نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۱۰ بازیکنی که بیشترین توپ طلا را کسب کردند/ مسی و رونالدو؛ سلاطین جایزه بزرگ فرانس‌فوتبال
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

توپ طلا شاید معتبرترین جایزه فردی برای بازیکنان فوتبال باشد و تا به حال کسی در طول تاریخ موفق نشده به رکورد رونالدو و مسی نزدیک شود.

تنها دو بازیکن بیش از سه بار توپ طلا را از آن خود کرده‌اند.

در میان جوایزی که یک فوتبالیست می‌تواند کسب کند، توپ طلا یکی از معتبرترین آنهاست. بازیکنی که در یک سال تقویمی استثنایی بازی کند این افتخار بزرگ را از آن خود می‌کند و فرانس فوتبال با این جایزه از آنها تقدیر می‌کند. فوتبال در طول سال‌ها شاهد بازیکنان باورنکردنی زیادی بوده است. برخی از آنها چندین بار برنده این جایزه شده‌اند در حالی که یک بار به دست آوردن آن به خودی خود یک دستاورد بزرگ به حساب می‌آید.

فقط بهترین بازیکنان جهان می‌توانند ادعای کسب این جایزه معتبر را داشته باشند. توپ طلا قبلاً به بازیکنان اروپایی داده می‌شد و سپس بازیکنانی که بخشی از باشگاه‌های این قاره بودند را در بر گرفت. اما از سال ۲۰۰۷ به بعد، این جایزه به هر بازیکنی از تمام نقاط جهان که واجد شرایط باشد تعلق می‌گیرد.

اینجا به بازیکنانی که بیشترین توپ طلا را در تاریخ به دست آوردند نگاهی می‌اندازیم.

۱۰- کارل هاینتس رومنیگه (۲)

کارل هاینتس رومنیگه اسطوره باشگاه بایرن مونیخ و آلمان است. او دو بار برنده توپ طلا شد. اولین جایزه را در سال ۱۹۸۰ و دومین جایزه را در سال ۱۹۸۱ به دست آورد. او سه بار برترین گلزن بوندسلیگا شد و همچنین دو عنوان لیگ، دو قهرمانی باشگاهی اروپا (UCL) و یک عنوان یورو را با تیم ملی آلمان به دست آورد.

کارل هاینتس رومنیگه

۹- کوین کیگان (۲)

کوین کیگان اسطوره باشگاه لیورپول است که در تیم ملی انگلیس نیز بازی کرده است. او دو بار برنده توپ طلا در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ شد. این مهاجم ۱۱ جام را با قرمزها به دست آورد، از جمله سه عنوان لیگ برتر و یک لیگ قهرمانان اروپا.

کوین کیگان

۸- آلفردو دی استفانو (۲)

آلفردو دی استفانو که یکی از مرگبارترین مهاجمانی است که اسپانیا تا به حال دیده، در سال ۲۰۱۴ درگذشت. این مهاجم افسانه‌ای در سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۵۹ برنده توپ طلا شد. او پنج بار با رئال مادرید قهرمان UCL شد و هشت بار به قهرمانی لیگ اسپانیا رسید. او همچنین پنج بار در لالیگا کفش طلا را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین بازیکن تاریخ فوتبال کیست؟ رونالدو، مسی، مارادونا یا...؟ هوش مصنوعی یک بار برای همیشه به این بحث پایان می‌دهد/ نظر شما چیست؟

آلفردو دی استفانو

۷- رونالدو (۲)

رونالدوی اوریجینال دو بار برنده توپ طلا شد و این جایزه معتبر را در سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۲ به دست آورد. عملکرد او در جام‌جهانی ۲۰۰۲ در کمک به برزیل برای بالا بردن جام بسیار مهم بود. او که به عنوان یک مهاجم افسانه‌ای در نظر گرفته می‌شود، در دنیای فوتبال از احترام و اعتبار زیادی برخوردار است. این اسطوره برزیلی که دو بار قهرمان جام‌جهانی شده یکی از معدود بازیکنانی است که هم در رئال مادرید و هم در بارسلونا بازی کرد.

رونالدو

۶- فرانتس بکن‌باوئر (۲)

فرانتس بکن‌باوئر که به عنوان پدر نقش مدافع سوئیپر نیز شناخته می‌شود، یک چهره افسانه‌ای در فوتبال جهان است. بازیکن سابق آلمانی در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ برنده توپ طلا شد. او بازی‌های زیادی برای بایرن مونیخ انجام داد و سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و پنج بار قهرمان بوندسلیگا شد و با آلمان قهرمانی جام‌جهانی و یورو را به دست آورد.

فرانتس بکن‌باوئر

۵- مارکو فان باستن (۳)

مارکو فان باستن یکی از پنج بازیکنی است که سه بار یا بیشتر برنده توپ طلا شده‌اند. این فوتبالیست افسانه‌ای هلندی در سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۸۹ و ۱۹۹۲ این جایزه را به دست آورد. او با تیم ملی هلند یک جام یورو و با میلان دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

 مارکو فان باستن

۴- یوهان کرویف (۳)

یوهان کرویف به شدت در دنیای فوتبال قابل احترام است. او در مرکز ترویج فلسفه توتال فوتبال بود که انقلابی در فوتبال ایجاد کرد و حتی امروز نیز تاثیرش را می‌توان دید. اسطوره هلندی سه بار با آژاکس قهرمان اروپا شد. او همچنین ۹ بار قهرمانی اردیویسه هلند و یک بار لالیگای اسپانیا را با بارسلونا به دست آورد. کرویف در سال‌های ۱۹۷۱، ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ توپ طلا را از آن خود کرد.

یوهان کرویف

۳- میشل پلاتینی (۳)

میشل پلاتینی، اسطوره فوتبال فرانسه، سه بار پیاپی در سال‌های ۱۹۸۳، ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵ برنده توپ طلا شد. پلاتینی یکی از بهترین هافبک‌های نسل خود بود و یک قهرمانی یورو با فرانسه، یک قهرمانی لیگ قهرمانان و دو قهرمانی سری A با یوونتوس کسب کرد. او همچنین تا سال ۲۰۱۵ رئیس یوفا بود.

میشل پلاتینی

۲- کریستیانو رونالدو (۵)

کریستیانو رونالدو پنج بار برنده توپ طلا شده است. در واقع لیونل مسی و رونالدو در مجموع ۱۲ توپ طلا از ۱۳ توپ طلای بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۱ را از آن خود کردند. در این دوره توپ طلا رقابتی بین این دو اسطوره تاریخ بود. این ملی‌پوش پرتغالی در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ برنده جایزه شد و شش بار مقام دوم را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: سورپرایز بزرگ فوتبال اروپا در فصل جدید/ زیدان را فراموش کنید، بلینگام نسخه جدید رونالدو است!

کریستیانو رونالدو

۱- لیونل مسی (۸)

لیونل مسی بیشترین جوایز توپ طلا را دریافت کرده است. او این جایزه را در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ برنده شد. در میان فهرست بلندبالای دستاوردهای او، این شاید چشمگیرترین باشد. رکوردی که ممکن است هرگز شکسته نشود چراکه مسی سالهای طولانی در اوج ماند و ثبات داشت. لیونل مسی در سال ۲۰۲۳ برای هشتمین بار این جایزه را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید:

لیونل مسی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۲
  • Wien AT ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    بزرگترین فوتبالیست تاریخ بدون شک کینگ مسی،پادشاه و سلطان بلامنازع فوتبال هستش که البته میتونست بیشتر از اینها،توپ طلا را ببره،چون دو،سه بار که حقش بود،جایزه را به رونالدو دادند،در اصل رونالدو در بهترین حالت فقط دو توپ طلا حقش بود.
    • Ali IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      داداش اشتباه متوجه شدی سال 2010 و 2019 و 2021 رو کلا مسی دزدید ولی رونالدو همشون رو درست برد اما سال 2018 رو بهش ندادن و به مودریچ دادن
    • مجید IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      ولی در کل بازی رونالدو بهتره اگه مسی خودش تو کشور پرتغال بود یک توپ طلا هم نمیبردش
    • علی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      فقط مارادونا اسطوره تکرار نشدنی
  • مرتضی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    برترین بازیکن و گلزن کریس رونالدو بزرگ هستش که توپ طلای ارزشمند پاک به حق گرفته و باید دو دفه دیگه میگرفت میشد هفت بار که بهش ندادن ، اما همه میدونن بعضی از جوایز مسی کمک فیفا ناحق بوده چون سه تا از توپ طلاهاش باید به بازیکن دیگه میدادن
    • پدر پنی کوچولو IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      تورو خدا ببین از پاکی کی حرف میزنن رونالدو قبل جورجینا با هزار نفر بوده ولی مسی بیشتر از دو نفر نبوده
    • نمد IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      توپ طلای 2013 و 2014 رو باید ب ریبری و نویر میدادن ولی ب ناحق ب رونالدو دادن. بعد تو میگی باید 2 تا هم اضافه میشد؟!
  • محمدرضا US ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    خدای فوتبال یونان کرایف
    • حمید IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
      آقای خدای فوتبال 👇 یوهان کرایوف دلبندم یونان کجا بود ؟ 😅😅😅
  • پیمان IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    یعنی راحت یکی از توپِ طلاهایی که به مسی رسیده، میتونست برای زلاتان ابراهیموویچ باشه و یکی دیگش برای لوادنسکی
  • اشکان اتشگاه IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    زیدان
  • mehdi IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    توپ طلا باید یبار به زیدان و یبار هم به رونالدینیو میرسید . حالا اسم کانتونا هم قابل توجه است
  • حمید IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    اینا که صحبت از بهترین بازیکن با نام بردن از این و اون میکنن احتمالا تلقی شون از بهترین بودن ،داشتن بیشترین توپ طلا است ! مارادونا بازیکنی فراتر از تصور بود
  • حمید IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    زمانی که دیه گو مارادونا سلطان دنیای توپ گرد بود، جایزه توپ طلا فقط به اروپایی ها اعطا می شد ! مجله فرانس فوتبال، طبق سنت مالوف خود، تا سال 1995 توپ طلا را به دلیل قوانین نژاد پرستانه فقط به اروپایی ها اهدا می کرد. ژرژ وه آ نخستین بازیکنی بود که پس از برداشته شدن محدودیت "اروپایی بودن نامزدهای توپ طلا"، این جایزه را از ان خود کرد. باری، زمانی که مارادونا در زمین فوتبال همه کار می کرد، قانوناً نمی توانست نامزد دریافت توپ طلا شود ! اگر چنین منعی وجود نداشت، توپ طلای 1986 به مارادونا می رسید نه به ایگور بلانوف. مارادونا همچنین می توانست در سال های 1985 و 1987 نیز حداقل یک توپ طلای دیگر هم ببرد.
  • حمید IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    البته بنظرم باارزشترین توپ طلا رو رونالدوی ارجینال برده ' چون اونزمان مثل زمان الان نبودکه فقط مسی و رونالدو رقابت داشتهوآث باشن ' اونزمان بازیکنانی مثل زیدان و رونالدینهو 'به به تو ' ریوالدو ' روبرتوکارلوس 'کانیگیا و مایکل اون و تیری هانری و کافو و رودی فولر' کلینزمن ' رایکارد ' رودگولیت' و دهها بازیکن تاپ دیگه که جا نمیشه اسمشونو بنویسم بودن و بردن توپ طلا بین اونهمه بازیکن تاپ واقعا سخت بود
  • نادر IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    تمام بازیکنان دوران هم جمع می‌شدند چون برای مسی حالت نژادپرستانه داره بازم اونو اول میکردن
  • رونالدو فقط IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    فقط رونالدو
  • فری دلا هویا IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    خوبه من عاشق رونالدو هستم 🤙🤙🤙🤙😍😍😍🤩💓💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💓💓💓💓💓💓💗💗💗💗💗💓💞💕💕💕💞💌 عشقه عشق بی
  • Mahdi IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    ببینید مسی ۴ تا توپ طلا رو دزدید توپ طلا اولی که مال ژاوی بود دومی مال مارادونا سومی مال رونالدو چهارمی مال هالند بود یا امباپه
  • حبیب امینی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    محمد صلاح ما کجاست
  • نیما IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    جای فرهاد مجیدی خالی خخخخخخخخخ
  • محمد گرامی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    دو تا بازی بعد هم میبرید سدر نشین میشین ، یادت باشه ضربه از کنار زانو دروازه بان حریف
  • محمد IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    آفرین به مسی 8تا توپ طلا داره 👌👌👌👌 مسی بهترینه🌹🌹🌹🌹🥰🥰
  • بهنام IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    نه مسی نه رونالدو فقط علی دایی رو عشق است برترین گلزن تاریخ فوتبال...
  • ابوالفضل IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    فقط رونالدو
  • امیر IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    فقط REAL MADRID وRONALDO
  • امیر IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    رونالدینیو رفت از بارسا تا مسی پابگیره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی