نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
دو زن مدال‌آور ایرانی دوپینگ کردند/ مدال‌های آسیایی پس گرفته می‌شود
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نتیجه تست دوپینگ سه نفر از بانوان کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی مثبت اعلام شده است که دو نفر از این ورزشکاران در این بازی‌ها صاحب مدال شدند.

بعد از گذشت یک ماه از اتمام بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، مثبت بودن تست دوپینگ سه نفر از اعضای کاروان اعزامی به این بازی‌ها اعلام شده است. هر سه نفر این ورزشکاران در بخش بانوان هستند.

دو نفر از این ورزشکاران جزو تیم پارادوومیدانی هستند و نفر سوم از تیم پاراقایقرانی است.

همچنین دو نفر از بانوان ملی پوشی که تست دوپینگ آنها مثبت اعلام شده است در جریان بازی‌های پاراآسیایی صاحب مدال نقره و برنز شدند.

سعید سلگی معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در تأیید ضمنی این موضوع گفت: دوپینگ این ورزشکاران به صورت شفاهی به ما اطلاع داده شده و هنوز به صورت مکتوب و رسمی نامه‌ای به دست‌مان نرسیده است.

دوپینگ سه بانوی عضور کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی در حالی مثبت اعلام شده است که در جریان همین بازی‌ها دو پاراجودوکار ایران هم به دلیل آنچه مثبت شدن تست دوپینگ اعلام شد از هانگژو خارج و به کشور بازگردانده شدند.

کاروان ورزش ایران در بازی‌های پاراآسیایی با ۱۳۱ مدال شامل ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز برای نخستین بار در تاریخ این بازی‌ها در جدول توزیع مدال‌ها در جایگاه دوم ایستاد و به کار خود پایان داد. محرض شدن تست دوپینگ دو نفر از مدال آوران این کاروان اما خدشه‌ای جدی و عمیق به این موفقیت وارد می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    تقلب در همه جا ریشه کرده
  • ارش IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    مسئول همراهشون باید اول مواخذه بشه، بعد ورزشکار؛ چون اگر قبل از مسابقه دقت کافی انجام داده بود نباید میذاشت مسابقه بدن.. برای بعد هم همینطور باید برا مسئولان مسابقات شرط بگذارن تا کم توجهی نکنن.
  • محمد IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    ببخشید محرز درسته نه محرض

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی