آقای اوت‌انداز هر سال دور رفت دو بار اخراج می‌شود/ جایگاه ویژه اوتی‌ها در فوتبال علی اصغری!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

«نادر محمدی» اوت انداز معروف تیم ذوب آهن حالا صاحب یک رکورد نادر در تاریخ فوتبال دنیاست.

نادر محمدی با شماره ۶ در پیکان چهره شد. یک مدافع راست و میانی کاملا معمولی که یک ویژگی بسیار بزرگ داشت، ویژگی که در فوتبال ایران از بازیکنان یک ستاره می‌سازد.

در فوتبال ایران سیستم «علی اصغری» که همان پرتاب‌ها یا ارسال‌های بلند روی محوطه جریمه برای استفاده حمله وران است، کماکان بزرگترین و مهم‌ترین تاکتیک تیم‌ها برای رسیدن به گل است. مربیان در پاسخ به این انتقاد همیشه می‌گویند که «روی زمین‌های خراب ما نمی‌شود فوتبال بازی کرد، پس مجبوریم به بازی هوایی رو بیاوریم»

از لیگ تخت جمشید که «اکبر میثاقیان» بخاطر پرتاب‌های اوت بلندش به اکبر اوتی معروف شد تا بعد انقلاب و لیگ برتر حرفه‌ای که «علی علیزاده» با تکیه بر همین ویژگی به استقلال و پرسپولیس رسید، همیشه اوت‌اندازها جایگاهی مهم در فوتبال ما داشته‌اند، حتی اگر هیچ ویژگی خاص دیگری نداشته باشند!

به عبارت ساده کسی که بتواند اوت بلند بیندازد، در فوتبال ما همیشه خواهان دارد. چه مدافع و چه مهاجم و بدون نیاز به توانایی دیگری! نادر محمدی با استیل خاص اوت می‌اندازد. با یک دورخیز و پشتک که باعث می‌شود وزنش هم در پرتاب بلندتر به او کمک کند. میلاد محمدی در جام جهانی روسیه یک بار سعی کرد مثل او اوت بیاندازد که نتوانست و هنوز سوژه دنیاست!

اما همین نادر محمدی در مسابقه این هفته ذوب آهن مقابل آلومینیوم – که میزبان تمرینات ویژه‌ای برای اوت‌های او داشت - صاحب یک رکورد بین المللی دیگر شد. بازیکنی که قبلاً یک بار فولاد برای جلوگیری از پرتاب‌های اوتش خط زمین را یک متر جابجا کرد تا او نتواند دورخیز لازم را داشته باشد!

اما رکورد محمدی هیچ کدام این‌ها نیست. او تنها بازیکنی است که هر فصل در همان دور رفت یا نیم فصل نخست دو بار از زمین اخراج می‌شود.

محمدی در پیکان اولین بار این رکورد را به جا گذاشت که در یک نیم فصل دو بار اخراج شد. او فصل قبل به ذوب آهن آمد و دو بار از زمین در دور رفت اخراج شد و حالا در دومین سال متوالی در اصفهان با پیراهن سبز، قبل از رسیدن به یک سوم ابتدایی لیگ دو بار اخراج شده است!

و جالب‌تر اینکه اخراج او به خاطر پرتاب اوت بود، یعنی همان توانایی و دلیل شهرتش. او ابتدا به سمت نیمکت تیمش رفت و حوله‌ای برداشت تا توپ خیس شده را خشک کند. کاری که همیشه با پیراهنش می‌کند. سپس دورخیز کرد و آماده پرتاب شد اما تصمیم گرفت دوباره به سمت حوله برود و توپ را خشک کند!

بازی در آن زمان ۱-۱ مساوی بود و میزبان برای زدن گل برتری به آب و آتش می‌زد. در نتیجه به حرکت گل نادر محمدی بابت وقت کشی اعتراض کردند و داور با نشان دادن کارت زرد دوم او را با همان حوله سبز از زمین اخراج کرد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • صالحی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    از یک طرف قانون اینه که جهت اوت انداختن پا بالا نیاید خطااست از طرفی دیگر پشتک بارو زدن یعنی پاها ۳۶۰ درجه چرخش دارد و اوت پرتاب میشود این چه قانونیه همدیگر را نقض میکنند
    • آشپز IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
      زمانی که توپ از دست جدا میشه باید پاها روی زمین باشه و اوت انداز وقتی پشتک میزنه زمانی که پاهاش روی زمین جفت میشه توپ رو پرتاب میکنه و کاملا درسته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی