نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
۲ |
۰
یک کشتی‌گیر هادی چوپان را کیش و مات کرد!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

درک لنسفورد مستر المپیای جدید است. او یک ورزشکار علاقمند بوده که بدن ترکه‌ای خود را به مرور تغییر داده است.

بامداد یکشنبه چهاردهم آبان ماه ۱۴۰۲، فینال مستر المپیا برگزار شد و بر خلاف انتظارات مردم جهان که هادی چوپان گرگ ایرانی و طلایه‌‍دار این مسابقات، بخت نخست قهرمانی محسوب می‌شد، به مقام نایب قهرمانی این دوره از مسابقات رسید تا درک لانسفورد با قرار گرفتن در جایگاه نخست این مسابقات علاوه بر کسب مدال طلای مسابقات مستر المپیا، برنده جایزه ۴۰۰ هزار دلاری این دوره نام بگیرد.

درک لانسفورد که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرده، متولد سال ۱۹۹۳ در ایندیانای آمریکای است. لانسفورد شروع عجیبی داشت و در دوران کودکی‌اش از فوتبال و کشتی به عنوان ورزش موردعلاقه‌اش یاد کرده بود اما با توجه به محدودیتش در دانشگاه مجبور شد، از علاقه‌مندی‌های خود دست بکشد و به دنبال ورزش دیگری بگردد. 

او عملکرد ورزشی خود را متوقف نکرد و با تلاش و پشتکارش، به وزنه زدن علاقه‌مند شد و قدمی مهم برای حرفه‌ای شدن در این ورزش برداشت. با الهام از افرادی مانند جی کاتلر و فیل هیث شروع به درخشش در این مسیر ورزشی کرد و روز به روز، شور و اشتیاقش شعله‌ور می‌شد.

وی در سن ۲۲ سالگی در بخش آزاد مردان سال ۲۰۱۵ روی وزنه رفت و سال بعد این نیز این اتفاق را تکرار کرد و خود را برای ورود به مستر المپیا آماده می‌کرد. لانسفورد به مسیر درخشان خود ادامه داد ولی نکته این بود که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مقام دوم مسابقات رسید اما این دلیلی نشد امیدش را نسبت به قهرمانی از دست دهد و با تلاش مجدد در سال ۲۰۲۱ مدال نخست مستر المپیای IFBB را به نام خود ضرب کرد.

لانسفورد در سال ۲۰۲۲ رقیب اصلی هادی چوپان به شمار می‌رفت ولی گرگ ایرانی اجازه عرض اندام به هیچکسی نداد اما او با تغییر رژیم و برنامه بدنسازی‌اش به دنبال پیشرفت در این مسابقه رفت. این ورزشکار ۳۰ ساله با داشتن برنامه تمرینی منظم، شش روز در هفته کار می‌کند که برنامه تمرینی او به شرح زیر است:

شنبه: همسترینگ و ساق پا

یکشنبه: استراحت

دوشنبه: سینه و شکم

سه شنبه: کمر

چهارشنبه: ماهیچه‌های چهارسر و پشت ساق

پنجشنبه: شانه‌ها و شکم

جمعه: عضله بازو و مفاصل شانه و آرنج

او در انجام تمریناتش بسیار منظم است و با وزنه‌های سبک احتمال آسیب دیدگی را کمتر می‌کند. در برنامه غذایی او نیز در تلاش است تا ۵۰-۶۰ گرم پروتئین در هر وعده غذایی استفاده کند تا بتواند پس از تمرین ریکاوری خودش را انجام دهد و به رشد عضلاتش کمک ویژه‌ای کرده باشد. او در فضای مجازی خود به ساخت ویدئو شهرت دارد و به مردم توضیح می‌دهد که چگونه مکمل‌های مورد نیاز را با قیمت مناسب دریافت کنند. به طور خاص، او بر مولتی‌ویتامین‌ها تاکید می‌کند و در مصرف مواد غذایی بر جوجه، سفیده و زرده تخم مرغ، بادام، آووکادو، روغن نارگیل، سبزیجات، ماهی و برنج تاکید بسیار زیادی دارد.

به هر ترتیب لانسفورد با کسب عنوان نخست مستر المپیا در سال ۲۰۲۳ در برابر هم تیمی خود هادی چوپان اتفاق بزرگی را رقم زد که قطعا در آینده ورزشی او تاثیر خاصی خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حميد کلاش IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    کساني که حرفه اي اين ورزش دنبال ميکنن ميدون هادي بدن30درصد جلوتر لانسفورد بود نميدونم داوران شکمي که موربي نداشته چطور امتياز دادن موربي هادي خشک منظم مال درک اصلا نداشت وچرب
    • محمد پنجعلی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      وقتی منطق نداری فایده ای نداره.اصل مطلب و توضیح را تو مطلب بالا داده شده.وقتی بعضی ها نمیخوان قبول کنند بهتره بزاری تو توهم توطئه بمونند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی