نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
۶ |
۳
کلوب| نجوای رفتن یحیی به گوش می‌رسد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرسپولیس در پی کسب نتایج ضعیف در یک ماه سپری شده، برابر سپاهان هم نتوانست قد علم کند و با یک گل استثنایی از سوی رضا اسدی، مغلوب تیم زرد پوش اصفهانی شد.

شاگردان گل محمدی در پنج بازی اخیر، سه مساوی، یک باخت و تنها به یک برد دست پیدا کردند و چنین نتایجی، نشان می‌دهد که اوضاع برای قرمزها، به شدت وخیم و وضعیت هشدار به صدا درآمده است.

پرسپولیس تا قبل از هفته دهم، تنها تیم بدون باخت لیگ به شمار می‌رفت اما گل محمدی، یارای استقامت و جنگیدن مقابل مورایس را نداشت و بالاخره تسلیم شد و تن به باخت داد.

جدای از این که پرسپولیس، اصلاً خوب و تماشاگر پسند فوتبال بازی نمی‌کند، اعتراض هواداران در آمده و هر هفته در فضای مجازی، شاهد این قضیه هستیم که فشار بر روی کادرفنی و سرمربی، هر لحظه بیشتر از قبل می‌شود.

برخی از طرفداران پرسپولیس معتقدند که یحیی، همین حالا، باید تیم را ترک کند و از کار، برکنار شود. عده‌ای دیگر مُصِر بر این موضوع هستند که هرچه زودتر،یک مربی خارجی جایگزین یحیی گردد! اتفاقا بعضی از همین تماشاگران، مخالف اخراج یحیی هستند و اعتقاد دارند که نباید به همین زودی و راحتی، چشم بر روی عناوین قهرمانی داخلی و نایب قهرمانی در آسیا با یحیی بست!

باید واقعیت را پذیرفت که شاگردان یحیی، نشاط، شادابی و انگیزه فصل گذشته را ندارند! با وجود خریدهای متعدد در نقل و انتقالات تابستان مثل:مسعود ریگی، شهاب زاهدی، نبیل باهویی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و یاسین سلمانی، اشخاصی همانند یحیی گل محمدی و افشین پیروانی، نباید بهانه رعایت سقف بودجه و ثبت نشدن قرارداد بازیکنان را به میان بکشند! ضمن اینکه پرسپولیس، علاوه بر حفظ اسکلت تیم قهرمان فصل پیش، مهره‌های جدید و با کیفیتی به تیم اضافه کرد و با این شرایط جای هیچ‌گونه توجیه، باقی نمی‌ماند. 

اگر قرار بر این اساس و باور باشد که دلیل نتیجه نگرفتن تیم در هر بازی، چمن بد و داوری های بی کیفیت باشد، همان بهتر که آن افراد، از صحنه فوتبال کناره‌گیری کنند!

مشکل تیم یحیی، چمن و داوری نیست؛ بلکه منشأ همه اشکالات، به تدابیر اشتباه تاکتیکی یحیی برمی‌گردد. آمار ها، خود گویای همه چیز هستند. پرسپولیس حتی در مقابله با تیم ده نفره صنعت نفت آبادان، از نرخ امید به گل کمتری نسبت به حریف خود، برخوردار بود. همین قضیه در دیدار با ملوان، استقلال تاجیکستان و سپاهان هم تکرار شد و یحیی با بی اعتنایی، از کنار این پاشنه آشیل عبور می‌کند. 

شاید مالکیت بیش از حد و افراطی، آسیبی برای خط حمله و خط میانی اشباع شده سرخ ها باشد. در واقع تیم یحیی با وجود مالکیت زیاد، دفاعی بازی می‌کند. بازی با سبک دفاعی، فقط به سبک «اتوبوسی» مشهور، معطوف نمی‌شود و داشتن مالکیت فراوان و دادن فضا به تیم حریف هم گونه‌ای دیگر از دفاعی بازی کردن است!

آیا وقت رفتن یحیی، هنوز فرا نرسیده؟ آیا او، زمستان ۱۴۰۲ را در پرسپولیس می‌بیند؟ باید دید که چگونه یحیی، از پیچ تند این جاده، جان سالم به در می‌برد!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • ارتش سرخ IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    جوندین اقایحیی جای نمیره هوادارای پرسپولیس حمایت کنیداگریحیی بره تیم بدضربه ای میخوره
  • مملی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    هرچند که معتقدم یحیی تو فصل نقل و انتقالات پای کار وانستاد و همش تو مسافرت بود و تمرکز کافی رو نداشت ولی هنوز اتفاقی نیوفتاده و اول راهیم ،مصدومیت سلمانی امیری ترابی را نمیبینید خب یحیی چکار میتونه بکنه دست خالی، جریمه باشگاه هم یکی از نسنجیده ترین کارایی هست که اگه انجام داده باشن واقعا باید یه نمره منفی تو کارنامه تک تک هیت مدیره و مدیرعامل ثبت کرد
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    آقا یحیی امپراطور میماند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی