نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
بررسی تمام احتمالات روز آخر؛ کار نوجوانان تازه شروع شد/ به اندازه یک نوجوان از شیربچه‌ها انتظار داشته باشیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی نوجوانان کشورمان در عین شایستگی دیدار دوم در جام جهانی را به انگلستان باخت اما هنوز شانس بسیار بزرگی برای صعود به مرحله بعد دارد.

آنقدر از کار بزرگ نوجوانان و پیروزی در قدم اول جام جهانی مقابل برزیل گفتیم و نوشتیم که ناخودآگاه توقع از این تیم بالا رفت! همه فراموش کردیم که آنها تنها ۱۷ سال دارند و باید به اندازه یک نوجوان ۱۷ ساله از آنها انتظار داشت.

در بزرگی و اهمیت جام جهانی کسی تردید ندارد. از اهمیت بازی اول هم زیاد نوشته‌ایم. برزیل هم نیازی به تعریف ندارد، پرافتخارترین تیم فوتبال جهان در تمام رده‌ها که در همین نوجوانان نیز رکورددار قهرمانی دنیاست، درست مثل بزرگسالان.

فوتبالی‌ها می‌دانند کامبک زدن یعنی چه، خلاصه اینکه شیر بچه‌های ایرانی کاری کردند کارستان و پیروزی ۳-۲ مقابل برزیل در قدم اول انتظارات را از این بچه‌ها بالا برد و ما هم به آن ضریب دادیم.

وقتی تیم کشورمان گل اول را به انگلستان زد، ناخودآگاه نگران شدیم. شرایط بد آب و هوایی هم اضافه شد تا بچه‌ها در دقایق پایانی خسته شده و اشتباه کنند. مگر یک نوجوان ۱۷ ساله حق تجربه و اشتباه کردن ندارد؟

همه این‌ها را گفتیم که مربوط به گذشته است اما آینده مهم است. تیم کشورمان روز جمعه آخرین دیدار مرحله مقدماتی را مقابل «نیوکالدونیا» برگزار می‌کند. ضعیف‌ترین تیم این گروه که در مسابقه اول ۱۰ بر صفر به انگلستان باخت و در بازی دوم ۹ بر صفر به برزیل! دو بازی و ۱۹ گل خورده، بدون گل زده و امتیاز، کشوری که خیلی‌ها نمی‌دانند کجای دنیاست! این یعنی نوجوانان کشورمان به راحتی ۳ امتیاز مسابقه روز جمعه را در جیب دارند.

در حال حاضر انگلستان با ۶ امتیاز صدرنشین این گروه است، برزیل و ایران ۳ امتیازی هستند و تفاضل گل برزیل از ما بهتر است اما روز آخر برزیل و انگلیس با هم بازی می‌کنند!

این یعنی اگر آن بازی مساوی شود، برزیل ۴ و انگلستان ۵ امتیازی می‌شوند و ایران با ۶ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین صعود خواهد کرد. اگر برزیل ببرد مثل ما ۶ امتیازی خواهد شد و این دو تیم صعود می‌کنند و اگر انگلستان ببرد، ۷ امتیازی خواهد شد و ما با ۶ امتیاز پس از این تیم به عنوان تیم دوم صعود می‌کنیم.

بحث تفاضل گل و یا بازی رودررو را فعلاً نمی‌کنیم چرا که معلوم نیست شیر بچه‌های کشورمان چند گل به نیوکالدونیا خواهند زد. مهم صعود است که با هر شرایطی تیم ما صعود خواهد کرد. در این تورنمنت بهترین تیم‌های سوم نیز از هر گروه شانس صعود دارند، این یعنی حتی خدای نکرده با نتیجه مساوی برابر نیوکالدونیا باز تیم کشورمان شانس صعود دارد.

ما قبلا در جام جهانی نوجوانان تا یک چهارم نهایی بالا آمده ایم (۲۰۱۷) و این شیر بچه‌ها می‌توانند تاریخ سازی کنند و به نیمه نهایی برسند. قطعاً حسین عبدی و همکارانش ایرادات بازی با انگلستان را دیده‌اند و در جهت برطرف کردن آن می‌کوشند. ما فقط باید به این بچه‌ها روحیه بدهیم که تا جایی که می‌توانند پیش بروند. آنها ثابت کردند لیاقت بزرگی دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Jimmy US ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    انگلیس همین الان ۶ امتیاز داره و اگر با برزیل مساوی بکنه هفت امتیازی و سر گروه خواهد شد. ایران هم با هر نتیجه ایی حریف آخر خود را شکست بده، با شیش امتیاز قطعا یکی از بهترین تیم‌های سوم گروه به مرحله بعد صعود خواهد کرد.
  • جلال IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    فکر نمیکنید دارید اشتباه میکنید؟انگلیس همین الان ۶ امتیازیه اگه برزیل ببره کار ما برای دوم شدنم به اما و اگر می‌کشه !!!!بعد می‌نویسید اگه انگلیس و برزیل مساوی کنن انگلیس ۶ امتیازیه الان میشه ۵ امتیازی و ما با برد میشیم ۶ امتیازی و اول میشیم!!!!؟؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی