نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
لژیونر ایرانی پیشنهاد هندی‌ها را رد کرد؛ نمی‌دانم چرا من را به تیم ملی دعوت نکردند؟/ می‌خواهم با سپاهان قهرمان ایران شوم/ از دست‌های پشت پرده خبر ندارم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

هاجر دباغی فوتبالیست زن ایرانی گفت: امسال هم برای نام سپاهان می‌جنگیم. قطعاً به دنبال سکوی قهرمانی هستیم. البته همه اینها مستلزم زیرساخت‌هایی است که کمی با آن فاصله داریم.

با توجه به عملکرد ستودنی هاجر دباغی در ترکیب تیم فوتبال گلومام کرالای هند و تأثیرگذاری در نتایج این تیم برای کسب جایگاه دوم در گروه A جام باشگاه‌های آسیا، مسئولان تیم قهرمان لیگ هند اصرار زیادی به تمدید قرارداد با قبول شرایط ستاره ایرانی خود را داشتند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. هاجر دباغی در حال حاضر درگیر فیزیوتراپی و درمان کشیدگی تاندون مچ پای خود برای برطرف شدن آسیب‌دیدگی به یادگار مانده از آخرین رقابت جام باشگاه‌های آسیاست. این بازیکن سال قبل با وجود حضور در پست هافبک، موفق شد ۱۱ گل برای سپاهان در لیگ برتر فوتبال زنان ایران به ثمر برساند تا عنوان سومین گلزن برتر لیگ را به خود اختصاص دهد. دختر ٢۴ ساله فوتبال ایران که در سال ٢٠٢٢ از سوی AFC به عنوان ستاره آینده‌دار فوتبال زنان آسیا انتخاب شد، تاکنون ۵۹ بازی و ٢۴ گل را در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران تجربه کرده است. شماره ۲۰ سپاهان سابقه ١١٣ بازی برای این تیم در لیگ برتر، زدن ١٣٤ گل در تاریخ حضورش با دو تیم اصفهانی و کسب یک دوره خانم‌گلی را دارد، سال قبل هم با سپاهانی‌ها مقام نایب‌قهرمانی لیگ برتر را جشن گرفت.

چرا به ایران برگشتی و با تیم گلومام کرالای هند تمدید نکردی؟
قبل از اینکه خانم اردلان به سپاهان بیایند من با هندی‌ها قرارداد بسته بودم. رفتم و برای جام باشگاه‌های آسیا برای آنها بازی کردم. پس از ۳۸ روز همکاری خوب به اصفهان برگشتم. ضمن اینکه سپاهان تصمیم به بومی‌گرایی داشت و من که اصفهانی هستم خودم را ملزم دیدم برگردم و به تیمم کمک کنم.

ولی تیم شما کامل بومی نیستند؟
بیشتر آن اصفهانی هستند و تنها چند جوان مستعد و ملی‌پوش به ترکیبمان اضافه کردیم.

 نیلوفر اردلان سابقه مربیگری باشگاهی در فوتبال ندارد و با دو جام قهرمانی از لیگ فوتسال به اصفهان آمد. فکر می‌کنید کار با او چطور خواهد بود؟
من هنوز به دلیل آسیب‌دیدگی تمرین گروهی نداشته‌ام. فقط قبل از رفتن به هند یک جلسه کوتاه با او داشتم. به نظر من کارنامه مربیگری و بازیکنی ایشان مشخص است. او مربی جوان ولی با تجربه است و از آنجا که به نسل ما نزدیک هستند، کاملاً با روحیات این نسل آشناست. مربی فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند با مهره‌هایی که در اختیار دارد نتایج خوبی بگیرد.

 فصل گذشته هم با هدایت مریم ایراندوست توانستید نایب‌قهرمان لیگ شوید. امسال به قهرمانی می‌رسید؟
امسال نیز برای نام سپاهان می‌جنگیم. قطعاً به دنبال سکوی قهرمانی هستیم. البته همه اینها مستلزم زیرساخت‌هایی است که کمی با آن فاصله داریم. امیدوارم با همین کادر و بازیکنانمان این فاصله را رفته رفته جبران کنیم.

 کارشناسان معتقدند در این فصل پنج تیم مدعی قهرمانی هستند، شما چه نظری دارید؟
ملی‌پوشان در تیم‌ها پخش شده‌اند و به جز خاتون بم که بیشترین ملی‌پوش در اختیارش است، تیم‌هایی چون سپاهان، ملوان انزلی، شهرداری سیرجان و پالایش ایلام می‌توانند مدعی باشند. مهم این است که کدام تیم تجربیات مربی‌اش را به بهترین نحو در میدان پیاده کند.

شرایط آسیب‌دیدگی‌تان به کجا رسیده است؟
 اگر سرمربی تیم ملی صلاح بدانند در تمرین عصر شرکت می‌کنم تا در صورت موافقت بتوانم جمعه به میدان بروم.

 شما با وجود اینکه لژیونر شدید و فصل قبل هم خوب عمل کردید در مسابقه انتخابی همراه تیم ملی نبودید؟
فصل گذشته من تنها در ۴ مسابقه نبودم و با وجود اینکه هافبک هجومی بودم نفر سوم گلزنان شدم. در اردوی اول هم خانم آزمون من را دعوت کردند اما بعدش نمی‌دانم چه شد. به هر حال من به نظر سرمربی احترام می‌گذارم.

 فکر نمی‌کنید کنار گذاشتن شما مربوط به شایعات حضور مریم جهان‌نجاتی در سپاهان بود و اینکه شما تصمیم گرفتید در این تیم نمانید و به هند رفتید؟
از دست‌های پشت پرده خبر ندارم.

 برمی‌گردیم و درباره تیم هندی صحبت کنیم. از امکانات تیم گلومام کرالای هند بگویید؟
تقریباً امکانات خوبی داشت. باشگاهی که در شهر کوچکی قرار داشت ولی یکی از بهترین باشگاه‌های بخش بانوان این کشور است که رسیدگی عالی به بازیکنانش از نظر تغذیه، حقوق روزانه و... دارد.

لژیونر ایرانی پیشنهاد هندی‌ها را رد کرد؛ نمی‌دانم چرا من را به تیم ملی دعوت نکردند؟/ می‌خواهم با سپاهان قهرمان ایران شوم/ از دست‌های پشت پرده خبر ندارم

 تیم ملی هند چه شرایطی دارد؟
کسانی را برای تیم ملی‌اش انتخاب می‌کنند که ارزنده و حقشان است.

از نظر زبان مشکل نداشتید؟
در هند همه مردم و بازیکنان به زبان انگلیسی آشنا هستند و من هم در این مورد مشکلی نداشتم.

هندی‌ها انگلیسی را با لهجه خاصی صحبت می‌کنند؟
بله، فقط از آن نظر، وقتی سرمربی تیم خیلی سریع صحبت می‌کرد متوجه نمی‌شدم. خودش نیز به من گفت هر وقت دیدی دارم سریع حرف می‌زنم کافی است به من بگویی کوچ و تمام (با خنده)

غذاهای هندی اغلب تند است، با مشکل برخورد نکردید؟
آشپز برای من گذاشته بودند که غذاهایی بدون ادویه‌جات محلی درست می‌کرد. سه بازیکن آفریقایی هم که داشتیم آنها برای همدیگر غذا درست می‌کردند. من نیز کم‌کم عادت کرده بودم غذا درست کنم.

 دوست هندی داشتید؟
با همه بازیکنان تیم رفیق شدم. آنها مردمی مهربان و دوست‌داشتنی هستند.

 به تماشای سینمای بالیوود رفتید؟
اکثراً در اتاقم بودم. صبح‌ها در اتاق حرکات اصلاحی انجام می‌دادم و بقیه روز هم در استادیوم تمرین می‌کردیم. در مدت ۳۸ روز دو بار بیرون رفتم که یک‌بار به پاساژ رفتم و بار دوم هم کنار دریا.

می‌گویند هند مردم فقیر زیاد دارد و کشور تمیزی نیست؟
فقیر زیاد دارد و همان‌طور که یک عده در ایران رعایت نمی کنند و کنار خیابان زباله می ریزند، در کنار خیابان‌ها نظافت رعایت نمی شود، آنجا هم در کناره‌های خیابان‌هایش آشغال بود.

 در فیلم‌های بالیوودی مرتب شاهد عبور و مرور ماشین‌های سه‌چرخه در شهرهایشان هستیم، این درست است؟
بله ولی همین ماشین‌هایشان مانیتور دارد و کیلومترشمار می‌زند. برعکس کشور ما که تاکسی‌هایمان حتی کیلومترانداز ندارد.

 در جام باشگاه‌های آسیا این بار دو نماینده داشتیم. یکی خاتون بم و دیگری شما که به عنوان بازیکن در تیم هندی توپ می‌زدید. بازی تیم خاتون بم را دیدید؟
مسابقات ما و خاتون بم در یک ساعت بود و و نتوانستم بازی آنها را ببینم اما در خصوص بازی‌های تیم باشگاهی خودم هم بگویم که تیم جوانی داشتیم و تنها دو، سه نفر بالای ۲۱ سال داشتیم. به نظرم در مسابقه اول ضعیف عمل کردیم. بازی دوم هم در اختیار ما بود و مقابل چانبوری تایلند کامبک خیلی خوبی داشتیم و توانستیم ۴-۳ هم برنده شویم.

 به پیشنهاد جدیدی در خصوص لژیونر شدن فکر می‌کنی؟
در آینده هر امکانی وجود دارد ولی در حال حاضر تمام تمرکزم روی کمک به سپاهان است. در ضمن آن ۳۸ روز تجربه بسیار خوبی بود که خیلی از آن راضی‌ام. دوست دارم دوباره تجربه‌اش کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی