۵ ساله با چنین ضربه روحی مواجه می‌شود، به احتمال زیاد فوتبالش تمام خواهد شد. دیدیم که قاسمی‌نژاد حتی در گل‌گهر نیز ناکام بود و دو سال طول کشید تا دوباره خود را پیدا کند. اما او یک استثناست و چه بسیار کسانی که بعد از چنین اتفاقی به کلی از فوتبال محو شدند.

البته که نقش خود بازیکن نیز در انتخاب تیم و گرفتن تصمیمات بسیار مهم است اما فراموش نکنیم کم‌تر بازیکنی می‌تواند به پیشنهاد این دو تیم «نه» بگوید. این‌جا نقش بیشتر برای مربی است و مدیران باشگاه که درست تصمیم بگیرند؛ آن‌ها تجربه و مسئولیت بیشتری دارند و باید پاسخ‌گوی تصمیمات خود باشند.

در فوتبال روز دنیا هستند تیم‌هایی که برای تضعیف رقبا بازیکنان ستاره آن‌ها را می‌خرند یا بدون نیاز به بازیکنی او را می‌خرند تا به رقیب نپیوندد. اما فراموش نکنیم که آن‌جا فوتبال کاملا حرفه‌ای و شخصی است و قرار نیست از کیسه بیت‌المال چنین سیاست‌هایی اجرایی شود. پس مثال آوردن از بایرن مونیخ در این موضوع کاملا بی‌ربط خواهد بود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • سیمان سپاهان اصفهان IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    دقیقا کاری که شله زردا انجام میدن با پول معادن و منابع بیت المال
    • حسین IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      خبر ورزشی لطفا کوتاه بیا یعنی چه که شاه فرهاد امین قاسمی نژاد را خراب کرد با تمام احترامی که برای امین قاسمی نزاد قائل هستم اما باید عرص کنم اگر ایشان به پرسپولیس می رفت صدرصد خرابش می کردند مثل دیاباته مثل پریرا در ضمن امین نیم فصل دوم به استقلال آمد وشاه فرهاد فصل بعد در استقلال نبودوگرنه مطمئن باشید امین قاسمی نزاد را در استقلال نگه می‌داشت وبه روزهای اوجش که در پدیده بود بر می گرداند حالا امین بنده خدا چون از سر دلپاکی با توجه به سئوالات مجری شبهای فوتبالی جواب داد حالا خبر ورزشی مرتب مانور می دهد در واقع خود این بازیکن را به حاشیه می برند اصلا چرا از این همه بازیکن در سطح کشور امین قاسمی نزاد را به این برنامه دعوت کردند احتمال می رود که فکری هنوز کينه فرهاد را در دل گرفته وبه زعم خودش می خواهد شاه فرهاد را خراب کند زهی خیال باطل شاه فرهاد حسین زاده وقایدی را به حد اعلا رساند وایشان برای منافع استقلال تلاش می کرد مطمئن باشید مابقی بازیکنان خط حمله از امین آماده تر بودند با وجود اینکه در خیلی از بازی‌ها امین بازی کرد بازیکن با تجربه ایی مثل امین دیر به تیم اضافه شد
    • عادل IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      آقای قاسمی نزاد خودت می دانی که بخاطر صربه زدن به استقلال از سادگی ودلپاکی تو سو استفاده می کنند آقا از حالا خوب باش مگر آقای فکری استقلالی نیست پس اینقدر برای تو وقت بگذارد تا دوباره به روزهای اوج برگردی مطمئن باش اگر بتوانی به روزهای اوج برگردی استقلال دوباره تو را می خواهد ضمنا خودت را به خاطر دیگران خراب نکن هواداران استقلال تو را دوست دارند ودعاهای خیرشان پشت سر شما وهمه استقلالی‌ها هست شاه فرهاد برای منافع استقلال حتی چندین بار برادرش را هم تنبیه کرد ضمنا شاه فرها نیم فصل بیشتر با شما نبود حالا اگر ۲سال پیش شما بود وشما را بازی نمی داد حق باشما بود الان همین گلممد چند ساله که عالیشاه را نیمکت نشین کرده در صورتیکه این بازیکن می توانست ملیپوش باشد پس لطفا انصاف را رعایت ‌ک نیم
  • رضا US ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    وقتی اجرلو هزار میلیارد هزینه کرد براش مهم نبود.. جالبه کیسه شما دیدین یبار ناله و زاری نکنن.. هزار میلیار پول سه فصل پرسپولیسه .. اینو دیگه مدیران خودشون گفتن
  • پسیکولوژیست IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    بعد از آن دو بار که اشاره کردید برای سومین بار باید گفت این مقاله شما واقعا نیاز به یک آسیب شناسی و تحقیقات و کنکاش از جهت اخلاقی و اجتماعی و روانی دارد که بخاطر لطمه به فرهاد مجیدی از آویزان شدن به فوتبالیست متوسط و تمام شده ای بنام قاسمی نژاد هم هیچ ابایی ندارید
  • سرخ کابوس آبی IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    باور کنید ایشون از حول حلیم تودیگ افتاد کسیکه بفاصله چند دقیقه بقول خودش از پرسپولیسی شدن منصرف واستقلالی شد باید به همین سرنوشت دچار میشد چه خوب شد پرسپولیس نیامد وچه بد کاری کرد که از مشهد با این سن وسال خارج شد واقعا چه فکری کرده برای آمدن به تیمهای تهرانی چون در پیش کسوتها هم بازی بهش نمیرسید!!
  • کیسه IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    البته مجیدی نیتش خیر بوده .میخواسته همچین بازیکنی پرسپولیسی نشه .چون پرسپولیس جای بزرگانه نه جای هر ننه قمری .این بازیکن امده بود پرسپولیس یک هفته هم نگهش نمیداشتند .
  • فرامرز IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    من طرفدار فرهاد و استقلال نیستم اما کاری که فرهاد برای قوی نشدن تیم رقیبش کرد کاری حرفه‌ای و مرسوم در فوتبال امروز است امین قاسمی نژاد آماتور رفتار کرد این که فوتبالیستی در دوران جوانیش طرفدار قرمز یا آبی بوده دلیل عقلانی نیست که حتما به تیمی که طرفدارش بوده است بپیوندد بلکه باید به تیمی برود که امکان پیشرفتش در آن امکان پذیر تر است اشتباه بودن انتخاب قاسمی نژاد وقتی بیشتر روشن می شود که او هیجده سالش نبوده که احساسی رفتار کندبلکه سی و شش ساله بوده این یعنی سال های کمی برای درخشش در اختیارش بوده .اما درباره‌ی این اظهار نظر نویسنده که از کیسه بیت المال استقلال چنین کرده تیم های فوتبال ایران به طور عمده به کیسه بیت المال وصلند این فقط استقلال نیست چون بجز تیم های بسیار معدودی بقیه تیم ها مستقیم یا غیرمستقیم به کیسه بیت المال وصلند چون امکان درآمد زایی از طریق فوتبال وجود نداردخوشمان بیاید یا نیاید این واقعیت فوتبال ایران است تکرار کنم این نظر کسی است که استقلالی نیست اما می خواهد فقط منطقی و بدون غرض و مرض های مرسوم رنگی بنویسد
  • کمی تفکر IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    مرد حسابی ،شب رفتی خونه فرجی ،نون نمک ش خوردی ،صبح بلند شدی رفتی در باشگاه ،دو دوتا چهار کردی ،دیدی پیشنهاد استقلال چرب تر رفتی استقلال ، پیش خودت گفتی من که آخر فوتبال ام بزار یه پولی در بیارم ،از قضا جو گیر شده بود فکردی رونالدو ای همین بیچاره کرد ، سعی کن تو بقیه زندگیت جو گیر نشی ،الکی هم بهانه نیار منم که پرسپولیسی ام اگر جای مجیدی بودم تو رو میزاشتم تو نیمکت
  • آبیِ قدیمی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    چرا این همه برا استقلال‌ حاشيه درست می‌کنین از اینکه صدره میسوزین؟
  • ایمان IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    بنظر من انسان قبل از هر چیز انسانیت نیاز دارد تا وجدان درونیش کارگر شود آقای قاسمی نژاد اگر تمام بازیها نه اما ده دوازده تا از بازیهای نیم فصل اول رو بازی کردی که اصلأ انگار قبل استقلال شغلی بجز فوتبال داشتی یه استپ ساده رو بلد نبودی و نمبتونستی مربی بگه آقا راجع این بازیکن اشتباه کردیم نمیشه یعنی همه ی خریدها جا میافتن و فیکس میشن خوب تو هم یکی از اون کلاه های گشادی بودی که سر تیم مجیدی رفت الآن چرا همون طوری بلکه بدتر بابا برو فکر نون باش که خربزه یخ زده ، هر چی به این قضیه نگاه میکنی تقصیر کار بودن مجیدی تو کتم نمیره واقعیت سن بالای تو بود و بس اگر کشوری دیگه بود تو و هم سنهات دهمین سال بازنشستگیتونو میگذروندین
  • اس اس DE ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    تو این چند سال سه چهارتا بازیکن پا به سن گذاشته خارجی به لنگ پیوستن نکنه اینا ققط به عشق بنگ اومدن وهیچ پولی دریافت نکردن امین هنوز ایرانیه...پول اینارو از کجا دادن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی