نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
درآمدزاترین مربیان جهان برای باشگاه‌های خودشان چه کسانی هستند؟/ خبری از آنچلوتی و مورینیو نیست!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

این فهرست نشان می‌دهد تصور بسیاری از طرفداران فوتبال در مورد گواردیولا و بسیاری دیگر از مربیان برتر جهان در مورد هزینه‌هایشان اشتباه است.

سایت ترانسفر مارکت فهرست از مربیانی که از طریق نقل و انتقالات بیشترین درآمد را برای باشگاه‌های خود ایجاد کرده اند منتشر کرده است. این فهرست مربوط به یک دهه گذشته فوتبال اروپا است و نکات جالب و اسامی بزرگی در آن به چشم می‌خورد.

دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکومادرید بیشترین درآمد را طبق این آمار برای باشگاه خود ایجاد کرده است. در رتبه سوم نامی قرار دارد که خیلی از اهالی فوتبال شاید با دیدن آن شگفت‌زده شوند: پپ گواردیولا.

طبق آمار ترانسفر مارکت، گواردیولا با احتساب سه فصل حضور خود در بایرن مونیخ و هفت فصل فعالیت در منچسترسیتی درآمدزایی خوبی برای دو باشگاه از طریق فروش بازیکنان بزرگ داشته و در رده سوم درآمدزاترین مربیان قرار گرفته است.

در رتبه دوم این جدول، لئوناردو ژاردیم مربی پرتغالی قرار دارد که درحال حاضر در الریان قطر مربیگری می‌کند. آمار درآمدزایی ژاردیم اما مربوط به زمان حضور او در موناکو می‌شود که توانست این تیم را به قهرمانی فرانسه در فصل ۱۸-۲۰۱۷ و نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برساند. تیم او در آن زمان شامل ستارگانی مثل کیلیان امباپه، فابینیو و برناردو سیلوا بود که بعد از آن هر کدام با قیمتهای بالایی به تیمهای بزرگ پاری سن ژرمن، لیورپول و منچسترسیتی منتقل شدند.

در این فهرست نامهای بزرگی مثل مورینیو،‌ کونته و آنچلوتی دیده نمی‌شوند و این یعنی آنها بیشتر مربی هزینه بوده‌اند تا مربی درآمدزا.

طبق این جدول سیمئونه یک میلیارد یورو برای اتلتیکومادرید درآمدزایی داشته است. بعد از او ژاردیم با ۹۶۷ میلیون یورو  و گواردیولا با ۷۹۹ میلیون یورو در آمدزایی قرار دارند.

توماس توخل با ۷۹۲ میلیون یورو، الگری با ۷۷۴ میلیون یورو،‌ گسپرینی با ۷۴۰ میلیون یورو، لوپتگی با ۷۲۷ میلیون یورو، رونالد کومان با ۶۳۶ میلیون یورو، کلوپ با ۶۲۹ میلیون یورو و پوچتینو با ۶۲۲ میلیون یورو در رده‌های چهارم تا دهم درآمدزاترین مربیان باشگاهی جهان قرار دارند.  

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین برندگان توپ طلا چه کسانی هستند؟/ مسی به گَردِ پای رونالدو هم نمی‌رسد!

درآمدزاترین مربیان جهان برای باشگاه‌های خودشان چه کسانی هستند؟/ خبری از آنچلوتی و مورینیو نیست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی