نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پیش‌بازی دورتموند – بایرن‌مونیخ
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دورتموند مقابل بایرن‌مونیخ؛ نبردی که همیشه هیجان را به رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان می‌آورد، امشب برگزار خواهد شد.

جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین دیدار بوندس‌لیگا امشب از ساعت ۲۱ در ورزشگاه زیگنال‌ایدوناپارک آغاز خواهد شد. دورتموند و بایرن‌مونیخ رقبا و دشمنان همیشگی در «درکلاسیکر» که از هفته دهم این لیگ خواهد بود، به مصاف هم خواهند رفت.

دورتموند؛ لرزش دیوار زرد

دورتموند فصل قبل با ادین ترزیچ همه را غافلگیر کرد و یک تار مو با جام فاصله داشت، اما در نهایت قهرمانی را به دشمن قدیمی‌اش هدیه داد. حالا در فصل جدید رقبای بیشتری برای هردو تیم وجود دارند و بایرلورکوزن و اشتوتگارت هم به آن‌ها اضافه شده‌اند. با این حال ترزیچ و شاگردانش نمی‌خواهند کم بیاورند و به شکست‌ناپذیری مقابل دیوار زرد تکیه خواهند کرد تا رقبا را از دم تیغ بگذارنند. دورتموند هم در بوندس‌لیگا هنوز شکست نخورده و می‌تواند اولین باخت رقیب را در زیگنال‌ایدوناپارک به آن‌ها تحمیل کند. از طرفی ۵ سال پیروز نشدن در درکلاسیکرهای بوندس‌لیگایی انگیزه دوچندانی برای شاگردان ترزیچ خواهد بود. بی‌شک دورتموند آماده یک جنگ تمام عیار است و تا دقیقه آخر دست از مبارزه نخواهد کشید. آما دورتموند با شکست رقیب پرستاره‌اش معادلات را در بوندس‌لیگا برهم خواهد زد؟ برد دورتموند می‌تواند دیگر تیم‌های بالای جدول را هم خوشحال کند.

بایرن‌مونیخ؛ رقبای جدید

روند حرکتی بایرن در هفته‌های آغازین فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ خوب و راضی‌کننده بوده و تنها دلیلی که صدرنشین بوندس‌لیگا نیستند، این است که رقبا هم قدرتمندانه استارت زده‌اند. بایرلورکوزن صدرنشین این لیگ همه را با ژابی آلونسو غافلگیر کرده و اشتوتگارت هم که سالیان اخیر بیشتر برای سقوط نکردن جنگیده تیم متفاوتی نشان داده. مثل همیشه دورتموند و لایپزیش هم موی دماغ بایرن هستند. با این حال ۷ برد و ۲ تساوی برای تیم بزرگی مثل بایرن نتیجه خوبی است و این تیم شکست‌ناپذیری‌اش را حفظ کرده. از طرفی توماس توخل می‌خواهد شکست‌ناپذیری بایرن در درکلاسیکر هم حفظ شود. با این حال در آستانه این بازی بزرگ، بایرن از دور رقابت‌های جام‌حذفی کنار رفت و این اتفاق با شکست مقابل تیم دسته سومی زاربروکن رخ داد. از دست رفتن یک جام توجیهی ندارد و توخل باید با برد در درکلاسیکر از دل هواداران بایرن این فاجعه را دربیاورد!

آخرین بازی
یکم آوریل ۲۰۲۳ آخرین بازی دو تیم برگزار شد که دیدار برگشت فصل قبل بوندس‌لیگا آلمان بود. بایرن‌مونیخ در آلیانتس‌آرنا آن بازی را با نتیجه ۴-۲ برد. کوبل (گل‌به‌خودی)، مولر (۲ مرتبه) و کومن برای بایرن در آن دیدار گلزنی کردند و جان و مالن هم گل‌های دورتموند را به ثمر رساندند.

آمار بازی
۱۳۳) این یکصد و سی و چهارمین درکلاسیکر فوتبال آلمان خواهد بود. در ۱۳۳ درکلاسیکر قبلی، بایرن ۶۶ بازی را برده، دورتموند در ۳۲ بازی برنده شده و ۳۵ بازی هم با تساوی پایان یافته است.
۱۰۸) در بوندس‌لیگای آلمان، این دو تیم ۱۰۸ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. بایرن ۵۳ برد کسب کرده، دورتموند ۲۵ مرتبه پیروز شده و ۳۰ بازی هم مساوی شده است.
۹) آمار درکلاسیکر بدجور به سود بایرن است. بایرنی‌ها در ۹ بازی آخرشان مقابل دورتموند شکست نخورده‌اند؛ ۸ بازی به سود باواریایی‌ها تمام شده و یک بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱) از آخرین برد دورتموند در بوندس‌لیگا مقابل بایرن ۵ سال گذشته است. نوامبر ۲۰۱۸ زنبورها دشمن دیرینه‌شان را شکست دادند. در ۱۳ بازی آخر دورتموند فقط همان یک برد را داشته.
۰) بایرن‌مونیخ و دورتموند دو تیم بدون‌شکست بوندس‌لیگا هستند. بایرلورکوزن صدرنشین شریک آن‌ها در این رکورد است.
۲۰) دورتموند در ۲۰ بازی آخر بوندس‌لیگایی در خانه‌اش شکست نخورده است. این رکورد شامل تساوی ۲-۲ در دیدار خانگی فصل قبل مقابل بایرن هم می‌شود.
۴۰) توماس مولر با ۴۰ بازی باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ درکلاسیکر است.
۳۲) روبرت لواندوفسکی با ۳۲ گل زده برای هردو تیم، برترین گلزن درکلاسیکر به شمار می‌رود.
۸) یولیان برانت در ۸ بازی آخر بوندس‌لیگایی‌اش یا گل زده یا پاس‌گل ارسال کرده. او با رکورد ارلینگ هالند برابری کرده است.
۱۲) هری کین که ۱۲ گل در ۹ بازی ابتدایی بوندس‌لیگایی‌اش زده، بهترین آمار تاریخ این لیگ را به ثبت رسانده است. به این آمار جذاب ۵ پاس‌گل هم اضافه کنید.

مصدومان و محرومان
ژولین دورانویل تنها مصدوم دورتموند برای این بازی بزرگ است. یاشوا کیمیش که در بازی قبلی بایرن مقابل ماینتس اخراج شد، این بازی حساس را از دست داد.

ترکیب احتمالی دو تیم
دورتموند:
کوبل، ریرسون، هوملس، شلوتربک، بن‌سبعینی، انمچا، جان، مالن، رویس، برانت و فولکروگ
بایرن‌مونیخ: نویر، مزراوی، دی‌لیخت، کیم، دیویس، لایمر، گورتسکا، سانه، موسیالا، کومن و کین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی