نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
سپاهان همه را خریده؟ بایرن مونیخ هم ستاره‌ها را می‌خرد/ بازیکنان پرسپولیس تا لحظه آخر نمی‌جنگند/ نفهمیدم چرا شهاب آن توپ را با دست زد؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اشپیتیم آرفی مهاجم و بازیکن خارجی اسبق پرسپولیس گفت: در ۷ سال اخیر تیم پرسپولیس ۶ بار قهرمان لیگ برتر شده به همین دلیل توقعات هم از این تیم خیلی بالا رفته است.

اشپیتیم آرفی مهاجم و بازیکن خارجی اسبق پرسپولیس که بعد از کسب عنوان آقای گلی به پرسپولیس پیوست پس از دوران بازیگری در چند فیلم و سریال هم ایفای نقش کرد. مردی که فارسی را با لهجه شیرین مانند خارجی‌های دیگر البته از نوع اروپایی‌تبارش خیلی خوب صحبت می‌کند. به بهانه سوالاتی که در عرصه هنر بعد از چند بازی آرفی در چند فیلم و سریال مطرح در ذهن مان مطرح بود گفت و گویی با او انجام دادیم.

فوتبال سخت‌تر است یا بازیگری؟

 فوتبال بازی کردن خصوصاً در سطح اول خیلی سخت است البته من هم بازی‌های خیلی زیادی در عرصه فیلم و سریال نداشتم و چندان حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری نشدم و چهار پنج فیلم و سریال بیشتر بازی نکردم اما فکر می‌کنم اگر بخواهید خیلی حرفه‌ای در این عرصه وارد عرصه بازیگری شویم حتماً سختی‌ها و دشواری‌های خاص خودش را دارد و اصلاً نمی‌توان گفت که بازیگری و هنرپیشگی خصوصاً در سطح حرفه‌ای کار راحتی است.

در رابطه با پژمان جمشیدی و درخشش این فوتبالیست سابق در عرصه بازیگری که نگاه‌ها را به شدت به سوی خودش جلب کرد چه نظری دارید؟

به نظرم اگر دنبال هر چیز باشید و خیلی جدی برای آن حرفه زحمت بکشید حتماً به آن می‌رسید البته اوایل که پژمان تازه‌ وارد کار بازیگری شده بود خیلی‌ها نسبت به آن گارد داشتند و از او انتقادات سختی را انجام می‌دادند اما بعداً همه چیز اوکی شد. در این بین بعضی‌ها اعتقاد داشتند که پژمان نمی‌تواند موفق شود چون فوتبالیست بوده اما من این موضوع را اصلاً استدلال قوی و منطقی نمی‌دانم چون معتقدم اگر یک هنرمند یا مثلاً یک خواننده استعداد فوتبالی‌ خیلی خوبی داشته باشد حتماً می‌تواند فوتبالیست خوبی شود به همین دلیل وقتی می‌بینی یکی استعدادش را دارد چرا نباید فعال شود و به طور جدی هم در آن رشته مشغول فعالیت شود.

خود شما فکر می‌کردید پژمان این گونه در عرصه هنر موفق شود؟

سه نکته مهم از نظر من رمز موفقیت پژمان بود؛ اول اینکه استعداد داشت، دوم اینکه آدمش و به قول شما رابطه‌اش خوب بود که او را به عرصه بازیگری راه دادند و نکته سوم به این مسأله باز می‌گشت که زحمت خیلی زیادی کشید و مشقت‌هایش هم جواب داد و در نهایت موفق شد.

خیلی‌ها هم معتقدند پژمان در عرصه طنز موفق شد چون اصولاً برای این کار ساخته شده است!

شاید این استدلال هم درست باشد چون پژمان استعدادش در طنز فوق‌العاده است و خیلی خوب در رل‌های طنز ایفای نقش می‌کند در حالی که اگر من بخواهم خودم را قضاوت کنم باید بگویم که آدم جدی هستم از این رو شاید نقش‌های خیلی جدی را بهتر بتوانم بازی کنم و در طنز شاید خیلی نتوانم به شکل موفق ایفای نقش داشته باشم.

در خصوص انتخاب مرد سال جهان و دیگر انتخاب‌ها چه صحبتی داری؟

به نظرم حق مسی بود که مرد سال شود چون مسی هیچ‌وقت کهنه و قدیمی نمی‌شود. هالند هم مانند یک هیولاست و هیچ موقعیت گلزنی را از دست نمی‌دهد به همین دلیل حقش بود که عنوان بهترین گلزن را از آن خود سازد. بلینگام هم که انصافاً بهترین بازیکن جوان دنیاست که کولاک کرده و اگر همینطور ادامه دهد او سال بعد به جای مسی مرد سال جهان خواهد شد.

از عالم هنر جدا شویم، به نظرت بیرانوند روی گلی که از سپاهان خورد مقصر بود؟

بیرانوند بهترین دروازه‌بان ایران است و دو سه حرکت استثنایی هم مقابل سپاهان داشت که مانع دریافت گل بیشتر از این تیم شد اما انصافاً روی گلی که خورد به نظرم هیچ حرکتی نکرد و و ایستاد. قبلاً من فکر کردم توپ به زیر سه‌کنج دروازه برخورد کرده و توپ اسدی غیرقابل مهار بود اما بعداً که دیدم به نظرم بیرانوند می‌توانست حداقل واکنش خودش را انجام دهد.

سپاهان همه را خریده؟ بایرن مونیخ هم ستاره‌ها را می‌خرد/ بازیکنان پرسپولیس تا لحظه آخر نمی‌جنگند/ نفهمیدم چرا شهاب آن توپ را با دست زد؟

چرا پرسپولیس با صدر ۵ امتیاز فاصله گرفت و چهار هفته است که بردی کسب نکرده؟

چند مصدوم در اردوی پرسپولیس وجود داشت جدا از اینکه مشکلات فنی هم حتماً در کار پرسپولیس وجود دارد اما ما هر چه بگوییم به نوعی قضاوت از راه دور است اما چیزی که به نظرم باز می‌گردد این است که بازیکنان با تمام وجود نمی‌جنگند. مثلاً من در بازی‌ تیم‌های بزرگ حتی تیم‌های اروپایی می‌بینم که بازیکنان تا آخرین دقایق وقت‌های تلف شده با تمام وجود می‌جنگند اما در بازی پرسپولیس و میزان توان گذاشتن بازیکنان نوسان زیادی دیده می‌شود. مثلاً در همین بازی صنعت نفت بعد از اینکه دو بر یک جلو افتادند به نوعی بازی را تمام شده دانستند و فرصت‌های گل بیشتری را از دست دادند تا در آخرین دقایق غافلگیر شوند. همین موضوع در بازی پرسپولیس مقابل سپاهان به نوع دیگری وجود داشت. اینکه مقابل سپاهان، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خوب جنگیدند اما بعد آن طور که باید و شاید محکم بازی نکردند. به نظرم بازیکنان پرسپولیس با تمام وجود بازی نمی‌کنند که در این خصوص نمی‌دانم چه دلیلی باید برای آن مطرح ساخت.

در خصوص حرکت شهاب که با دست توپ را زد و موجب شد تا اخراج شود چه نقدی دارید؟!

واقعاً نفهمیدم چرا شهاب آن توپ را با دست زد. به نظرم می‌توانست با پریدن بیشتر با سر به توپ ضربه بزند یا اصلاً اجازه دهد تا هم‌تیمی‌های دیگرش که نزدیک صحنه بودند به توپ ضربه بزنند اما او خودش نزد و تیمش را هم ده نفره کرد. واقعاً نمی‌دانم چه بگویم و بگویم او مشکل روحی داشته و تحت فشار آن کارت بچگانه را گرفته یا به چه دلیل نتوانست عکس‌العمل خوبی نشان دهد.

نقش یحیی را در خصوص نقاط ضعفی که تیمش با آن مواجه شده چگونه ارزیابی می‌کنید؟

روی یحیی فشار زیادی وجود دارد به همین دلیل شاید خودش هم تمرکز لازم را نداشت. در ۷ سال اخیر تیم پرسپولیس ۶ بار قهرمان لیگ برتر شده به همین دلیل توقعات هم از این تیم خیلی بالا رفته است. با این وجود من معتقدم هنوز فرصت زیادی تا پایان لیگ باقی مانده به همین دلیل خود یحیی و بازیکنانش باید دوباره انگیزه را به تیمشان باز گردانند و طوری بعد از تعطیلات بجنگند که انگار لیگ تازه شروع شده است.

در رابطه با مصاحبه بیرانوند که گفته هنوز برای شادی و جشن قهرمانی زود است و سپاهان هر چه بازیکن خوب بوده را خریده و اندازه سه تیم بازیکن دارد تا بقیه تیم‌ها را ضعیف سازد چه نظری دارید؟

به نظرم این حرف علی حرفه‌ای نبوده است چون اگر اینطور باشد دورتموند هم باید از بایرن مونیخ گلایه کند چون هرچه ستاره ساخته را بایرن گرفته است. مثلاً همین لواندوفسکی یا کلی ستاره دیگر بودند که در دورتموند ساخته و تبدیل به ستاره شدند و بایرن همه را گرفت. در حال حاضر هم حواس بازیکنان پرسپولیس باید فقط به تیم خودشان باشد چون خیلی سال‌ها بوده که همین سپاهان یا تیم‌های مدعی دیگر کلی ستاره داشتند اما باز هم پرسپولیسی‌ها خیلی قوی بازی کردند و قهرمان شدند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • محمد IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    - استقلال ۹ تخلف در ۵ نوع داره و بهش فرصت اصلاح دادن که نتونست اصلاح کنه و قرار شده بین یک تا ۵ امتیاز ازش کم بشه . پرسپولیس یک تخلف داشت و فرصت ندادن و یک امتیاز کم کردن سپاهان ۴ تخلف از یک نوع داشت و فر صت ندادن و ۴ امتیاز کم کردن . حکومتی بودن اینجوری عزیزان که ۹ تخلف داری و بهت فرصت میدن و یک یا ۲ امتیاز کم میکنن
  • محمد IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    دقیقا درست میگه ،پرسپولیس از بازی با ملوان فوتبال را کنار گذاشت و رو به مسخره بازی آورد و گویا بازیکنان دوست داشتند ببازند و این حریفان بودند که پیام آنها را درک نکردند وذره ای غیرت و تعصب به خرج ندادند و ۵۰ درصد توانشان را گذاشتند و شاید اگر تیم نوجوانان به جای آنها بازی می‌کردند نتیجه بهتری می گرفتند !
  • محمد LU ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    باخت به سپاهان لازم بود تا به پرسپولیس یک شوک مثبت وارد بشه ، هنوز هفته نهم است و پرسپولیس شانس قهرمانی است.در نیم فصل با افزودن یک‌فوروارد دیگر فاز تهاجمی هم بهتر می‌شود.❤❤❤❤❤❤

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی