نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
تفاوت موضع سرمربی خارجی با ستاره ملی‌پوش/ شما برای پرچم و اعتبار ایران می‌جنگید نه نام یک باشگاه
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حضور سپاهان در ورزشگاه آزادی برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا «هزار» ناگفته دارد اما یک جمله سرمربی این تیم تنها «یک» نکته...

همه می‌دانیم که چه بر سر سپاهان آمده و این تیم چرا امروز در ورزشگاه آزادی پذیرای آلمالیق در لیگ قهرمانان آسیاست. سرمربی این تیم به همین دلیل کنفرانس مطبوعاتی را در آزادی برگزار کرد.  

فیلم‌هایی که از حضور ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان در ورزشگاه آزادی منتشر شده نکته‌های بسیار جالبی داشت، آنجا که او عکس قهرمانان بزرگ ما را روی دیوار می‌بیند و در مورد جواد نکونام، علی دایی، یحیی گل‌محمدی یا ورزشگاه آزادی صحبت می‌کند. اما شاید مهمترین بخش این کنفرانس و حضور مورایس در آزادی جمله‌های بسیار مهمی بود که بر زبان آورد و یک لایه پنهانی داشت که کمتر کسی به آن پرداخت.

به این قسمت از حرف‌های سرمربی سپاهان دقت کنید؛ «از هواداران سپاهان می‌خواهم زودتر به ورزشگاه بیایند تا تیم نساجی را حمایت کنند. حتی هواداران استقلال و پرسپولیس هم بیایند چون بحث باشگاهی نیست، بحث ملی است. بحث ایران است و ما نماینده ایران در آسیا هستیم.»

مطمئناً اولین چیزی که به ذهن هر شنونده این جملات می‌رسد تضاد آشکار بین مواضع سرمربی و ستاره سپاهان است. لیگ قهرمانان همین ۴۰ روز قبل آغاز شد و به یاد داریم که «رامین رضاییان» چطور در یک اظهار نظر جنجالی اعلام کرد که سپاهان تنها نماینده اصفهان است و هیچ ربطی به فوتبال ایران ندارد!

رامین رضاییان به هر دلیل و با هر منطق که چنین حرفی زد، اشتباه بود چرا که خلاف قرائت رسمی تمام جامعه فوتبالی و غیر فوتبالی ایران موضع گرفت. سال‌هاست که همه بر این باورند که هر ورزشکار یا هر باشگاه ایرانی در مصاف با یک غیر ایرانی، در هر تورنمنتی، نماینده کشورمان است و باید همه از او حمایت کنند.

همه می‌دانیم که تعلقات رنگی و طرفداری‌های داخلی تنها برای مصرف داخلی است و امتداد آن در عرصه‌های بین‌المللی چه کار بدی است. فرقی هم نمی‌کند چه کسی چنین کند و یا کجای دنیا باشد، در همه جای دنیا چنین رفتاری ناپسند است و همه با آن فرد برخورد می‌کنند.

سال‌هاست تمام رسانه‌ها مردم را به وحدت و همدلی در آستانه لیگ قهرمانان آسیا فرا می‌خوانند و اینکه تیمی که از ایران به میدان می‌رود، دیگر سپاهان، نساجی، پرسپولیس، استقلال، تراکتور، فولاد یا شهر خودرو نیست. نماینده ایران است و کل فوتبال ایران...

این پرچم و اعتبار و آبروی کشور ماست که باید برایش بجنگید، حتی اگر در لباس یک تیم باشگاهی چنین می‌کنید. فرقی هم بین فوتبال، کشتی یا والیبال نیست. وقتی یک تیم باشگاهی به نام ایران در مسابقات آسیایی یا جهانی شرکت می‌کند همه به چشم «ملی» به آن نگاه می‌کنند. حال چطور یک بازیکن ملی پوش چنین اظهار نظری می‌کند و برخوردی هم با او نمی‌شود؟!

و جالب‌تر اینکه سرمربی همان بازیکن و همان تیم در بازی بعدی در همان تورنمنت چنین موضعی می‌گیرد که البته کاملا هم درست است. همه می‌دانند که ورزشگاه آزادی خانه استقلال و پرسپولیس است و سپاهان بزرگترین رقیب این دو تیم که به خاطر مشکلات اخیر مجبور شده در این ورزشگاه بازی کند.

اما سرمربی خارجی این تیم با درک درست از مسابقات بین‌المللی از طرفداران تیم‌های رقیبش می‌خواهد که آنها را در این ورزشگاه تنها نگذارند. او به درستی جایگاهش به عنوان نماینده ایران را می‌داند و در این سطح دیگر به دنبال کری خوانی‌های کودکانه در بازی‌های داخلی نیست!

سپاهان ۴ روز قبل در لیگ برتر رقیب استقلال و پرسپولیس بود و ۴ روز دیگر دوباره در لیگ برتر و جام حذفی با این دو تیم می‌جنگد. هواداران برای هم کری می‌خوانند و همین رقابت فوتبال را به جلو می‌برد اما همه این کارها و همه این مسابقات با هزینه گزاف تنها برای یک هدف است و آن پیشرفت فوتبال ملی ماست. کجا؟ درست در همین جا!

در لیگ قهرمانان آسیاست که باشگاه‌های ما باید برای مان افتخار بیاورند و دو ماه دیگر بازیکنان همین باشگاه‌ها در قالب تیم ملی در جام ملت‌های آسیا برای ایران می‌جنگند.

پس در این لحظه و دراین روز، دیگر ورزشگاه آزادی خانه استقلال و پرسپولیس نیست و دیگر سپاهان نماینده اصفهان و رقیب آبی و قرمز نیست. دیگر مربی پرتغالی به یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس متلک نمی‌اندازد و خلاصه اینکه اینجا و امروز ، همه ایران هستند...

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    رامین جواب صدا و سیما رو داد که پشت سر هم تکرار می کرد سپاهان اصفهان ایشون هم کنایه زد که سپاهان فقط مال اصفهانه ، چرا همه چی رو وارونه متوجه می شید
    • رضایاک اصلی۱۰ IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
      تمام این حرفا که زده میشه پشتش کیسه قرار داره
  • Iman perspolisi IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    فک نمیکنم ربطی داشته باشه مگه طرفدارهای سیتی از باخت یونایتد خوشحال نمیشن و برعکس فوتبال حرفه ای هرکی طرفدار تیم خودشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی