نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
رسالت لیگ یعنی ظهور استعدادهای تازه/ گلرهای جوان به خط شدند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هدف از برگزاری لیگ در همه دنیا ظهور و بروز استعدادهاست و لیگ با همین حالت نیم‌بند، استعدادهای خوبی را معرفی کرده است.

در تمام دنیا لیگ برگزار می‌کنند تا بازیکنان جوان در هر رشته بتوانند خود را نشان بدهند. لیگ پشتوانه تیم‌های ملی در هر رشته ورزشی و در هر کجای دنیاست و برای همین در تمام دنیا روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. لیگ فوتبال ما مشکلات بسیاری دارد. زمین و امکانات نداریم و برنامه‌ریزی مسابقات هم فاجعه است. تعداد تعطیلی‌ها از روزهای مسابقه بیشتر و حاشیه از در و دیوار فوتبال ما می‌بارد اما همین لیگ نیم بند با تکیه بر استعدادهای ناب ایرانی نشان داده که با اندکی توجه و نظم می ‌تواند رسالت خود را در پرورش استعدادهای جوان به انجام برساند.

در فوتبال دروازه‌بانی پست بسیار حساسی است. بزرگان دنیا می‌گویند دروازه‌بان یعنی نیمی از تیم، پستی بدون تغییر که ستون و تکیه‌گاه هر مربی و بازیکنان است. در این پست تجربه حرف اول را می‌زند و برخلاف سایر پست‌ها بازیکنان می‌توانند تا سن بالا درون دروازه بازی کنند. در فوتبال دنیا مربیان معمولا به جوانان درون دروازه کمتر اعتماد می‌کنند چون آنجا جای حساسی است که یک اشتباه می‌تواند تمام زحمات یک تیم را به باد بدهد. تیم‌ها معمولاً ابتدا دروازه‌بان می‌خرند و بیشترین هزینه را برای این پست می‌کنند، چرا که جاییست که تا پایان فصل ثابت است مگر به خاطر مصدومیت یا محرومیت...

حال نگاه کنید در فوتبال ما و این فصل که با وجود تمام این حقایق و قوانین، چند دروازه‌بان جوان چهره شده‌اند. مثال از درون دروازه بهترین گواه برای پرورش استعدادهاست. این روزها لیگ محل تاخت و تاز استعدادهای جوان درون دروازه شده، از علیرضا جعفرپور در شمس آذر تا افشار صداقت در ملوان. پارسا جعفری در ذوب آهن و حسن پورحمیدی در استقلال خوزستان که مثل برادرش در تراکتور برای بزرگان تیم ملی مدعی شده است.

احمد گوهری انگار دوباره احیا شده و خلیفه جوان هم خوش می درخشد. در سال‌های اخیر علیرضا بیرانوند سنگربان ثابت تیم ملی ما بوده و در کنار او ما پیام نیازمند، حسین حسینی، محمدرضا اخباری، رشید مظاهری و حسین پورحمیدی را هم در سطح ملی داشته‌ایم. علیرضا حقیقی و محسن فروزان هنوز وزنه‌های تیمشان هستند و حامد لک و شهاب گردان هم هنوز بازی می‌کنند اما ببینید دروازه‌بانان جوان چه می‌کنند.

این هفته‌ها درخشش دروازه‌بان‌های جوان، امید به فردا را به فوتبال ما برگردانده که شاید خیلی بهتر از امروز باشد، به شرطی که لیگ تعطیل نشود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی