نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
تصمیم شگفت‌انگیز حسین عبدی برای آینده/ صندلی لرزان یحیی یا چرخه طبیعی تیم موفق در پایه؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با درخشش تیم ملی نوجوانان در جام جهانی اندونزی آینده حسین عبدی تبدیل به یکی از سوژه‌های مورد علاقه فوتبال دوستان شده است.

دو اتفاق همزمان باعث بروز یک تئوری شده و روز به روز بر تعداد موافقان آن افزوده می‌شود. از یک طرف پرسپولیس وارد بحران شده و صندلی یحیی گل محمدی در راس این تیم از همیشه لرزان‌تر است. پرافتخارترین مربی لیگ ما در سخت‌ترین روزهای عمر مربیگری خود قرار دارد و روزی نیست که صحبت از جانشینی او در رسانه‌ها نباشد.

البته که خود ما موافق برکناری یحیی نیستیم و به هزار و یک دلیل این کار در این شرایط غلط است اما به هر حال در رسانه‌ها رایزنی در مورد رفتن یحیی داغ داغ است و هر روز یک اسم به عنوان جانشین او مطرح می‌شود.

از طرف دیگر تیم ملی نوجوانان با نتایج درخشان در جام جهانی همه مردم را خوشحال کرده و از کار فنی بازیکنان درون زمین – که مقابل برزیل بزرگ کامبک می‌زنند - تا رفتار مربی و مصاحبه‌های او به عنوان الگوی مناسب، همه جا نام «حسین عبدی» را سر زبان‌ها انداخته است.

وقتی بدانیم که حسین عبدی از مقطع جوانان پیراهن پرسپولیس را پوشید و قریب به ۱۳ سال این لباس را از تن در نیاورد و با بازوبند کاپیتانی این تیم از پرسپولیس رفت و بعدها مربی این تیم شد، آن وقت خیلی طبیعی است که نام حسین عبدی به عنوان یکی از جانشین‌های یحیی گل محمدی مطرح شود.

حسین عبدی در این فوتبال نام کوچکی نیست. فقط کافیست به افتخارات پرسپولیس در دهه ۶۰ و ۷۰ نگاه کنید که عبدی بازیکن ثابت این تیم بود. او قدرت رهبری خود را به عنوان کاپیتان در آن سال‌ها در تیمی که بیش از ۱۰ ملی پوش داشت، ثابت کرد و حالا به عنوان مربی توانایی‌هایش را به رخ همه دنیا می‌کشد.

عبدی یکی از معدود افراد فوتبال ماست که مدرک پرولایسنس حرفه‌ای از اروپا دارد و از هر نظر گزینه مناسبی است اما چرا هیچکس به نظر خود حسین عبدی نگاه نمی‌کند؟ نگاه کنید به حرف‌های مهدی تاج - رئیس فدراسیون فوتبال - که امروز در رسانه‌ها منتشر شد؛ «برنامه ریزی هایی در این باره صورت گرفته اما اگر اجازه بدهید فعلاً به استقبال این موضوع نرویم تا تیم نوجوانان با هدایت عبدی حفظ شود.»

این خیلی طبیعیست که سرمربی موفق در مقاطع پایه همراه با شاگردانش به سطح بالاتر برود. هم در فوتبال خود ما و هم در همه جای جهان مربی موفق نوجوانان همراه با تیمش به جوانان می‌رود و از جوانان به امیدها و این چرخه همیشه ادامه دارد.

از این منظر حرف‌های رئیس فدراسیون کاملاً طبیعی است اما در تماسی که قبل از این صحبت‌ها با حسین عبدی داشتیم، او در مورد آینده‌اش نظر دیگری داشت. البته که تمرکز عبدی روی مسابقات جام جهانی و شاگردانش است و از هر نظر این درست نیست که تمرکز او را به هم بزنیم اما نکته جالب جمله خود عبدی بود که گفت: «من تصمیمم را برای آینده گرفته‌ام و به وقتش در بازگشت تیم همه متوجه خواهند شد و البته که شاید شگفت زده شوند!»

غرض اینکه قبل از هر رایزنی - چه در رسانه‌ها و چه در سطوح مدیریتی - بهتر است نظر خود افراد را بپرسیم؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    جناب واسعی خیالت تخت باشه آقا یحیی امپراطور با ما میمونه چون بهترینه چون بینظیره چون هیچکس آقا یحیی نمیشه و نخواهد شد
  • شروین IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    تنها تصمیم درست برای عبدی ادامه با تیم های پایه هست جوانان...امید و ... . تنها تصمیم درست برای پرسپولیس ادامه با یحیی در فصل جاری و تغییر ساختار مالکیتی و مدیریتی . منظورم شخص نیست به هیچ عنوان
  • فرامرز IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    این نظر که حسین عبدی همراه با شاگردانش به یک مقطع بالاتر مثلاً جوانان برود کاملآ غلط است چون مقطع جوانان برای خودش مربی متخصصش را می خواهد و عبدی تخصصش را در نوجوانان نشان داده در کشورهای صاحب فوتبال هم مربی نوجوانان ثابت است مانند انگلیسی آلمان و... اگر نویسنده از عراق تاثیر گرفته که باید گفت کشور صاحب فوتبالی نیست که فرض کنیم اگر عماد رضا مربی نوجوانانش بود و در جوانان پاسخ گرفت باید از آنها یاد بگیریم ضمن این که سه نمونه هم در ایران داشتیم که حمید درخشان با تیم نوجوانان 2000 عالی بود اما با شاکله همان بازیکنان در جوانان خیر علی دوستی با تیم ملی نوجوانان 2007 قهرمان شد اما با همان بازیکنان در مقطع جوانان اوت شد عباس چمنیان در تیم درخشان 2017 بود که همین تجربه را در جوانان یعنی ناکامی را تجربه کرد.بهتر است نویسنده خاطره تاریخی از خودمان را لحاظ کند نه عراق را ماندن حسین عبدی در نوجوانان با تجربه های پذیرفته شده فوتبال روز منطقی تر است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی