نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
ظهور سرمایه‌گذار جدید در منچستریونایتد/ پیرمرد ۸۰ ساله در این باشگاه چه می‌کند؟
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک میلیاردر آمریکایی سهام کوچکی از منچستریونایتد را خریداری کرده و در روزهای آینده خرید ۲۵ درصد از سهام باشگاه توسط سرجیم رتکلیف بریتانیایی تایید خواهد شد.

در اقدامی غیرمنتظره میلیاردر آمریکایی «لئون کوپرمن» در منچستریونایتد سرمایه‌گذاری کرده است. این میلیاردر ۸۰ ساله تنها یک میلیون سهم شیاطین سرخ را خریداری کرده است. ارزش سهام کوپرمن حدود ۱۳.۵ میلیون پوند است اما او می‌تواند در آینده بیشتر از اینها در باشگاه سرمایه‌گذاری کند، زیرا طبق گزارش‌ها، ارزش خالص دارایی او به بیش از ۲ میلیارد پوند می‌رسد. این آمریکایی بنیانگذار Omega Advisors است که یک شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در شهر نیویورک است.

تا چند روز آینده تاجر میلیاردر بریتانیایی سر جیم رتکلیف مهر تایید سهام ۲۵ درصدی خود در منچستریونایتد را دریافت خواهد کرد. سهام کوپرمن به طور قابل توجهی کمتر از سهام متعلق به رتکلیف خواهد بود که انتظار می‌رود ۱.۴ میلیارد پوند برای در دست گرفتن یک‌چهارم سهام باشگاه بپردازد. طبق گفته اسکای اسپورت، رتکلیف ۲۴۵ میلیون پوند در زیرساخت‌های باشگاه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

اما با وجود هجوم سرمایه‌گذاران جدید در اولدترافورد، خانواده گلیزر همچنان اکثریت سهام باشگاه را حفظ خواهند کرد. با این حال انتظار می‌رود رتکلیف و همکارانش کنترل عملیات فوتبال را در دست بگیرند. این مرد ۷۱ ساله و شرکتش «اینئوس» مالک و سرمایه‌گذار تعدادی از تیم‌های مختلف ورزشی است و در ورزش سطح بالا تجربه دارد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی