۲۰ خرید برتر تاریخ منچستریونایتد؛ جایگاه رونالدو کجاست؟/ با رفتن فرگوسن هیچ بازیکن خوبی خریداری نشد!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مجله مشهور فورفورتو فهرست بهترین خریدهای شیاطین سرخ در طول تاریخ را تهیه کرده‌ است.

مجله فوتبالی فورفورتو فهرست برترین خریدهای تاریخ منچستریونایتد را منتشر کرده و هواداران به سرعت متوجه شدند که پس از سر الکس فرگوسن، حتی یک مورد هم در بین ۲۰ خرید برتر قرار نگرفت.

شیاطین سرخ در دهه گذشته بیش از ۱.۵ میلیارد پوند خرج کردند که بخش زیادی از آن را برای تعدادی بازیکن پرطرفدار هدر دادند. بازیکنان گران‌قیمتی نظیر پل پوگبا، آنخل دی ماریا، جیدون سانچو و هری مگوایر حتی به لیست بهترین خریدها نزدیک نشدند. در حالی که حتی کاپیتان فعلی برونو فرناندش هم در لیست نیست و این موضوع خشم بسیاری از طرفداران را برانگیخت. در فهرست طولانی ۳۲ نفره فورفورتو، جدیدترین خرید داوید دخئا بود که رتبه ۲۳ را به خود اختصاص داد و بین پل اینس و اوله‌گنار سولشائر قرار گرفت.

یکی از طرفداران با نگاهی به جدول گفت: «هیچکدام از آنها متعلق به دوران پس از فرگوسن نیستند»، در حالی که دیگری نوشت: «از زمان بازنشستگی سر الکس فرگوسن حتی یک بازیکن در بین ۲۰ بازیکن برتر وجود ندارد. مایه شرمساری است، این عامل اصلی سقوط باشگاه ماست. ما حتی نمی‌توانیم بازیکنان مناسبی را به خدمت بگیریم.» یکی دیگر افزود: «جای تعجب نیست که در ۱۰ سال گذشته موردی وجود نداشته باشد. ما در بازار نقل و انتقالات ناکام بودیم.»

در رتبه اول برایان رابسون قرار دارد. هافبک سابق در ۴۶۵ بازی ۱۰۰ گل برای یونایتد به ثمر رساند و علیرغم اینکه خیلی زودتر به میدان آمده بود، یک چهره کلیدی در انقلاب فرگوسن بود. رابسون در سال ۱۹۸۱ با انتقال ۱.۵ میلیون پوندی از وست‌بروم به اولدترافورد نقل مکان کرد.

دنیس لاو شماره ۲ بود و در سال ۱۹۶۲ با قراردادی ۱۱۵۰۰۰ پوندی از تورینو به یونایتد پیوست. «پادشاه استرتفورد اند» ۱۱ سال را در تئاتر رویاها سپری کرد و ۲۳۷ گل به ثمر رساند و جام‌های متعددی از جمله جام اروپا ۱۹۶۸ را به دست آورد. اریک کانتونای افسانه‌ای، مردی که به «پادشاه» تبدیل شد، پس از جدایی یک میلیون پوندی از لیدز در سال ۱۹۹۱ در جایگاه سوم ایستاد. در حالی که وین رونی بهترین گلزن تاریخ باشگاه و پیتر اشمایکل دروازه‌بان بی‌نظیر، پنج نفر برتر را تکمیل کردند.

۲۰ خرید برتر تاریخ منچستریونایتد؛ جایگاه رونالدو کجاست؟/ با رفتن فرگوسن هیچ بازیکن خوبی خریداری نشد!

کاپیتان‌های سابق روی کین و ریو فردیناند در جایگاه شش و هفت قرار گرفتند و کریستیانو رونالدو به خاطر انتقالش در سال ۲۰۰۳ در جایگاه هشتم ایستاد. رود فان نیستلروی مهاجم هلندی با ۱۵۰ گل در ۲۱۹ بازی جایگاه نهم را از آن خود کرد و دنیس اروین، مدافع کناری، ده نفر برتر را تکمیل کرد.

انتقال استیو بروس در سال ۱۹۸۷ از نوریچ جایگاه یازدهم را برای او به ارمغان آورد، و اسطوره دهه ۱۹۵۰ تامی تیلور در رتبه ۱۲ ایستاد؛ مهاجمی که به طرز غم‌انگیزی در فاجعه هوایی مونیخ در سال ۱۹۵۸ در سن ۲۶ سالگی جان باخت. گری پالیستر سیزدهم، ادوین فان درسار چهاردهم و نمانیا ویدیچ پانزدهم شدند. برایان مک‌کلیر و پل مک‌گرث در رده‌های ۱۶ و ۱۷ و مایکل کریک و پاتریس اورا در رتبه‌های ۱۸ و ۱۹ قرار گرفتند. استیو کاپل در سال ۱۹۷۵ از ترانمر به یونایتد پیوست و هشت سال در آنجا ماند و رتبه ۲۰ را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید:

۲۰ خرید برتر تاریخ منچستریونایتد؛ جایگاه رونالدو کجاست؟/ با رفتن فرگوسن هیچ بازیکن خوبی خریداری نشد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • یزدان IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    دیوید بکام نبود ؟
    • امیر PL ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
      بکهام از اول تو آکادمی یونایتد بود با کلاس ۹۲ که متشکل از اسکولز و بات و بکهام و نویل بود اومدن تا تیم اصلی
  • جواد IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    پس رایان گیگز چی؟
    • وحید IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      رایان گیگز از اول تو منچستر بود مثل بکهام
  • پارسا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    کینگ هری کو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی