نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
بهترین‌های هفته دهم لیگ برتر؛ هفته‌ای با ۵۰ درصد بازی‌های حساس نیم فصل/ سپاهان برنده بازی بزرگ؛ اسدی ستاره هفته
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هفته دهم لیگ برتر برگزار شد و همه نگاه‌ها به جدال‌های ۶ امتیازی در صدر و قعر جدول بود

از همان شروع قرعه کشی هر فصل نگاه‌ها به جدال‌های رودررو بین مدعیان قهرمانی است. البته در شروع یک فصل نمی‌شود قهرمان را حدس زد اما تیم‌های مدعی جام همیشه مشخص هستند. این اتفاق برای کاندیداهای سقوط هم می‌افتد، تعدادی تیم از ابتدای هر فصل کاندید بازگشت به لیگ آزادگان هستند و رقابت در انتهای جدول برای بقا نیز ۶ امتیازی و گاه حتی حساس‌تراز جنگ مدعیان قهرمانی است.

از لحظه قرعه کشی همه منتظر دربی، تقابل تراکتور و سپاهان، ال کلاسیکو و جنگ استقلال با تراکتور هستند و این فصل دو بازی از این چهار مسابقه یعنی ۵۰ درصد حساسیت هر نیم فصل، سهم هفته دهم بود. البته که با نتایج این فصل، رقابت در انتهای جدول نیز داغ و یک بازی ۶ امتیازی بین همسایه‌ها در پایین جدول نیز به هفته دهم رسید تا این هفته حساس‌ترین هفته لیگ تا اینجای کار باشد.

بازی‌های این هفته جمعه ۱۹ آبان با سه بازی همزمان آغاز شد. در سیرجان گل گهر با دو گل مس رفسنجان را برد تا دربی کرمان را به سود خود خاتمه دهد. اوزینیدیس در عزای پدرش سیاه پوش بود و ساکت الهامی بعد از سه برد متوالی دوباره باخت. در ورزشگاه دستگردی تهران پیکان ۱-۱ مقابل شمس آذر متوقف شد. تیم سعید دقیقی بیرون خانه رقیب بسیار سرسختی است و اینجا هم شکست نیمه اول را در نیمه دوم جبران کرد. ملوان هم در خانه و پس از پیروزی هفته قبل مقابل سپاهان در اصفهان، برابر استقلال خوزستان قعرنشین ۱-۱ متوقف شد. آبی‌های اهواز تنها تیم بدون برد این فصل هستند و در نیمه اول با یک گل برتری به رختکن رفتند اما تیم تارتار سخت می‌بازد.

در بازی چهارم این روز فولاد با یک گل آلومینیوم را در اهواز شکست داد. جدالی پرحاشیه و جنجالی با اتفاقاتی ناپسند و ادبیاتی نادرست در انتهای بازی که بعد مسابقه هم ادامه داشت. اما دو بازی روز شنبه ۲۰ آبان ماه که هر دو دیدارهای ۶ امتیازی بود. صنعت نفت که هفته قبل ۱۰ نفره پرسپولیس را در آزادی متوقف کرد، در خانه با دو گل به هوادار باخت. هر نیمه یک گل و هر دو گلزن بازیکنان تعویضی فکری بودند. دو تیم با ۷ امتیاز در پایین جدول همسایه بودند و حالا صنعت نفت همسایه منطقه خطر شده است. در بازی دوم این روز استقلال یکی از رقبای مستقیم خود را برد. با دو گل در هر دو نیمه توسط دو خرید تازه تا جای خود در صدر جدول را محکم‌تر کند. این نتیجه قبل از بازی سپاهان و پرسپولیس کار دو تیم را هم سخت‌تر کرد، چرا که مساوی هر دو را از صدر دورتر می‌کرد.

...و بالاخره دو بازی روز یکشنبه ۲۱ آبان که نساجی ابتدا در ادامه نتایج ضعیف این هفته‌ها ۲-۱ در خانه مغلوب ذوب آهن شد. مهدی رحمتی بعد از بازی استعفا داد و محمد ربیعی بالاتر از تمام مدعیان گردن کلفت در پله دوم جدول جدی‌ترین تعقیب کننده استقلال ماند. آخرین بازی هفته، ال کلاسیکو در نقش جهان که با شلیک استثنایی رضا اسدی به سود میزبان تمام شد. سپاهان بعد ۱۷ سال در نقش جهان پرسپولیس را برد و رضا اسدی در هشتمین بازی این فصل هفتمین گل را زد تا درصدر جدول گلزنان فاصله خود را بیشتر کند.

تیم هفته: استقلال

این هفته گل گهر دربی کرمان را برد، مقابل تیمی با سه پیروزی متوالی. استقلال خوزستان در انزلی ملوان را متوقف کرد. هوادار بازی ۶ امتیازی را در آبادان برد. ذوب آهن با وجود حال ناخوش نساجی از قائمشهر ۳ امتیاز را گرفت تا در پله دوم جدول بماند و بالاخره سپاهان الکلاسیکو را برد اما عنوان تیم هفته می‌رسد به استقلال... صدرنشینی که ۲ امتیاز با جدی‌ترین تعقیب کننده فاصله داشت و این هفته این عدد را به ۳ رساند. جواد نکونام یکی از رقبای مستقیم خود در مسیر قهرمانی را برد، با یک بازی برتر و پیروزی در هر دو نیمه با گلزنی خریدهای تازه وارد.

مربی هفته: خوزه مورایس (سپاهان)

باید به احترام محمد ربیعی ایستاد و کلاه از سر برداشت. او از ذوب آهن تیمی ساخته که درون و بیرون خانه می‌برد و بالاتر از نام‌های بزرگ در پله دوم است. اوزینیدیس عزادار بود و ساکت الهامی را بعد از سه برد شکست داد. محمود فکری دو تعویض کرد و هر دو تعویضی او گل زدند تا بازی ۶ امتیازی را در آبادان ببرد. جواد نکونام هم وسط دریایی از حاشیه تیمی قابل احترام ساخته اما شکی نیست که بردن بازی بزرگ فصل سخت‌ترین کار در فوتبال است. مربی پرتغالی به خوبی از پس این کار سخت برآمد. او که تیمش را از دل همه حواشی به سلامت عبور داده این هفته کاری کرد کارستان. بدون آل کثیر پرسپولیس مدعی را برد و ۷ ملی پوش در لیست تیم ملی داشت. مصاحبه قبل و بعد بازی او هم می‌تواند یک درس برای فوتبال حرفه‌ای ما باشد.

ستاره هفته: رضا اسدی (سپاهان)

این هفته بازیکن دوگله نداشتیم. روبرتو تورس در دربی کرمان یک گل ساخت و یک گل زد. گل سامان نریمان جهان نیز زیبا بود، ساسان انصاری گل سه امتیازی زد و بلانکو و ویلار خارجی‌های گلزن هفته بودند اما از هر زاویه که نگاه کنیم رضا اسدی ستاره هفته است. گل او زیباترین گل فصل می‌تواند باشد. فقط کافیست بدانید او دروازه علیرضا بیرانوند را از ۳۰ متری باز کرد و این سنگربان ملی پوش تنها توانست نظاره‌گر زیبایی این گل باشد. این گل سه امتیازی بود و ال کلاسیکو را به سود سپاهان تمام کرد. همه از رقبای رضا اسدی در خط آتش سپاهان و نام‌های بزرگشان خبر داریم، بازیکنی که تا سال قبل این موقع یک هافبک دفاعی بود و حالا آقای گل لیگ ماست.

تیم منتخب هفته دهم

(۳-۴-۳)

دروازه بان

علیرضا حقیقی (هوادار)

مدافعان

راست: ایمان سلیمی (استقلال)

وسط: محمد دانشگر (سپاهان)

چپ: مجید عیدی (ملوان)

هافبک ها

راست: فردین یوسفی (ذوب آهن)

چپ: ابولفضل جلالی (استقلال)

وسط: محمدجواد حسین نژاد (سپاهان)

وسط: سامان نریمان جهان (پیکان)

مهاجمان

راست: روبرتو تورس (گل گهر)

وسط: رضا اسدی (سپاهان)

چپ: ساسان انصاری (فولاد)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • ......! IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    اسدی با شوت 40 متری خودبدجوری حال لنگ را گرفت
  • عدالت خواه IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    پس علی بیرو کو ؟!!😳!!؟
  • Amir IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    پس بلانكو و حسيني و زكيپوركجان💙

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی