نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
ورود کفاشیان به دعوای گل‌محمدی و نکونام/ دنبال بهانه هستند تا نتیجه بگیرند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال به دعوای جواد نکونام و یحیی‌ گل‌محمدی ورود کرد.

لیگ برتر فوتبال کشورمان در ایستگاه بیست و سوم با مشکلات عجیب و غریبی مواجه است؛ از تعویق مسابقات لیگ برتر به دلیل بازی‌های ملی گرفته تا مشکلات چمن ورزشگاه آزادی و میزبانی سرخابی‌ها. در این بین در چند روز گذشته یکی از موضوعاتی که صدای اعتراض مربیان را بلند کرده، اشتباهات داوری است. البته اشتباهات داوری موضوع جدیدی نیست و هر از گاهی اعتراضاتی نسبت به داوری‌ها می‌شود اما بالاخره باید در این مسیر به یک راه حل اساسی دست یافت تا دیگر شاهد اشتباهاتی از این دست نباشیم.

علی کفاشیان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص راه حل رفع مشکلات داوری گفت: «این مشکلات همیشه وجود داشته و در زمان مدیریت من هم این موارد وجود داشت. در آن زمان اهالی فوتبال می‌گفتند که اشتباهات داوری به بحران تبدیل شده است و نسبت به این موضوع معترض بودند. در آن زمان راه حل اساسی وجود نداشت و تنها با هدست و دیگر امکاناتی که وجود داشت، می‌توانستیم تا حدودی این اشتباهات را برطرف کنیم اما حالا می‌توان این درد را دوا کرد.»

او صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «در حال حاضر VAR، دوای این درد است و می‌توان با این تکنولوژی این اشتباهات را به کمترین میزان برسانیم. بارها گفته شده که مشکلات داوری تنها مختص فوتبال ایران نیست و این اشتباهات در تمام دنیا وجود دارد. این موضوع باعث شد یک تکنولوژی برای رفع این اشتباهات تولید شود و حالا می‌توان با این تکنولوژی مشکلات داوری را برطرف کرد.»

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا در دوران شما هم اشتباهات داوری تا این حد زیاد بود، بیان می‌کند: «این مشکلات در مقطعی بالا می‌رود و در مقطع دیگر اشتباهات داوری کمتر می‌شود. نمی‌توان گفت که این اشتباهات در کدام دوران کمتر و یا بیشتر بوده است. به هر حال داور یک انسان است و طبیعی است که اشتباه کند، در حال حاضر باید تلاش کنیم که این موضوع برطرف شود. کاری به تحریم‌ها و مسائلی از این دست ندارم اما فدراسیون برای رفع این اشتباهات باید VAR بیاورد.»

کفاشیان می‌افزاید: «البته باید گفت که این اشتباهات در صورت برد و باخت به سود مربیان است چرا که مربیان اشتباهات داوری را دلیل باخت‌شان اعلام می‌کنند. در برهه‌ای همه در خصوص داوری صحبت می‌کنند و همه کمیته داوران و داوران را دلیل این اشتباهات می‌دانند اما آنها تنها مقصر نیستند. خود بازیکنان و مربیان هم مقصر هستند چرا که آنها با اعتراضات زیاد تمرکز داوران را به هم می‌زنند و باعث می‌شوند تا داور بیشتر اشتباه کند. ما داوران بسیار خوبی داریم اما داوران ما نیازمند حمایت هستند و در این مقطع می‌توان با آرام کردن جو موجود باعث شویم تا داور کار خودش را انجام دهد.»

در روزهای اخیر شاهد جدال مربیان تیم‌های پرسپولیس و استقلال بودیم؛ موضوعی که باعث شد تا فدراسیون فوتبال هم به این موضوع واکنش نشان دهد. رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در این خصوص می‌گوید: «گل‌محمدی و نکونام هم‌تیمی بودند و در کنار هم بازی می‌کردند. اینها نباید به همدیگر بی‌احترامی کنند چرا که بی‌احترامی آنها به یکدیگر باعث واکنش تند طرفداران این دو تیم می‌شود. این دو تیم طرفداران زیادی دارند که جدال آنها با یکدیگر به هیچ وجه موضوع خوبی نیست. گل‌محمدی و نکونام باید آرامش خود را حفظ کنند.»

او صحبت‌هایش را این گونه ادامه می‌دهد: «در جدال این دو، مدیران دو باشگاه هم بر علیه دیگری صحبت می‌کنند، این در حالی است که مدیران باشگاه هم به این موضوع دامن می‌زنند. به هر حال این ۲ باشگاه مدیرعامل دارند و این دو باید مشکلات این چنینی را مدیریت کنند. این اختلاف موجود میان مربیان پرسپولیس و استقلال هم برطرف می‌شود و آنها در نهایت صورت همدیگر را می‌بوسند و آشتی می‌کنند.»

کفاشیان در خصوص پرونده دیدار سپاهان- الاتحاد و باخت نماینده کشورمان مقابل این تیم عربستانی بیان می‌کند: «رأی AFC در این پرونده عادلانه نبود و کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌توانست اعلام کند که این بازی در زمین بی‌طرف تکرار شود. تیم‌های عربستانی در جدال با تیم‌های ایرانی همیشه به دنبال بهانه هستند و نتیجه بازی را خارج از زمین رقم می‌زنند. در همین سال‌های اخیر بارها شاهد اعتراض تیم‌های عربستانی بوده‌ایم.»

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص تیم ملی این گونه صحبت می‌کند: «تیم ملی شرایط خوبی دارد و می‌تواند در جام ملت‌ها موفق ظاهر شود البته این موضوع نیازمند حمایت همه جانبه از تیم ملی است. مسئولان باید تیم ملی را از هر جهت حمایت کنند تا تیم بتواند در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد. این حمایت شامل بازی‌های دوستانه هم می‌شود. در حال حاضر تیم ملی نیاز دارد که بازی تدارکاتی برگزار کند تا با نهایت آمادگی به قطر برود. فدراسیون فوتبال پیش از جام جهانی قطر بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی تدارک دید و حالا هم باید این کار را انجام دهد تا تیم ملی در دیدار با تیم‌های قدرتمند محک بخورد.»

او صحبت‌های خود را این گونه به پایان می‌رساند: «تیم ملی نیازمند جوانگرایی است و این اتفاق باید بعد از جام ملت‌ها بیفتد. ما مربی خوبی همچون امیر قلعه‌نویی داریم، مربی‌ای که سال‌هاست کار می‌کند و نتایج خوبی می‌گیرد. تیم ملی با مربی ایرانی باید به ثبات در کسب نتایج برسد تا به صورت طبیعی مسیر خود را ادامه دهد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • قرمزته IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    دو کلمه هم از مادر عروس شنیدیم...این بی وجود خودش و اون باند کثیف مافیایی اصفهانی فوتبال ایران رو نابود کردن حالا اومده خود شیرینی میکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی