نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
اولین تصمیم بزرگ سعید معروف بعد از سرمربیگری تیم ملی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سعید معروف به نیمکت تیم ملی والیبال ایران بسیار نزدیک شده است.

چند روز پیش بود که جلسه کمیته فنی فدراسیون والیبال تشکیل شد و خروجی آن یک موضوع بسیار مهم بود. بعد از پایان این جلسه شش نفر به عنوان گزینه‌های نهایی فدراسیون والیبال ایران برای جانشینی بهروز عطایی معرفی شدند.

از بین گزینه‌های خارجی جان لورنزو بلنجینی، روبرتو پیازا، ویتال هاینن و ولادیمیر الکنو همچنان در لیست مد نظر فدراسیون باقی ماندند. اما نکته مهم ماجرا معرفی دو گزینه داخلی بود. جایی که از سعید معروف و پیمان اکبری به عنوان دو گزینه ایرانی هدایت تیم ملی والیبال ایران نام برده شد.

در ابتدا به نظر می‌رسید که شاید نام معروف و اکبری صرفاً در حد همان مطرح شدن یک گزینه بیشتر نباشد اما در ادامه مشخص شد که پاسور سابق و اسطوره والیبال ایران یعنی سعید معروف شانس اول سرمربیگری تیم ملی است.

در حالی که همه فکر می‌کردند که یک سرمربی خارجی برای تیم ملی انتخاب شود اما به یک‌باره شانس سعید معروف افزایش پیدا کرد. همین مسئله نیز باعث شد که نگرانی‌هایی در این باره اتفاق بیفتد. اینکه برخی معتقد هستند شاید معروف بسوزد و یا از این دست دغدغه‌ها اما چه کسی است که به هوش این پاسور سابق تیم ملی والیبال شک داشته باشد. قطعاً معروف همان نبوغ دوران بازی را برای گرفتن این تصمیم و آمدن یا نیامدن به تیم ملی به کار خواهد گرفت.

از طرف دیگر محمدرضا داورزنی نیز نشان داده که بعد از اتفاقات دو سال اخیر تمام جوانب را در نظر می‌گیرد. این رئیس موفق فدراسیون والیبال ایران در حالی مذاکرات خود را با سعید معروف آغاز کرده که به همه زوایا در رابطه با انتخاب احتمالی او به عنوان سرمربی تیم ملی فکر کرده است.

اما بخش مهم ماجرا به خود سعید معروف اختصاص دارد و تصمیماتی که قرار است بعد از انتصاب احتمالی به عنوان سرمربی تیم ملی اتخاذ کند. در صورت نهایی شدن حضور سعید معروف در تیم ملی اولین تصمیم بزرگ و مهم او به کادر فنی‌اش اختصاص خواهد داشت. جالب است بدانید که تقریباً تمام کادر فنی معروف را مربیان خارجی تشکیل خواهند داد. آن هم نه مربیان معمولی بلکه افرادی که قبل از این جواب خود را در والیبال پس داده‌اند و دنیا به آنها احترام می‌گذارد.

بر اساس پیگیری‌های ما توماس توتولو یکی از بهترین مربیان و تمرین دهندگان والیبال دنیا به عنوان دستیار سعید معروف کار خود را در ایران شروع خواهد کرد. در صورت توافق نهایی با معروف مذاکرات با ولادیمیر الکنو نیز آغاز می‌شود تا او هم در کنار پاسور سابق تیم ملی قرار بگیرد. مرد روس که خودش پیش از این در مصاحبه با "ورزش سه" اعلام کرده بود که حاضر است به عنوان مشاور فنی در کنار سعید معروف قرار بگیرد. این پایان ماجرا نخواهد بود و احتمالاً یکی دو آنالیزور سطح اول والیبال دنیا نیز در کادر فنی معروف حضور خواهند داشت.

اگرچه نگرانی‌هایی در مورد حضور سعید معروف و تیم ملی والیبال ایران وجود دارد اما با نگاهی به برخی جوانب دیگر می‌توان او را انتخابی درست برای والیبال ایران دانست. معروف مثل بسیاری از مربیان ملی هدایت تیم باشگاهی را بر عهده ندارد و تمام تمرکز خود را روی تیم ملی ایران قرار خواهد داد. رابطه فوق‌العاده با همه بازیکنان تیم ملی و البته درگیر شدن با لیگ ایران و بررسی دقیق وضعیت لژیونرها از نزدیک دیگر فاکتوری محسوب می‌شود که سرمربیگری سعید معروف را به اتفاقی امیدوار کننده تبدیل می‌کند.

هیچکس نمی‌تواند خودش را گول بزند. بله والیبال ایران در حال حاضر حساس‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند و شاید انتخاب یک سرمربی خارجی اتفاق کم ریسک‌تری محسوب شود اما باید جوانب دیگر را هم در نظر گرفت. اینکه سعید معروف قرار نیست یکه و تنها به ایران بیاید و معجزه کند، او یک کادر فوق‌العاده قدرتمند در کنار خود خواهد داشت که در کنار آن‌ها می‌تواند اتفاقات خوبی را برای والیبال ایران رقم بزند. البته که این یک فرضیه است، درست مثل فرضیه افرادی که نگران عدم موفقیت سعید معروف در تیم ملی هستند. 

با وجود تمام نگرانی‌ها در مورد سعید معروف باید به نکات زیر هم توجه داشت. فاکتورهایی که نگاه به آن ها ما را به آینده تیم ملی با معروف امیدوار می‌کند.

معروف شخصیتی قابل احترام برای دنیاست. فدراسیون جهانی والیبال به او لقب اسطوره زنده را داده است.

بزرگترین سرمربیان و مربیان دنیا حاضر هستند بیایند و کنار او کار کنند و با هیچ نام دیگری از این حیث در والیبال ایران قابل مقایسه نیست.

سعید معروف را نباید صرفا گزینه ایرانی دانست، بلکه باید او را پکیجی از مربیان خارجی با هدایت و سرمربیگری وی تلقی کرد.

نباید فراموش کنیم که با شناختی که از سعید وجود دارد یا کاری را قبول نمی کند یا اگر قبول کند به بهترین نحو آن را انجام می‌دهد، پس بهتر است به معروف و هوشش که می‌گوییم بالاست در صورت تصمیم گیری برای هدایت تیم ملی اعتماد کنیم.

در صورت حضور معروف در تیم ملی او به همه چیز ورود می کند و تیم های ملی رو یکسان سازی می کند و با شناختی که دارد در همه تمرینات لیگ برتری حاضر شده و با مربیان لیگ برتری جلسه می‌گذارد.

و نکته کلیدی ماجرا اینکه هیچ کدام از این گزینه ها قدرت تعامل فارسی و انگلیسی همزمان با مربیان خارجی و داخلی را ندارند.

در نهایت همه این بحث‌ها برای این مطرح نشد که بگوییم حتماً سعید معروف باید سرمربی تیم ملی والیبال ایران شود و اینکه بگوییم هیچ احتمالی برای عدم موفقیت او وجود ندارد بلکه این‌ها فاکتورهایی بود که نشان می‌دهد معروف می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای تیم ملی تلقی شود. البته که نهایتاً باید منتظر ماند و دید که آیا توافق در این زمینه حاصل خواهد شد و اصلاً خود سعید معروف جواب مثبت نهایی را برای سرمربیگری در تیم ملی والیبال ایران خواهد داد یا خیر.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • طبا IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    معروف بدلیل اینکه هم بازیکن جهانی بوده و هم شخصیت کاریزماتیکی محسوب میشود، از حیث کنترل بازیکنان و حرف شنوی بی چون وچرا از او مشکلی وجود ندارد. دوم اینکه مربیگری والیبال همانند برخی از رشته ها نیست که حتماً سرمربیگری از تیمهای پایه و فلان و بهمان رو طی کرده باشی تا به بالاترین سطح که همان سرمربیگری تیم ملی باشد، نیاز داشته باشه و تنها عامل مهم در این خصوص، هوش ذاتی و نگاه تکنیکی و تاکتیکی به بازیکنان و نوع بازی گرفتن از منتخبین تیم با توجه بازیکنان حریف، مورد نظر خواهد بود که خوشبختانه سعید معروف از تمام این جنبه ها برخوردارست و با کادر قوی که کنارش قرار بگیرد اگر در سال اول هم موفق نباشد بدون شک در سالهای آتی یکی از بزرگترین مربیان جهان لقب خواهد گرفت.
  • رضا IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    بازم آزمون و خطا .معروف کی مربیگری کرده که حالا بیاد مربی تیم ملی باشه حتی دستیار مربی هم براش زیاده فدراسیون والیبال صورت مسئله رو پاک نکنه .تیم ملی ایران شایسته برخورداری از مربیان طراز اول والیبال جهان می باشد .با معروف و امثال آن به رتبه چندم اسیا سقوط می کنیم بماند جهانی!
  • H.k IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    سلام. بازم یه اشتباه بزرگ. دیگه وقته سعی و خطا نداریم. آقای معروف پاسور خوبیه. دلیل نمیشه که سرمربی خوبی باشه. آخه اون کجا سابقه مربیگری داره!!!!
  • رضا IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    با کدام عقلی میخان معروف را سر مربی کنند فاتحه والیبال را باید بخوانیم
  • دادا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    متاسفانه تحریم و بی پولی دولت همه فدراسیونهای ورزشی را فلج کرده وحتی فدراسیون فوتبال هم استطاعت قرارداد بستن با مربی خارجی رو نداره، چه برسه به فدراسیون والیبال. دلخوش به این مقدار نباشید!
  • رستم IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    سعید معروف بهترین مربی خواهد شد
    • فوتبال دوست IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      معروف عطایی دیگر خواهد شد
  • فضلعلی کریمی CH ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    سلام مربیان ایرانی به دو دلیل موفق نمی شوند واین دو دلیل را همه می دانند ولی یا خود را به نادانی زده اند و یا هدفشان خیانت به کشور است و این دلایل عبارتند از: اولا سواد و علم کافی ندارند و زمانی را برای افزایش دانش مربی گری طی نکرده اند و لذا نمی توانند در مقابل مربیان با سواد موفق شوند دوما برای مربیان ایرانی تسویه حساب با بعضی از بازیکنان مهمتر از موفق شدن با تیم ملی است وبا اینکه می دانند با حذف فلان بازیکن ممکن است خودشان هم حذف و نابود شوند با این حال این کار را انجام می دهند بعنوان مثال حذف رحمان رضایی از تیم ملی توسط علی دایی تا حذف بزیکنان والیبال توسط عطایی که موجب حذف هر دو از تیم ملی شد... مطمئن باشید معروف و هر مربی ایرانی دیگر به خاطر این دو مورد هم تیم ملی و هم خودش را نابود می کند
  • بهرام IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    آقای داورزنی ول کن این باند بازی رو سعید معروف فعلا براش زوده بخاد سر مربی تیم ملی بشه اگه میخلید وراد تیمش کنید یا به عنوان بازیکن یا به عنوان مربی وارد کنید ن سرمربی ایران به یه مربی فرانسوی یا ایتالیایی با تجربه لازم داره
  • ایران IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    اشتباهه.ابتدا باید دستیار میشد بعد سرمربی
  • نصیری IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    سلام ، انتخاب آقای معروف درست نیست ، چون پاسور درجه یک بوده. دلیل نمیشه مربی درجه یک باشد، مربیان درجه یک یک شبه این تجربه و فوت و فن های خاص شان را یاد نگرفتن بلکه سالیان سال علم آموزی داشتن و مشکلات و ضعفهای مربی گری را برطرف کردن ، آقای داورزنی شما تضمین میدهید در آینده و در زمان مسابقات حساس تیم والیبال ،آقای سعید معروف که روی نیمکت سرمربی گری نشست تیم در حد جهانی بازی کنه بدون این اشتباهات امروزی شان ؟مگر به آقای عطایی و کارخانه هم در حد جهانی اعتقاد نداشتین؟ پس چرا اشتباه کردین ؟؟ لطفا و خواهشا والیبال ایران را به افتضاح در افتضاح نبرید ،یک مربی درجه ۱ لازمه که با انواع عینکها بازیکنهای تیم را پسند نکنه
  • سید رسول IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    بزرگترین اشتباه535
  • عبدی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    فاتحه والیبال ایران خوندست. آقا مشکلی نداریم با فرد ایرانی ولی ذهنشون نمیکشه برای مربی گری به بچه ها به بهترین نحو، الان وقت آزمون و خطا نیست که بیاد حالا ببینیم خوب پیش میره یا نه، الان وضعیت تیم ملی خرابه با عطایی معروف رو هم میخوایید بیارید ضربه آخرو بزنه دیگه درست کردن این تیم کار خدا میشه. نکنید این کارو نکنید.
  • بهروزی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    انتخاب خوبی نیست ، سعید رو خراب نکنید ،بگذارید تو قلب مردم همون معروف بمونه .
  • علی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    رضازاده وزنه برداری رو به گند گشید میر اسماعیلی جودو ساعی تکواندو دبیر کشتی با آمدن معروف یا اکبری باید فاتحه این جسم نحیف والیبال رو هم باید خواند
  • یاسر ابراهیمی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    فکر خوبیه اما باید بهش فرصت داد.
  • محمود IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    سلام به نظر من باید آقای معروف در کنار یک مربی بزرگ به عنوان دستیار به کار گرفته شود والیبال ایران به یک مربی مثل ولاسکو نیاز دارد.گزینه بنده بلنجنی ایتالیایی سر مربی تو تولو.معروف.کمک مربی وآلکنو مشاور
  • علی IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    مطمئن باشید این بهترین تصمیم در موقعیت کنونی است
  • یارمحمد خان IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    سعید معروف خیلی زوده سرمربی تیم ملی والیبال ایران باشه داشتیم از تمام رشته‌های ورزشی زود آمدن ورود هم رفتن نکنید حیفه سرمایه ملی است
  • لوبیا جلو US ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    یادتونه وقتی علی کریمی مهدوی کیا ... رفتن استیل اذین همیه گفتن وای این تیم قهرمان اسیا میشه بعد با مخ خورد زمین وقتی رفت سپید رود همه گفت سال بعد ققهران ایرانه بعد با مخ خورد زمین کلا دلیل نمیشه کسی که فوتبالش خوبه برای کار دیگه ای هم مفیده و همه چی دونه اتفاقا مممکنه مثل پهلوان علی همه رو با مخ بکوبونه زمین
  • جمشید IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    اقای داورزنی سعید معروف با کدام رزومه سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران را انتخاب کردین عطایی با اون همه دک و پوزش بدرد تیم ملی نخورد در صورت انتخاب ایشان والیبال ایران نابود خواهد شد و در صورت قطعیت اولین نفر خود شما خواهید بود که صندلی ریاست فدراسیون را از دست خواهید داد
  • عباس افرازنده IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    بانامهاو اسطوره بودن شخصی بازی نکنید مشکل تیم والیبال با آمدن سر مربی فرانسوی طرازاول حل خواهد شد والسلام با کلمات بازی نکنید.....
  • حمید IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    درودبرهمگی البته که باییییییییدمربی ایرانی گذاشته بشه چون دستوررررررررره ولی اگه سعید معروف مغزداشته باشه تو این موقعیت سکان تیم ملی رو قبول نمیکنه چون تیم درجای خوبی قرارنداره اگرنتیجه نگیره که نمیگیره دیگر نباید فکر سرمربی گری واصلا مربیگری رابکنه تممممماااامممم
  • سیامک IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    فقط مربی خارجی مکه تیم ملی محل آزمون وخطاست؟داورزنی اینبار دیگه عذرخواهی شما پذیرفته نمیشه ها اینبار باید بعلت حیف و میل بیت المال و بردن ابروی ایران محاکمه بشی
  • محمد IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    سعید معروف عالیه و در جهان قابل احترام...و میتواند والیبال را دوباره به اوج برگرداند...مثل فرهاد مجیدی استقلال قهرمان کرد تجربه خاصی نداشت و همه میگفتن بی تجربه است ولی او بین هواداران فرد بزررگی بود
    • فوتبال دوست IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
      در جهان خبری از امتیازات معیشتی نیست 🤣🤣🤣
  • علی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    این مطلب کلا اینجوری بود.....سعید معروف باید سرمربی بشه....البته ما اصراری نداریم ولی باید سرمربی بشه.....ممکنه خودش قبول نکنه ولی بای د سرمربی بشه.....شاید مردم و کارشناسان قبول نداشته باشن ولی باید سرمربی بشه....ما هم اصراری نداریم ولی باید سرمربی بشه سعید معروف.....عجبا
    • بیتا IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      دقیقا خیلی درست گفتید
  • محید IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    نمیدانم چرا فدراسیون والیبال میخواهی دست به چنین قمار بزرگی بزند چرا نمیخواهی از افتضاح گذشته درس بگیرید معرف بازیکن بزرگی بوده درست باید حدعقل مورد ازمون قرار بگیر بعد اگر توانمند بود برای تیم ملی انتخاب کنید نه از همان اول را روی پله اخر قرار بگیرد والیبال ایران میتواند افتخارات زیادی کسب کند کم کم دارد راه فوتبال را ادامه میدهد ادم مات مبحوت میماند که این اتفاقات تعمدی است بخاطر نفهمی یک عده نیست باشد تا نتیجه ان را سال دیگر ببینید
  • حسین مرادیان تبریز IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    سلام،خیلی هم عالی،تبریک به آذربایجانی ها،اگرفوتبال هم به آذربایجانی هاسپرده شود،نتیجه بخش خواهدبود،ضمن احترام به آقای قلعه نوعی،پیشنهاد می شود:فوتبال به علی دایی،یاکریم باقری و والیبال به سعید معروف ،پیشاپیش پیروزیمان مبارک🙏
  • ناشناس IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    اگه معروف باهوش باشه خودش قبول نمیکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی