نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
به بهانه ضعف داوری‌ها در لیگ برتر/ اضافه وزن ربطی به هدست و VAR ندارد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با وجود تمام کمبودها و تمام موانع و مشکلات انسان باید در هر شغل و موقعیتی در هر لحظه، بهترین خود را ارائه کند.

داوران ما از امکانات حداقلی محروم هستند؛ حتی هدست هم ندارند و دیگر توقع VAR  اضافی است. داوران کمترین دستمزد را در سفره فوتبال - بعد از خبرنگاران - دارند و بیشترین هجمه، اتهام و توهین را تحمل می‌کنند. از مظلومیت این قشر همین بس که بازیکن و مربی و مدیر حتی قبل از شروع مسابقه آنها را نشانه می‌روند و همیشه هدف خوبی برای خالی کردن تمام کمبودها ایرادات و اشتباهات هستند.

در این فوتبال هر کس کار خود را درست انجام ندهد خیالش راحت است که درون زمین می‌تواند همه چیز را گردن داور بیند و بیرون زمین گردن رسانه‌ها. اما این یک طرف سکه است. طرف دیگر اینکه داوران ما با وجودی که هیچ آموزش و مدیریت درستی ندارند اما خودشان که می‌توانند مراقب خود باشند. هر کس در هر شغلی، با هر میزان کمبود و موانع می ‌تواند حین انجام کار تمرکز داشته باشد، نمی تواند؟

نگاه کنید به اشتباهات بازی فولاد و آلومینیوم که چطور کمک داور بدون داشتن تمرکز حتی قوانین ابتدایی و اولیه داوری را هم اجرا نکرد. مشکل دیگر از روی عکس برخی داوران مشخص است، اضافه وزن که باعث می‌شود آنها نتوانند در طول ۹۰ دقیقه جاگیری درستی داشته باشند و تصمیم درستی بگیرند. البته این ایراد به مسئولین کمیته داوران وارد است که چرا در ابتدای فصل موقع گرفتن تست کوپر و آزمایشات بدنی بی دلیل ارفاق می‌کنند تا دود این دوستی خاله خرسه به چشم داوران در وهله اول و سپس فوتبال و تیم‌ها برود. وقتی به عکس‌های داور در برخی مسابقات نگاه کنید متوجه ‌می شوید که با این اضافه وزن، بازیکن و مربی و مدیر و تماشاگر دلیلی محکم برای حمله به داور از شروع مسابقه دارند.

بارها گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم وقتی در این فوتبال هیچ مسئولی به فکر ما نیست حداقل خودمان به عنوان اعضای خانواده فوتبال می‌توانیم به فکر یکدیگر و به فکر آبرو و اعتبارمان باشیم. به هم کمک کنیم تا حداقل اوضاع از اینی که هست خراب‌تر نشود...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی