نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
دعوای رحمتی و قلعه‌نویی به خاطر بازی استقلال - تراکتور!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جدال استقلال و تراکتور در ورزشگاه آزادی خاطرات ویژه‌ای را برای هواداران و بازیکنان هر دو تیم زنده می‌کند.

استقلال شنبه در حالی از تراکتور در ورزشگاه آزادی میزبانی خواهد کرد که رویارویی‌های این دو تیم چه در تبریز و چه در همین تهران همواره اتفاقات حاشیه‌ای فراوانی را همراه داشته است. ماجراهایی که بر جذابیت کار به طرز قابل ملاحظه‌ای می افزاید و البته متاسفانه گاهی اوقات نیز موجب رقم خوردن اتفاقات تلخی شده است. وقایعی که برخی از آنها در تقویم فوتبال کشورمان به عنوان سرفصل‌هایی ماندگار به حساب می‌آیند.

بهترین پیروزی ساپینتو

اگرچه استقلال فصل گذشته در تبریز با ریکاردو ساپینتو مغلوب تراکتور شد اما در جدال برگشت بهترین پیروزی این مربی پرتغالی روی نیمکت آبی پوشان برابر قرمزهای محبوب تبریز رقم خورد. استقلالی‌ها در روزی که مهدی قایدی به معنای واقعی کلمه ستاره میدان بود و هت تریک کرد، تراکتور را با نتیجه شگفت آور هفت بر یک شکست دادند و کاری کردند کارستان. البته این پیروزی هر چند شیرین بود ولی تاثیری در سرنوشت استقلال نداشت و آنها نتوانستند مانع از قهرمانی پرسپولیس در عرصه پیکارهای لیگ برتر شوند. جدا از گلزنی قایدی، هنوز صحنه‌ای که ابوالفضل جلالی توانست به تراکتور گل بزند و برای عرض ادب به پدرش سمت سکوهای ورزشگاه آزادی رفت را هم فراموش نکرده‌ایم.

دعوای استقلالی‌ها

یکی دیگر از ماجراهایی که از استقلال و تراکتور در ورزشگاه آزادی خیلی در ذهن هواداران هر دو تیم نقش بسته است، اتفاقی بود که بهار سال ۱۳۹۵ به وقوع پیوست. در آن مقطع استقلال کورس بسیار جدی برای قهرمانی با پرسپولیس و البته استقلال خوزستان داشت و اگر تراکتور را در ورزشگاه آزادی شکست می‌داد، شانس قهرمانی خودش را به طرز فراوان افزایش می‌داد ولی مردان پرویز مظلومی در مصاف با شاگردان امیر قلعه نویی شکست خوردند و همان ناکامی نقش مهمی در قهرمان نشدن آبی پوشان پایتخت ایفا کرد. در دقایقی از آن بازی کار میان مهدی رحمتی و امیر قلعه نویی بالا گرفت و بازیکنان و نیمکت نشینان دو تیم برای آرام کردن فضا وارد عرصه شدند. رحمتی و قلعه نویی به خاطر آن ماجرا تا چند سال رابطه خوبی با یکدیگر نداشتند اما سرانجام آشتی کردند و این روزها با همدیگر بسیار گرم هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • Hk IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    خیلی بی ربط بود
  • رضا IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    اتفاقآ خیلی با ربط بود.نشان میده که استقلالی ها با خودشان مشکل دارند،وبا همدیگه نمی سازن ، دیگه چه انتظاری از این قوم میرود ،که با تیمهای دیگه مشکل نداشته باشند.
    • ابی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      ببند لطفا
  • رضا منصوری هانیس IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    برد استقلال
  • شاهین از اهواز IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    امیر قلعه نوعی هر چه باشد از تیم های پایین شروع کرد. برق تهران.استقلال خوزستان و بدست آوردن تجربه در مربیگری و موفقیت در تیمهایش و بعد استقلال تهران با شایستگی. همیشه هم حد خودشو تقریبا رعایت کرده و تا جای ممکن احترام دیگران را نگه داشته بخصوص بزرگترها را. یکبار ابراز ارادت به علی پروین.بخاطر توانایی و سهم بزرگی که در فوتبال ایران داشت. امیر را پخته و آدم اصیلی نشان داد.اما حالا دیگه کسانی در فوتبال بدون زحمت به مراتب بالا رسیدند که بویی از شناخت مرام و معرفت نبردند.حتی با مربی خودشان احترام نمی گذارند. بزرگ و کوچکی را نمی دانند مگر منافعشان ایجاب کند.
  • شهریار IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    به امید برد تراکتور
  • رامین تاج IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    همه میگن رحمتی با قلعه نویی دعواش شد هیچکس نمیگه شب قبلش برادران مجیدی بهمراه رفیقشون محمود بابایی تو اردوی استقلال رحمتیو تحریک کردن گفتن دعوا راه بنداز تمرکز قلعه نویی رو بهم بزن ماهم سپردیم سکوها علیهش شعار بدن.. البته نتیجه هم داد استقلال یک هیچم افتاد جلو ولی متاسفانه اشتباه داور که گل خطای تراکتورو قبول کرد ورقو برگردوند مظلومی هم که تیمش نه تاکتیک داشت نه برنامه بعدا پشت این دعوا پنهان شد همه چیو سر رحمتی خراب کردن
  • استقلال سرور پیروزی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    یادم نمیره ما باخته بودیم اعصابمون خورد بود یکدفعه دیدیم فرهاد مجیدی رو پیست تارتان دور افتخار میزنه براخودش یکی نبود بگه تو چکاره ی تیمی اون از اول فصل هی بیانیه دادی علیه مظلومی بهش گفتی پنج هفته هم دووم نمیاری تا برادرت بجا آتیلا حجازی بیاد بشه دستیار و همون برادرت بهترین بازیکن تیم جاسم کرارو با دعوای مسخره فراری داد و با خاله زنک بازیاش تیمو بهم ریخت و برات جاسوسی کرد کسی هم یادش نمیاد بازی با گسترش فولاد اومدی آزادی وقتی دیدی رحمتی چند برابر خدت تشویق شد اون نقشه رو براش کشیدین جلو تراکتور خرابش کردین همه چیو انداختین گردنش بعدم از فرداش با پیجاتن براش حاشیه ساختین چون با م. ب دوسته مافیاس درحالیکه اصلا م. ب رو خود مجیدی با تمام بازیکنا دوست کردو بهش قدرت داد حتی همین دوسال پیش قهرمان شدیم تیمو م. ب برا مجیدی بست و رفت کنار
  • حسین جالو IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    به امید برد آبیهای پایتخت
  • آرسام IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    عشقم استقلال ‌‌‌می بریم خوبم می بریم اختلاف خونوادگی به کسی هم ربطی نداره فوزول
  • علی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    اگه قلعه نویی توی این سالها از استقلال نمیرفت تا الان پرسپولیس نمیتونست این چند تا قهرمانی که با کمک مه و خورشید و فلک بدست بیاره . خدا لعنت کنه اون کسانی رو که بخاطر حب و بغض مثل اون آشتیانی باعث اینکار شدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی